aA
„Yra atidirbtos tam tikros schemos, kaip importuotojų Lietuvoje atstovai dirba, pavyzdžiui, Amerikoje, tai yra kažkaip susiję asmenys, ir vieni nuperka aukcione, sumažina tą kainą, vertę automobilio ir tokiu būdu prekė keliauja į Lietuvą“, – laidoje „DELFI diena“ sakė Muitinės departamento Muitinio įvertinimo sk. vyresnysis patarėjas Rymantas Budgenas.

2020 m. sausio 1 dieną įsigalioja naujos Importuojamų naudotų transporto priemonių muitinio įvertinimo taisyklės. Jose detaliau reglamentuojama muitinio įvertinimo metodų taikymo tvarka, sandorio metodo taikymo įrodymų aprėptis, papildomos garantijos taikymo galimybė, nustatomos papildomos kontrolės priemonės ir kt.

Su taisyklėmis galima susipažinti čia.

Taisyklės nuo sausio 1 dienos

DELFI laidoje R.Budgenas taip pat daugiau papasakojo apie taisykles ir atnaujinimus. Anot jo, esminių pakeitimų nėra.

„Aš pirmiausia norėčiau daugiau papasakoti apie taisykles, kurios įsigaliojo nuo sausio 1 dienos. Esminių pasikeitimų taisyklėse, kaip kartais yra eskaluojama, nėra. Nėra nustatyta jokių naujų reikalavimų asmenims, tik yra sudėliota tvarka, kaip ir kas turi vykti, kad atitiktų Muitinės veiklą reglamentuojančius teisės aktus. Yra suteikti tam tikri įgaliojimai, suteikti Mutinei, kaip pertikrinimas informacijos, kurią gauname“, – laidoje sakė specialistas.

Rymantas Budgenas
Rymantas Budgenas
© DELFI / Josvydas Elinskas

Anot jo, didžioji dalis automobilių, apie 90 proc. yra importuojami iš Jungtinių Amerikos Valstijų.

„Praėjusių metų 1-3 ketvirtį buvo eksportuota iš Amerikos į Lietuvą 28 tūkst. automobilių, Lietuvą pasiekė 17 tūkst. autmobilių. Čia yra viskas normalu. Dėl vertės mažinimo Lietuva per tą patį laikotarpį negavo apie 14 milijonų eurų mokesčių, apie 4 milijonus muito, apie 10 milijonų PVM. Štai, kur yra problema. Kalbėdamas apie problemas, norėčiau pradėti nuo pavyzdžio. Turbūt visi sutiksime, kad nėra normalu, jeigu Muitinėje deklaruojama automobilio vertė 50 eurų, transportavimas iki Lietuvos, Europos Sąjungos, 400 eurų ir kadangi turime daug priemonių, kur galime patikrinti kainas, už kokias realiai buvo parduota, tai mes šių automobilių kainą matėme aukcione. Jos pardavimas iš aukciono Amerikoje buvo 5900 eurų, o Lietuvoje „atpigo šimtu kartų“. Po to yra rengiamos turto vertinimo ataskaitos, dalyvaujant turto vertintojams, ta vertė kažkiek padidėja. Šiuo atveju ji galbūt padidės iki 3-4 tūkst. eurų“, – nurodė R.Budgenas.

Naudoja gudrias schemas

Pasiteiravus, kokios schemos naudojamos, kad pavyktų nuslėpti mokesčius, specialistas tikino, kad tų schemų – ne viena.

„Yra atidirbtos tam tikros schemos, kaip importuotojų Lietuvoje atstovai dirba, pavyzdžiui, Amerikoje, tai yra kažkaip susiję asmenys, ir vieni nuperka aukcione, sumažina tą kainą, vertę automobilio ir tokiu būdu prekė keliauja į Lietuvą.

