"Lietuviai būna labai aktyvūs. O išpardavimai niekuo nesiskiria nuo vykstančių Prancūzijoje ar Anglijoje", - kalbėjo "Aprangos grupės" marketingo direktorė Irma Marcinkienė.

Vienintelis skirtumas, kad, pavyzdžiui, Didžiojoje Britanijoje, išpardavimai prasidėjo šios savaitės pradžioje, o Lietuvoje jie dar tik įsibėgėja.

Pirmiausia savo prekes pigiausiai įsigyti siūlo drabužių parduotuvės. "Vakar pradėjome nuo "Mango" parduotuvių. Išpardavimai kasdien vyks tam tikrose parduotuvėse ir nusitęs po Naujųjų metų", - kalbėjo I.Marcinkienė.

Tačiau Lietuvos vartotojų instituto prezidentė Zita Čeponytė patarė būti atidiems, nes viliojančios nuolaidos ir akcijos gali būti klaidingos. Nukentėjusiesiems pirkėjams nebus kompensuojama žala, nes nėra teisinės bazės, kuri kontroliuotų išpardavimus.

Prekybos centrai išpardavimus planuoja sausio mėnesį. "Rimi Lietuva" atstovės ryšiams su visuomene Ramintos Stanaitytės-Česlovienės teigimu, didžiojo metų išpardavimo metu pačioms įvairiausioms prekėms taikoma nuolaida gali siekti net iki 80 procentų.

Anot "VP Market" atstovės spaudai Viktorijos Jakubauskaitės, išpardavimai vyksta du kartus per metus - vasarą ir po Naujųjų metų. "VP Market" tinklui priklausančiuose prekybos centruose išparduodamoms prekėms gali būti taikoma iki 75 procentų nuolaida.

Šią vasarą vykusiame išpardavime didelę paklausą turėjo pinti baldai ir laisvalaikio prekės.

Prekybos centrų "IKI" komunikacijų skyriaus direktorius Tomas Vaišvila sakė, kad šventinių ir savaitgalinių išpardavimų metu prekėms gali būti taikoma nuo kelių iki keturiasdešimties procentų nuolaida.

R.Stanaitytės-Česlovienės teigimu, prekės, kurioms bus taikoma nuolaida, dažniausiai parenkamos pagal keletą faktorių: prekės populiarumą ir sezoniškumą.

Pašnekovė sakė pastebėjusi, kad prekės, kurioms taikoma nuolaida, susilaukia ypač didelio studentų ir pensininkų susidomėjimo.

Anot V.Jakubauskaitės, dažnai klientams nesusipratimų kyla dėl to, kad žmonės painioja išpardavimo ir nukainavimo sąvoką.

"Išpardavimų metu parduodamos kokybiškos, dažniausiai sezoninės prekės tam, kad būtų atlaisvintos lentynos kitiems daiktams. O nukainuotos prekės paprastai turi tam tikrų trūkumų", - aiškino V.Jakubauskaitė.

Klientai turėtų būti budrūs, nes apsigavę dėl klaidinančios informacijos, jie teisybės gali ir nesurasti. Lietuvos vartotojų instituto prezidentės Z.Čeponytės teigimu, kitose šalyse išpardavimams, akcijoms kontroliuoti yra sukurtos teisinės bazės.

.

Klaidinančios vilionės

Z.Čeponytė pastebi, kad pastaruoju metu atsiranda naujos pirkėjų viliojimo formos.

Prekybos centruose prie prekių nurodomos kainos ir šalia užrašoma nuolaida. Daugelis pagalvoja, kad nuolaida taikoma nurodytai kainai. Bet, pasirodo, suma yra parašyta jau pritaikius nuolaidų procentą.

Z.Čeponytė prisiminė atvejį, kai viena moteris susiviliojo klaidinančia informacija. Ji manė, kad įsigis kosmetikos gaminį su 25 proc. nuolaida, kaip buvo nurodyta akcijos lapelyje. Nusipirkusi prekę, ji sužinojo, kad kaina buvo nurodyta jau su nuolaida. "Tokios akcijos yra ne tik klaidinančios, bet ir pažeidžiančios vartotojų teisę į išsamią prekės informaciją", - aiškino Z.Čeponytė.

Dažna pirkėjų apgaulė - nubraukta sena kaina ir užrašyta mažesnė suma. Pasak vartotojų teisių gynėjos, niekas negali patikrinti, ar nuolaida yra reali.

"Mums sudėtinga įrodyti, kad akcija apgaulinga. Mes negalime patikrinti, kiek prekė anksčiau kainavo. Prekybininkai mums neduoda informacijos, prisidengdami, kad tai komercinė paslaptis", - pasakojo Z.Čeponytė.