A. Monkevčius: tai neįkainojamos iniciatyvumo, išradingumo ir atkaklumo pamokos

Šiais mokslo metais atnaujinta jaunųjų bendrovių programa pavadinta „AcceleratorX“ – moksleiviai skatinami mąstyti globaliai, ieškoti inovatyvių idėjų, produktų, kurie yra naujovė rinkoje, kuriais būtų galima keisti aplinką, kurioje mes gyvename. Organizacijos „Junior Achievement“ mestą iššūkį sukurti funkcionuojantį verslą dar mokyklos suole, priėmė beveik 300 komandų iš visos Lietuvos. Daugiausiai jaunųjų bendrovių įkurta Kaune (60), Vilniuje (36), Alytuje (29) ir Klaipėdoje (17).

Finaliniame etape susirungė 40 geriausių šalies jaunųjų bendrovių, kurios turėjo konkurso komisijai pristatyti tiek savo veiklos ir finansines ataskaitas, tiek filmuką apie produktą bei internetinio interviu metu įtikinti savo komandos galia.

Viena iš jaunųjų bendrovių programos ir konkurso ilgamečių partnerių – Lietuvos švietimo, mokslo ir sporto ministerija. Švietimo ministras Algirdas Monkevičius pažymi, kad Lietuvoje turime daug puikių mokyklų, kurios savo veikla, pavyzdžiu kitiems, piešia šiuolaikinės ugdymo įstaigos paveikslą, jose verslumo, finansinio raštingumo, kūrybiškumo ir lyderystės ugdymas yra neatsiejama mokymo proceso dalis.

„Lietuvos Junior Achievement“ apdovanojimai

„Šiemet programoje dalyvavo daugiau kaip 1600 mokinių, sukurta 280 verslų, kuriuos praktinio verslumo ugdymo keliu lydėjo šimtai mokytojų ir verslo savanorių. Programoje dalyvavo 130 mokyklų, labai didžiuojamės kiekviena jų ir jose dirbančiais mokytojais. Jaunųjų bendrovių veikla atspindi realius verslo veikimo principus, vaikai mokosi ekonomikos dėsnių, gebėjimo dirbti komandoje, pasitikėjimo savimi ir kitais. Tai neįkainojamos iniciatyvumo, išradingumo, atkaklumo ir atsakingumo pamokos“, – teigia ministras A. Monkevičius.

Džemperius nuolat tobulina pagal klientų pageidavimus

Pirmąją vietą konkurse iškovojo komanda „Insquare“. Komanda veikia jau visus mokslo metus ir per šį laikotarpį gerokai patobulino savo produktą – džemperius, kuriuos apsivilkus nebereikia nei kuprinės, nei rankinės – viskas telpa drabužio kišenėse. Komandos prezidentė Agnė Mokrikaitė pasakojo, jog klausydami klientų atsiliepimų, jie pakeitė džemperio kišenių vietą ir dydį.

„Insquare“ gaminami džemperiai turi vieną didesnę kišenę pilvo srityje ir dar porą ant rankų – šiose įsidėjus bekontaktę mokėjimo kortelę galima ja atsiskaityti prilietus ranka kortelių skaitytuvą. Taip pat pridėti kapišono raišteliai iš atšvaitinės medžiagos, kurie šviečia tamsoje, bei blizgučiais siuvinėti kapišonai – kad džemperiai labiau išsiskirtų.

„Išleidome jau tris džemperių kolekcijas ir pirmoji tikrai labai labai skiriasi nuo trečiosios... Išplėtėme savo komandą – dabar joje yra daugiau narių, nei oficialiai užregistruota bendrovėje. Tačiau jie yra tarsi mūsų darbuotojai, už atliktą darbą jiems sumokame,“ – sakė A. Mokrikaitė.

„Insquare“ taip pat pradėjo bendradarbiauti ir su influenceriais, bei siūlo nuolaidą džemperiui, jei jų svetainėje užsiprenumeruojate naujienlaiškį.

„Davėme interviu „Cosmopolitan“ žurnalui, „Verslo žinioms“, dalyvavome „Žinių radijo“ laidoje, renginyje „What do people do“, kur idėją pristatėme didžiulei auditorijai,“ – vardija pašnekovė.

