aA
Šiandien, technologijoms vis labiau lengvinant mūsų kasdienybę, apsipirkti galime net neiškeliant kojos iš namų. Vis dėlto didžioji dalis žmonių ir toliau renkasi patys paliesti drabužio audinį ar pauostyti vaisių, prieš įsidedant jį į savo pirkinių krepšelį. Deja, šis procesas beveik visuomet baigiasi laukimu prekybos centro eilėje.
Išmanusis vėžimėlis
Išmanusis vėžimėlis
© Organizatorių nuotrauka

Tuo tarpu Vokietijos prekybos milžinė „EDEKA“ savo pirkėjams pasiūlė naują sprendimą – išmanųjį vežimėlį, kuris ne tik sutrumpina apsipirkinėjimo laiką, bet ir padeda pirkėjams išlikti geros nuotaikos, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Idėja gimė stovint eilėje

Vokiečių įmonės „Pentland Firth Software“, sukūrusios išmanų vežimėlį „EASY Shopper“, generalinis direktorius Frank Heinrich teigia, jog vežimėlio idėja gimė natūraliomis aplinkybėmis, kitaip tariant iš patirties.

„Mintis apie išmanesnį apsipirkimą pirmą kartą šovė į galvą, kai stovėjau eilėje savo mėgstamiausiame prekybos centre. Nors teko laukti apie 10 min., atrodė, kad praėjo bene pusvalandis. Tada ir susimąsčiau – juk privalo būti išmanesnis būdas, kaip atsiskaityti už prekes. Po 2 metų kūrybinio proceso ir koncepto gryninimo, turėjome idėją, o po dar pusės metų ir daugybės susitikimų, buvo pagamintas pirmasis vežimėlio prototipas. Mūsų sumanymas patiko prekybos tinklui „EDEKA“ ir jis nusprendė įsidiegti mūsų inovaciją“, – pasakoja idėjos sumanytojas F. Heinrich, lapkričio 15d. besilankysiantis Lietuvoje, „Baltic Retail Forum 2019“.

Šiuo metu išmanūs vežimėliai veikia jau 10-yje „EDEKA“ prekybos centrų, iki metų pabaigos planuojama plėtra į 35, o kitais metais šie vežimėliai pasieks dar 50 prekybos centrų.

Išmanusis vėžimėlis
Išmanusis vėžimėlis
© Organizatorių nuotrauka


Laimingi žmonės perka daugiau

Pašnekovo teigimu, apsipirkimo metu ne mažiau erzina tai, kad prekes nuolat tenka dėlioti iš vienos vietos į kitą: į vežimėlį, vėliau išimti ir skenuoti, dar vėliau – į pirkinių maišą, vėl į vežimėlį ir tik tada keliauti mašinos link, tad buvo nutarta šį procesą optimizuoti.

„Apsipirkimas su išmaniuoju vežimėliu yra kur kas paprastesnis. Visų pirma, į išmanų vežimėlį įdedate savo asmeninius pirkinių krepšius, į kuriuos iškart kraunate pasirinktas prekes. Žinoma, prieš tai jas nuskenavus vežimėlyje įrengtu skeneriu. Baigus apsipirkimą, prie išėjimo tereikia paspausti mygtuką „Mokėti“, o tai padarius – tiesiog palikti parduotuvę“ – teigia F. Heinrich.

Maža to, vežimėlyje įrengtame ekrane yra navigacija, padedanti greičiau rasti norimą prekę ar susirinkti visą pirkinių krepšelį. Ji pasirūpina, kad sunkesnės prekės į maišelį būtų įdedamos pirmiausia, ir visas procesas būtų kuo trumpesnis. Taip pat vežimėlio pagalba galima pasikviesti parduotuvės konsultantą ar net pasirinkti norimą gaminti patiekalą – išmanus vežimėlis parenka reikiamus produktus ir nurodo, kur jų ieškoti.

„Paskaičiavome, jog toks apsipirkimas trunka vidutiniškai 10–12 min. trumpiau. Be to, išmanųjį vežimėlį stumiantys klientai perka daugiau, nes tiesiog yra geresnės nuotaikos“, – tikina įmonės „Pentland Firth Software“ vadovas.

Išmanusis vėžimėlis
Išmanusis vėžimėlis
© Organizatorių nuotrauka


Technologijos darbuotojų neišstums

Prekybos centrams vis labiau optimizuojant procesus, girdimi būgštavimai, jog mašinos ir dirbtinis intelektas ateityje žmones paliks be darbo vietų. Tuo tarpu išmanius vežimėlius pradėjęs naudoti prekybos tinklas „EDEKA“ neigia šį mitą. Siekiant užtikrinti kuo geresnę pirkėjo patirtį, už kasos anksčiau sėdėję darbuotojai buvo perkelti į apsipirkimo salę. Jie daugiau laiko skiria pagalbai pirkėjams, prekių reprezentacijai bei kitoms pridėtinėms vertėms.

