„Nielsen“ Kategorijų pirkimo tyrimo metu, kuris vyko 2016 m. spalį-lapkritį, internetu buvo apklausta 3 tūkst. pirkėjų.

Pastebima, kad nors vokiškas prekybos centras „Lidl“ pirmųjų parduotuvių duris atvėrė dar tik daugiau nei prieš pusmetį – pernai birželį, šiam mažmeninės prekybos tinklui apklausos rezultatuose atiteko bronza.

Kaip rodo atlikta apklausa, pirmoji vieta atiteko didžiausią rinkos dalį užimančiam prekybos tinklui „Maxima“. Antroji vieta – 235 parduotuves Lietuvoje valdančiai „Iki“.

„Į Lietuvos rinką įžengęs „Lidl“ neliko nepastebėtas pirkėjų. Apie paskutinę apsipirkimo vietą paklausti prekybos tinklų klientai prekybos tinklus reitingavo tokia tvarka: „Maxima“, „Iki“, „Lidl“, „Norfa“, „Rimi“, „Aibė“, – sako „Nielsen Baltics“ Verslo plėtros ir įžvalgų vadovė Daiva Buckonytė.

„Nielsen“ atliktos apklausos duomenimis, kad paskutinį kartą prekes pirko parduotuvėse „Maxima“ atsakė 42 proc. respondentų. Primename, kad praėjusių metų duomenimis šiam prekybos tinklui atiteko 39 proc. rinkos.

Kad paskutinė apsipirkimo vieta buvo parduotuvė „Iki“ atsakė 12,9 proc. gyventojų, „Rimi“ – 8,2 proc. (penkta vieta).

Mažmeninės prekybos tinklų rinka turėtų persidėlioti dėl pernai metų pabaigoje paskelbtos naujienos, kad „Rimi“ parduotuvių savininkai perka „Iki“ parduotuves. Po informacijos paviešinimo „Rimi Baltic“ vadovas Edgaras Sesemannas skelbė, kad sujungus prekybos tinklus naujas tinklas turėtų užimti 23 proc. rinkos.

Šiuo metu „Rimi“ Lietuvoje valdo 56 parduotuves, „Iki“ – 235 (kartu – 291). Šiuo metu „Maxima“ prekybos tinklas turi 237 parduotuves. Taigi, nors po susijungimo naujasis prekybos tinklas turės daugiau parduotuvių nei „Maxima“, ši vis vien turėtų išliks rinkos lyderė.

„Nielsen“ apklausoje trečioji vieta atiteko „Lidl“ prekybos tinklui. Kas dešimtas apklausos dalyvis (10,9 proc.) teigė, kad būtent šio prekės ženklo parduotuvė buvo paskutinė, kuriame jie ką nors pirko.

„Lidl Lietuva“ internetiniame puslapyje nurodoma, kad šiuo metu šalyje veikia 22 parduotuvės „Lidl“.

Pats prekybos tinklas „Lidl Lietuva“ savo tikslias ambicijas Lietuvoje slepia: neatskleidžia į kokią dalį rinkos jis yra nusitaikęs. DELFI jau rašė bendrovės „Euromonitor International“ pastebėjimus, kad „Lidl“ nė vienoje iš 26 valstybių Europoje, kur turi parduotuvių, neužima daugiau nei 11 proc. mažmeninės prekybos rinkos. Tuomet skaičiuota, kad su 25-30 parduotuvių, kiek iki metų galo planavo atidaryti bendrovė, „Lidl“ užimtų 3-4 proc.

Metų pabaigoje „Lidl Lietuva“ atstovai prasitarė, kad šiemet planuoja į parduotuves investuoti apie 60 mln. eurų. Tarptautinės nekilnojamojo turto konsultacijų bendrovės „Newsec“ Tyrimų ir analitikos grupės vadovas Mindaugas Kulbokas yra teigęs, kad investicijos į vieną parduotuvę gali siekti apie 1,5 mln. eurų. Taigi, kitais metais vykstant darbams pagal planus galima tikėtis iki 40 naujų „Lidl“ parduotuvių šalyje.

L. Vilimas: „Lidl“ tikriausiai to nesitikėjo

Lietuvos prekybos įmonių asociacijos vadovas Laurynas Vilimas teigė, kad „Nielsen“ apklausos duomenys jo nenustebino ir visai galimas variantas, jog „Lidl“ Lietuvoje jau šiais metais užims 10 proc. rinkos (pagal apyvartą).

Pašnekovas pabrėžė, kad prognozuoti prekybos tinklų rinkos dalį, kurią jie užims ateityje, sudėtinga, tačiau kartu pridėjo, kad „Lidl“ atstovai tikriausiai taip optimistiškai neprognozavo savo dalies įžengus į mažmeninės prekybos rinką.

Kalbėdamas apie tai, ko galima tikėtis mažmeninės prekybos rinkoje šiais metais, L. Vilimas paminėjo, kad vienas iš svarbiausių įvykių – „Rimi“ ir „Iki“ susijungimas, tačiau kartu pridėjo, kad tikrąjį efektą tokio sprendimo bus galima įvertinti tik metų pabaigoje.

„Žinoma, lieka ir „Lidl“ tinklo plėtros klausimas. Vis dėlto jie ir toliau numato savo plėtrą ir plėsis, tai svarbu, kaip jiems seksis išlaikyti ir pritraukti pirkėjus, ar keisis jų poreikis ir simpatijos vienam ar kitam prekybos tinklui. Kaip žinome, lietuviai yra palankūs naujiems rinkos žaidėjams: taip buvo ir su „Ikea“, ir su „H&M“, o po to rinka vis vien stabilizuojasi ir įsijungia tiki faktoriai“, – kalbėjo pašnekovas. Pasak jo, būtent suėjus metams „Lidl“ veiklai Lietuvoje bus galima daryti aiškesnes įžvalgas apie naujo prekybos tinklo Lietuvoje rezultatus.

„Aišku, dėl intensyvėjančios konkurencijos šiemet vyks ir kituose tinkluose intensyvi plėtra. Manau, kad ji vyks tiek tarp didžiųjų prekybos tinklų, tiek tarp mažųjų: vyks jungimasis ar centralizacija, pavyzdžiui, per tokias sistemas kaip kooperatyvai.

Toks reiškinys vyksta visame pasaulyje ir Lietuva nėra išimtis, nes norint turėti geresnes sąlygas, derybines galias su tiekėjais ir pateikti vartotojams geresnę kokybės ir kainos santykį, turi turėti derybinę galią. Manau, kad smulkioms parduotuvėms turės būti patrauklus ir būtinas dėmesys veiklos pakreipimui į prisijungimą prie kooperatyvų ar prekybos įmonių aljanso „Aibės“, – komentavo L. Vilimas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (145)