Ir nors karantino įvedimas sujaukė šios komandos planus išleisti dar vieną – labiau vasarai ir šiltiems orams skirtų drabužių kolekciją, Vilniaus Žirmūnų gimnazijos moksleiviai į šį netikėtą pokytį žvelgia optimistiškai – dabar turi laiko dar labiau ištobulinti savo gaminius.

Ieškojo bendrovės, kuri būtų inovatyvi ir gamintų globaliai rinkai

Vieno iš AcceleratorX programos ilgamečių investuotojų, mecenato „SEB banko“ Baltijos šalių mažmeninės bankininkystės vadovė Sonata Gutauskienė-Bubnelienė sakė, jog augantis finansinis
raštingumas, verslumo ir vizionieriško matymo bei mąstymo ugdymas – taip pat ir SEB banko strategijos dalis.

„Todėl nuolat prisidedame prie šiuos gebėjimus skatinančių projektų. Galiu tik pasidžiaugti, kad per šiuos 4 metus, kai SEB prisideda prie „Junior Achievment“ programų, stebiu, kaip bendruomenė auga, jaunų žmonių idėjos darosi drąsesnės, inovatyvesnės, aktualios ne tik vietos, bet ir globaliai rinkai. Komanda ir jos idėja, kuriai skyrėme I vietą („Insquare“) ir SEB įsteigtą prizą – 1000 Eur kapitalo didinimui ir tolimesnei verslo plėtrai, atitinka tris kriterijus: sprendžia vartotojo problemas, yra inovatyvi ir tinka globaliai rinkai,“ – sako Sonata Gutauskaitė-Bubnelienė.

Vis dėlto, geros idėjos nepakanka – reikia vieningai ir profesionaliai veikiančios komandos, kuri šią idėją paverstų realybe, nes patikima partnerystė – tarp komandos narių, su finansų patarėju ar su
būsimais klientais – vienas svarbiausių sėkmingo verslo variklių. Pasak pašnekovės, komanda „Insquare“ susidorojo ir su šiuo iššūkiu, todėl keliauja atstovauti Lietuvai į tarptautinį Europos jaunųjų bendrovių konkursą.

Karantino neišsigando – sukūrė džiovintų vaisių „Karantino rinkinį“

Geriausia 5-8 klasių jaunąja bendrove paskelbta klaipėdiečių Simono Dacho progimnazijos komanda „Sveikai skaniai“, besirūpinanti mokinių sveikata ir gaminanti alternatyvą paauglių pamėgtiems traškučiams – džiovintus vaisius. Juos moksleiviai pakuoja į popierinius maišelius, stiklinius buteliukus ar metalines dėžutes, taip vengdami plastiko pakuotės. Bendrovės prezidentas Augustas Reiker tikina, kad idėja kilo pastebėjus, kokius nesveikus užkandžius renkasi bendraamžiai. Kol kas „Sveikai skaniai“ gali pasiūlyti džiovintus obuolius ir bananus, o įvedus karantiną, šmaikščiai pažvelgė į situaciją ir siūlo įsigyti „Karantino rinkinį“ – kelias dėžutes džiovintų obuolių.

Beje, vaisius moksleiviai ruošia (džiovina) patys, šiuo metu juos pristato saugiu būdu – per paštomatus.

„Ne viskas pavyksta, tad toliau eksperimentuojame, kad galėtume išplėsti savo asortimetą. Ateityje norėtųsi sukurti ką nors inovatyvesnio, ieškosime naujų partnerių ir sieksime užimti didesnę rinkos
dalį,“ – sakė „Sveikai skaniai“ atstovas.

Šiemet paskelbti ir nauji apdovanojimai, naujai pristatytos „Startup“ programos Lietuvoje, kurioje dalyvavo universitetų ir kolegijų studentai. Šioje Lietuvą Europos studentų verslumo konkurse atstovaus Vytauto Didžiojo universiteto komanda „DogsGoOut“, sukūrusi popierinius maišelius šunų išmatoms surinkti, kad tam nebūtų naudojamas plastikas. Antrąją vietą užėmė taip pat Vytauto Didžiojo universiteto studentų bendrovė „NoSlep“, kuri sukūrė unikalios natūralių eterinių aliejų sudėties uostukus aromaterapijos pagalba padedančius išlikti budriam kelyje. Trečiąją vietą užėmė Socialinių mokslų kolegijos studentai ir komanda „Business Fables“, kuri kuri pasakų knygutes vaikams ugdančia verslumą ir finansinį raštingumą.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)