aA
Šiandien, technologijoms vis labiau lengvinant mūsų kasdienybę, apsipirkti galime net neiškeliant kojos iš namų. Vis dėlto didžioji dalis žmonių ir toliau renkasi patys paliesti drabužio audinį ar pauostyti vaisių, prieš įsidedant jį į savo pirkinių krepšelį. Deja, šis procesas beveik visuomet baigiasi laukimu prekybos centro eilėje.
Išmanusis vėžimėlis
Išmanusis vėžimėlis
© Organizatorių nuotrauka

Tuo tarpu Vokietijos prekybos milžinė „EDEKA“ savo pirkėjams pasiūlė naują sprendimą – išmanųjį vežimėlį, kuris ne tik sutrumpina apsipirkinėjimo laiką, bet ir padeda pirkėjams išlikti geros nuotaikos, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Idėja gimė stovint eilėje

Vokiečių įmonės „Pentland Firth Software“, sukūrusios išmanų vežimėlį „EASY Shopper“, generalinis direktorius Frank Heinrich teigia, jog vežimėlio idėja gimė natūraliomis aplinkybėmis, kitaip tariant iš patirties.

„Mintis apie išmanesnį apsipirkimą pirmą kartą šovė į galvą, kai stovėjau eilėje savo mėgstamiausiame prekybos centre. Nors teko laukti apie 10 min., atrodė, kad praėjo bene pusvalandis. Tada ir susimąsčiau – juk privalo būti išmanesnis būdas, kaip atsiskaityti už prekes. Po 2 metų kūrybinio proceso ir koncepto gryninimo, turėjome idėją, o po dar pusės metų ir daugybės susitikimų, buvo pagamintas pirmasis vežimėlio prototipas. Mūsų sumanymas patiko prekybos tinklui „EDEKA“ ir jis nusprendė įsidiegti mūsų inovaciją“, – pasakoja idėjos sumanytojas F. Heinrich, lapkričio 15d. besilankysiantis Lietuvoje, „Baltic Retail Forum 2019“.

Šiuo metu išmanūs vežimėliai veikia jau 10-yje „EDEKA“ prekybos centrų, iki metų pabaigos planuojama plėtra į 35, o kitais metais šie vežimėliai pasieks dar 50 prekybos centrų.

Išmanusis vėžimėlis
Išmanusis vėžimėlis
© Organizatorių nuotrauka


Laimingi žmonės perka daugiau

Pašnekovo teigimu, apsipirkimo metu ne mažiau erzina tai, kad prekes nuolat tenka dėlioti iš vienos vietos į kitą: į vežimėlį, vėliau išimti ir skenuoti, dar vėliau – į pirkinių maišą, vėl į vežimėlį ir tik tada keliauti mašinos link, tad buvo nutarta šį procesą optimizuoti.

„Apsipirkimas su išmaniuoju vežimėliu yra kur kas paprastesnis. Visų pirma, į išmanų vežimėlį įdedate savo asmeninius pirkinių krepšius, į kuriuos iškart kraunate pasirinktas prekes. Žinoma, prieš tai jas nuskenavus vežimėlyje įrengtu skeneriu. Baigus apsipirkimą, prie išėjimo tereikia paspausti mygtuką „Mokėti“, o tai padarius – tiesiog palikti parduotuvę“ – teigia F. Heinrich.

Maža to, vežimėlyje įrengtame ekrane yra navigacija, padedanti greičiau rasti norimą prekę ar susirinkti visą pirkinių krepšelį. Ji pasirūpina, kad sunkesnės prekės į maišelį būtų įdedamos pirmiausia, ir visas procesas būtų kuo trumpesnis. Taip pat vežimėlio pagalba galima pasikviesti parduotuvės konsultantą ar net pasirinkti norimą gaminti patiekalą – išmanus vežimėlis parenka reikiamus produktus ir nurodo, kur jų ieškoti.

„Paskaičiavome, jog toks apsipirkimas trunka vidutiniškai 10–12 min. trumpiau. Be to, išmanųjį vežimėlį stumiantys klientai perka daugiau, nes tiesiog yra geresnės nuotaikos“, – tikina įmonės „Pentland Firth Software“ vadovas.

Išmanusis vėžimėlis
Išmanusis vėžimėlis
© Organizatorių nuotrauka


Technologijos darbuotojų neišstums

Prekybos centrams vis labiau optimizuojant procesus, girdimi būgštavimai, jog mašinos ir dirbtinis intelektas ateityje žmones paliks be darbo vietų. Tuo tarpu išmanius vežimėlius pradėjęs naudoti prekybos tinklas „EDEKA“ neigia šį mitą. Siekiant užtikrinti kuo geresnę pirkėjo patirtį, už kasos anksčiau sėdėję darbuotojai buvo perkelti į apsipirkimo salę. Jie daugiau laiko skiria pagalbai pirkėjams, prekių reprezentacijai bei kitoms pridėtinėms vertėms.