Rolandas Puncevičius, Rymantas Budgenas
Rolandas Puncevičius, Rymantas Budgenas
© DELFI / Josvydas Elinskas

Dar vienas momentas, kurį galima pažymėti, kad patys importuotojai yra pripažinę tai, kad transportavimas iš Amerikos iki Lietuvos, aukciono mokesčiai, draudimas kainuoja ne mažiau 2 tūkst. dolerių“, – aiškino jis.

VMI Kontrolės departamento atstovas Rolandas Puncevičius taip pat kalbėjo apie schemas, kaip vengiama deklaruoti tikrąsias sumas.

Mokesčių inspekcija yra išskyrusi automobilių prekybą kaip vieną iš keturių prioritetinių sričių. Šešėlis šioje srityje yra pakankamai didelis. Žinoma, ne tik automobilių pardavimas, bet taip pat ir jų remontas. Vertėtų paminėti tai, kad pagrindinės mokesčių slėpimo rizikos yra susijusios su tuo, kad yra vengiama deklaruoti pajamas už automobilių prekybą ir kita grupė pažeidimų – vengimas deklaruoti vykdomą veiklą automobilių prekybos.

Jeigu kalbėtume apie naudotų automobilių prekybą iš JAV, reikėtų išskirti pagrindines grupes, kurias mes šiandien identifikuojame.Tai yra mokėtojai, kurie vengia deklaruoti visus mokesčius. Pavyzdžiui, deklaruoja automobilius mažesne verte negu yra jų rinkos vertė. Taip pat taiko įvairias schemas, kai automobiliai pasiekia Lietuvą ir yra išvežami į kitas Europos Sąjungos valstybes dažnai sumažintomis kainomis arba deklaruoja pardavimus fiktyviems ūkio subjektams kitose ES, taip išvengiant PVM“, – kalbėjo jis.

Neteisingai deklaruoja, klastoja apskaitas

Anot R.Puncevičiaus, dažnai akys krypsta į neteisingai nurodytą apskaitą.

„Taip pat stebėdami automobilių judėjimą mes matome, kad automobiliai po kelių dienų ar po kelių savaičių vėl grįžta į Lietuvą ir yra deklaruojami jau su ženkliai didesnėmis sumomis, tačiau PVM būna išvengiamas. Dar kai kurios įmonės taiko kitus metodus.

Matome, kad jų apskaitome turėtų būti apie 400 automobilių, tačiau, paprašius šiuos automobilius inventorizuoti, po kelių dienų apskaitoje mes matome, kad yra deklaruoti visų automobilių pardavimai ir atitinkamai deklarujamos pajamos. Vienas iš paskutinių mūsų mokestinių patikrinimų, kai įmonei buvo priskaičiuota mokesčių ir baudų, kuri užsiima naudotais automobiliais iš JAV, buvo beveik trys milijonai eurų“, – sakė jis.

Rolandas Puncevičius
Rolandas Puncevičius
© DELFI / Josvydas Elinskas

Tuo tarpus R.Budgenas, pasiteiravus, ar nesustos importas, labiausiai pabrėžė, kad reikia pratinti žmones ir imprortuotojus sąžiningai deklaruoti. Tada nei viena pusė neturėtų problemų.

„Kas yra realiai naujo šioje dokumentų tvarkoje, tai kad yra galimybė numatyta asmeniui pateikti papildomą garantiją, pavyzdžiui, užstato forma. Jeigu muitinio įforminimo metu jis neturi pakankamų įrodymų pagrįsti savo tiesą, kokią vertę jis deklaruoja šio automobilio atveju, tačiau pageidauja greičiau atsiimti automobilį. Ką tai reiškia? Pateikęs deklaraciją, jis tą automobilį pasiima iš muitinės, toliau juo naudojasi. Paskui muitinėje atliekamas tyrimas. Užstato sumos dydis turėtų būti toks, kuris maksimaliai padengtų galinčius atsirasti mokesčius.

Importuojamų automobilių pagrindiniai mokesčiai yra du – muitas ir PVM. Muito dydis yra 10 proc., o PVM yra 21 proc. Nesunkiai galima pasiskaičiuoti nuo to“, – aiškino jis ir pridūrė, kad pradžioje labiausiai norimo rezultato pasiekti gali ir nepavykti.

