Prašymuose vartotojai nurodė, kad telefonu paskambinęs asmuo pasiūlydavo nemokamai ištirti geriamo vandens kokybę. Vartotojams sutikus su pateiktu pasiūlymu pas juos atvykdavo UAB „Dober“ atstovas, kuris tikrindavo geriamą vandenį ir neva jame nustatęs sveikatai pavojingų priemaišų primygtinai siūlydavo įsigyti vandenį valančius filtrus arba išbandyti juos nemokamai vieną mėnesį. Pasak į Tarnybą besikreipusių vartotojų UAB „Dober“ atstovai ragino filtrus sumontuoti nedelsiant teigdami, kad tokiu būdu prekė bus montuojama nemokamai.

Vartotojai taip pat teigė, jog bendrovės atstovai pateikdavo pasirašyti žodžiu aptartų sąlygų neatitinkančias pirkimo – pardavimo sutartis, ir tik vėliau jas išsamiau išnagrinėję suprato, kad prekės pirkimo dokumentuose kalbama ne apie prekės bandomąjį vieno mėnesio laikotarpį, o apie vandens valymo sistemos pirkimą, dėl ko prieš pasirašant sutartį nebuvo tartasi. Vartotojai taip pat teigė, kad bendrovė nesutikdavo nutraukti vandens valymo sistemos pirkimo - pardavimo sutarteis, arba reikalaudavo atsiskaityti už vartotojams suteiktas montavimo-išmontavimo paslaugas nepagrįstai aukštais įkainiais, o atsisakiusiems apmokėti pateiktas sąskaitas pranešdavo, kad nesulaukusi pinigų bendrovė kreipsis į teismą dėl jų išieškojimo.

Tyrimo metu Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba nustatė, kad UAB „Dober“ atstovai naudojo pernelyg didelę įtaką — pasinaudojo pranašesne padėtimi vartotojų atžvilgiu, darė agresyvų spaudimą, kuris labai apriboja vartotojo gebėjimą priimti informacija paremtą sprendimą. UAB „Dober“ atstovai primygtinai įtikinėjo vartotojus įsigyti produktą, manipuliavo vartotojų poreikiu pasirūpinti savo ir šeimos sveikata, spaudė vartotojus sutikti, kad produktas būtų įrengtas nedelsiant ir bendrovė nedelsdama įrengė šiuos filtrus, taip užkirsdama kelią vartotojams pasinaudoti savo teise be išlaidų atsisakyti produkto. UAB „Dober“ klaidino vartotojus, dėl savo vizitų vartotojų namuose tikslo bei dėl vartotojų naudojamo geriamojo vandens kokybės. Be to, visi vartotojai pažymėjo, jog vandens valymo sistemos jiems apskritai nebuvo reikalingos. Tarnyba konstatavo, kad tokia UAB „Dober“ veikla neatitinka Lietuvos Respublikos nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatyme įtvirtinto profesinio atidumo, kaip protingumo standarto, atsižvelgiant į sąžiningą praktiką rinkoje, reikalavimų, ir iškreipė arba galėjo iškreipti vidutinio vartotojo ekonominį elgesį.

Be to, UAB „Dober“ tyrimo metu nebendradarbiavo su Valstybine vartotojų teisių apsaugos tarnyba – gavusi raštišką prašymą, nepateikė informacijos, kokius konkrečius vandens kokybės tyrimus atliko bendrovės atstovai, kokius vartotojų vandens kokybės trūkumus nustatė šiais tyrimais, nepateikė šių tyrimų metodologijos, tyrimo įrankių sertifikatų, nepateikė įrodymų, ar bendrovė apskritai turi teisę atlikti vandens tyrimus ir šių tyrimų pagrindu teikti rekomendacijas vartotojams.

Išnagrinėjusi bylą Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba už Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo 3 straipsnio 1 dalies pažeidimą UAB „Dober“ skyrė 20000 litų baudą.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (63)