„Prognozuojama, kad dar bent 10 metų žmonės norės apsipirkinėti realiose parduotuvėse, užuot rinkęsi virtualų apsipirkimą. Tad prekybos tinklai aktyviai siekia didinti klientų komforto lygį, kurį dažniausiai kuria žmonės.“

Išmanusis vėžimėlis
Išmanusis vėžimėlis
© Organizatorių nuotrauka


Savo technologiją globaliu sprendimu vadinantis F. Heinrich teigia, kad jo vadovaujama įmonė planuoja plėtrą į užsienio šalis bei dar daugiau negirdėtų technologinių sprendimų verslui. Apie Vokietijos maisto prekybos sektoriaus skaitmenizaciją ir savo patirtis, kuriant išmaniuosius prietaisus, F. Heinrich skaitys pranešimą „Baltic Retail Forum 2019“ konferencijos metu.

„Baltic Retail Forum 2019“ – tai verslo forumas prekybos bendrovių vadovams, kurį jau 10-metį organizuoja įmonė „StrongPoint“, kurianti verslo našumą didinančius sprendimus.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(34 žmonės įvertino)
4.2353

Ekspertai apie tai, kas naudingiau: eiti į prastovas, gauti ligos išmokas ar net stoti į bedarbių gretas (36)

Įmonėms skelbiant prastovas, gyventojai teiraujasi ir skaičiuoja, kas jiems naudingiau – eiti į...

Europos Parlamentas ir Europos Taryba pasiekė susitarimą dėl 2021 metų Bendrijos biudžeto (1)

Penktadienį vykusiame Taikinimo komitete Europos Parlamentas ir Europos Taryba susitarė dėl 2021...

Klaipėdos rajone kyla du krematoriumai: gyventojai nerimauja dėl šalimais esančios mokyklos (81)

Netoli Klaipėdos kyla net du krematoriumai iš karto. Ilgą laiką leidimus derinę verslininkai...

Kas sumirksės britų ir ES derybose: 250 tūkst. lietuvių ruošiasi kitokiam gyvenimui po sausio 1-osios (120)

Per 200 tūkstančių lietuvių Jungtinėje Karalystėje ( JK ) jau gavo leidimus šalyje gyventi po...

JAV daugėjant COVID-19 atvejų, lėtėja darbo vietų augimas

JAV ekonomika rodo daugiau atsigavimo lėtėjimo ženklų, šalyje sparčiai daugėjant COVID-19...

Top naujienos

Kinų vakcina? Farmacinė chimera, kurios vieni ieško, kiti bijo (46)

Ji yra. Bet jos niekas iki šiol nematė. Cirkuliuoja šen bei ten Europoje vieniems keldama...

Ekspertai apie tai, kas naudingiau: eiti į prastovas, gauti ligos išmokas ar net stoti į bedarbių gretas (36)

Įmonėms skelbiant prastovas, gyventojai teiraujasi ir skaičiuoja, kas jiems naudingiau – eiti į...

Jasikevičius – apie žalias kojines, skambutį Schilleriui ir širdies skausmą dėl Blaževičiaus (31)

Kaip ir buvo galima tikėtis, po keturių beatodairiškos kovos tarp Kauno „Žalgirio“ (5/7) ir...

Žvarbus vėjas slopins šilumą (4)

Šeštadienį virš Lietuvos tęsis ciklono ir anticiklono dvikova, to pasekmė gūsingas ir žvarbus...

Iš Vilniaus greitoji iškviesta į Ukmergę: atvykusi medikė nesulaikė ašarų – 35 metų pacientė nesulaukusi pagalbos mirė (832)

„Karščiuojanti pacientė saugiai perduota į rūpestingas infekcinės ligoninės slaugytojų...

Kaip Hitleris ištekindavo savo meilužes, arba garsiausios ir įtakingiausios Trečiojo reicho moterys (84)

Karas laikomas vyriška prerogatyva, tačiau moterų vaidmuo jame irgi svarbus. Net Vokietijoje, nors...

Jasikevičiaus sugrįžimas į Kauną paženklintas klaidų jūra ir pergale prieš „Žalgirį“ (477)

„Žalgirio“ (5-7) duobė Eurolygoje gilėja – Lietuvos čempionai po penktadienio dvikovos Kaune...

Prekybos po „Brexit“ susitarimo pasiekti nepavyko (76)

Jungtinės Karalystės ir Europos Sąjungos derybininkai penktadienį pareiškė, kad jiems...

Pažanga pasidžiaugęs Schilleris nuo Šaro šešėlio nebėga: jis yra šio klubo legenda (6)

Buvusį savo trenerį Šarūną Jasikevičių penktadienio vakarą namuose priėmęs Kauno...