„Reiktų tikėtis, kad apie 14 milijonų. Bet aš manau, kad pradžioje šis mūsų žingsnis ir siekis, tikėtina, kad iš karto šio rezultato nepasieksime“, – sakė jis.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(57 žmonės įvertino)
3.1754

STT pareigūnai apsilankė ir Panevėžio prekybos, pramonės ir amatų rūmuose

Specialiųjų tyrimų tarnybos ( STT ) pareigūnai ketvirtadienį apsilankė Panevėžio prekybos,...

„Vilniaus vandenų“ vadovas pasisakė dėl aptiktos taršos: viską išieškosime iš įmonių (18)

Vilniaus vandenų generalinis direktorius Marius Švaikauskas teigė, kad patirta žala dėl...

Prezidento patarėjas: Japonija domisi „Rail Baltica“ ir sinchronizacijos projektų finansavimu (6)

Japonijos tarptautinio bendradarbiavimo bankas domisi galimybe finansuoti „Rail Baltica“...

Seimas nori nustatyti baudas už plastikinių maišelių dalijimą (98)

Seimas linkęs nustatyti administracinę atsakomybę už nemokamą didesnių plastikinių maišelių...

Po „Grigeo“ skandalo skelbiami Kuršių marių tyrimo rezultatai tai – ne teršėjų nuopelnas (228)

Ketvirtadienį paaiškėjo Aplinkos apsaugos agentūros (AAA) atlikto Kuršių marių...

Top naujienos

Vyresni kolegos įvertino Gabrieliaus Landsbergio laišką bendražygiams (75)

Po to, kai trečiadienį Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų partijos pirmininkas...

Arūnas Milašius. Verslo katastrofa – kaip partizanas į kiemą įslinko europietiškas darbuotojų mentalitetas (28)

Dar prieš penkerius metus mažai kas tikėjo, kad į Lietuvą tyliai, tarsi partizanas prašliaužęs...

Narkevičius prabilo apie pokalbį su Nausėda: jau tada ekscelencija turėjo keistos informacijos (146)

Susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius laidoje „ DELFI diena “ įvertino dabartinius...

Šanchajuje gyvenantis lietuvis – apie situaciją Kinijoje: bijo, kad po poros dienų bus daug blogiau (144)

Visas pasaulis vis labiau įsitempęs stebi, kas vyksta Kinijoje dėl naujojo koronaviruso . Nors...

Per svarbūs atsistatydinti? Jaunoji karta priversta laukti (1)

Jamie‘o Dimono vadovaujamas „ JPMorgan Chase &Co.“ ką tik užbaigė geriausius metus per...

Raudonuoju „Žmonių“ apdovanojimų kilimu žengia išsipusčiusios šou pasaulio garsenybės

Ketvirtadienio vakarą Nacionaliniame operos ir baleto teatre vyksta iškilminga apdovanojimų...

Ekspertai sudarė įdomiausių kelionių krypčių sąrašą: gražiausi miestai ir kultūros lobynai

Pasaulyje tiek daug nuostabių ir neregėtų gamtos kampelių, paslaptingų miestų ir kaimelių,...

Koronavirusas keliauja toliau? Protrūkis įtariamas ir Škotijoje (1)

Dėl koronaviruso užkrato jau ir Škotijoje tikrinami keturi asmenys, o Pasaulio sveikatos...

Absurdas: „CityBee“ kliento reikalavo palikti miegančius vaikus, o nepaklusus išrašė sąskaitą (90)

Po itin nemalonios patirties bendraujant su „ CityBee “ darbuotoja, vilnietis buvo priverstas...

Avietinis tortas su pistacijų kremu: pavyks ir pradedantiesiems

Profesionalus konditeris Ali Gadžijevas siūlo pasigaminti avietinį tortą su pistacijų kremu....