„Prognozuojama, kad dar bent 10 metų žmonės norės apsipirkinėti realiose parduotuvėse, užuot rinkęsi virtualų apsipirkimą. Tad prekybos tinklai aktyviai siekia didinti klientų komforto lygį, kurį dažniausiai kuria žmonės.“

Išmanusis vėžimėlis
Išmanusis vėžimėlis
© Organizatorių nuotrauka


Savo technologiją globaliu sprendimu vadinantis F. Heinrich teigia, kad jo vadovaujama įmonė planuoja plėtrą į užsienio šalis bei dar daugiau negirdėtų technologinių sprendimų verslui. Apie Vokietijos maisto prekybos sektoriaus skaitmenizaciją ir savo patirtis, kuriant išmaniuosius prietaisus, F. Heinrich skaitys pranešimą „Baltic Retail Forum 2019“ konferencijos metu.

„Baltic Retail Forum 2019“ – tai verslo forumas prekybos bendrovių vadovams, kurį jau 10-metį organizuoja įmonė „StrongPoint“, kurianti verslo našumą didinančius sprendimus.

www.DELFI.lt
Turite teisinį klausimą?
Aiškiai ir konkrečiai aprašykite savo situaciją – jos teisinį vertinimą ir savo įžvalgas „Delfi Plius“ platformoje pateiks Lietuvos jaunųjų advokatų asociacijos nariai.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(34 žmonės įvertino)
4.2353

Finansų ministras: Prancūzijos valstybės skolos lygis pasiekė „pavojingą lygį“

Prancūzijos valstybės skolos lygis pasiekė „pavojingą lygį“, pirmadienį pareiškė finansų...

CCC įmonių grupė plečia veiklą Baltijos šalyse

CCC įmonių grupė planuoja per artimiausius penkerius metus Baltijos šalių rinkose kelis kartus...

Vienos žymiausių Taivano puslaidininkių bendrovių prezidentas: atsiprašau, tačiau neturiu planų jūsų šalyje (5)

Taivanui COVID-19 pandemijos metu nusiuntusi vakcinų ir taip užmezgusi glaudžius ryšius su šia...

Kremlius: nėra pagrindo kalbėti apie Rusijos skolinių įsipareigojimų nevykdymą

Kremlius pirmadienį pareiškė, kad nėra „jokio pagrindo“ tvirtinti, kad Rusija neįvykdė...

Rusijos programišiai atakuoja Lietuvos institucijas: stringa paslaugos, verslo veikla NKSC įspėja dėl artimiausių dienų (4)

Dėl su Rusija siejamos programišių grupuotės tebesitęsiančios kibernetinės atakos pirmadienį...

Top naujienos

Vienos žymiausių Taivano puslaidininkių bendrovių prezidentas: atsiprašau, tačiau neturiu planų jūsų šalyje (5)

Taivanui COVID-19 pandemijos metu nusiuntusi vakcinų ir taip užmezgusi glaudžius ryšius su šia...

Karas Ukrainoje. Rusija smogė prekybos centrui Kremenčuke, kuriame buvo daugiau nei 1000 žmonių Ukraina užkirto kelią bandymui apsupti strategiškai svarbų miestą (2)

Per Rusijos smūgius Ukrainos sostinei anksti sekmadienį žuvo vienas ir buvo sužeisti dar šeši...

Konservatoriai teigia, kad Bakas Bilotaitę Seimo salėje pavadino „nužmogėjusia kale“ papildyta, kliuvo ir kitam konservatoriui (22)

Konservatorius Andrius Navickas teigia, kad pirmadienio Seimo posėdyje parlamentaras Vytautas...

Vilniuje įlūžo asfaltas, duobėje įstrigo automobilis (3)

Bendruoju pagalbos telefonu paskambinęs žmogus informavo, kad Vilniuje, Naugarduko ir Žemaitės...

Verslas PliusChristopher Jasper

Europos keliautojų vargai nesibaigia: prie atšauktų skrydžių prisideda streikai

Oro linijų streikų ir atšauktų skrydžių banga gilina Europos transporto krizę ir jaukia...

Pagerintas 75 metų Lietuvos karščio rekordas: šįsyk termometro rodmenys pribloškė Kretingoje

Anot Lietuvos hidrometeorologijos tarnybos, remiantis preliminariais 15 val. duomenimis, Kretingos...

Degalai galėtų pigti 6-7 centais: degalinių atstovas paaiškino, kodėl dar nematyti pokyčiai kainose (2)

Pastarąją savaitę naftos kainoms nukritus maždaug 5 proc., finansų analitikas Marius Dubnikovas...

Rusijos programišiai atakuoja Lietuvos institucijas: stringa paslaugos, verslo veikla NKSC įspėja dėl artimiausių dienų (4)

Dėl su Rusija siejamos programišių grupuotės tebesitęsiančios kibernetinės atakos pirmadienį...

Italijoje – 70 metų neregėta sausra: išdžiuvusi Po upė atidengė Antrojo pasaulinio karo metu nuskendusį laivą

Šios vasaros sausra Italijoje – rekordinė, o dėl sparčiai kylančios oro temperatūros ir...