Tai rodo kas mėnesį prekybos tinklo „Maxima" fiksuojamas pirkėjų indeksas, kuris gruodį siekė 1,04 ir dviem šimtosiomis pralenkė tą patį laikotarpį 2014 m.

UAB „Maxima LT" generalinio direktoriaus Žydrūno Valkerio teigimu, pasikeitus nacionalinei valiutai, gyventojams reikėjo su ja apsiprasti, tad pirkėjai atidžiau vertino kasdienių produktų kainas ir atsargiau planavo išlaidas.

„Metų pradžioje stebėjome gerokai sumažėjusį vartojimą, kuris nedrąsiai augo iki pat vasaros vidurio. Sparčiausią didėjimą vartojimas pasiekė metų pabaigoje - gruodį fiksuotas didžiausias vartojimo augimas, kuris buvo panašus tik į praėjusių metų spalio rezultatą", - sakė Ž. Valkeris.

Pasak jo, įtakos vartojimo augimui metų pabaigoje turėjo ir kainų pokyčiai. Metų pradžioje baiminęsi dėl po euro įvedimo galimai išaugsiančių kainų, nuogąstavimams nepasiteisinus ir svarbiausių produktų kainoms išlikus stabilioms ar netgi kai kurių sumažėjus, „Maxima" pirkėjai antroje metų pusėje ėmė pirkti ir vartoti drąsiau. Jie skyrė daugiau lėšų kokybiškesniems produktams, didesniems pirkiniams.

Pirmąjį 2015 m. ketvirtį vartodami ir planuodami pirkinius gyventojai buvo atsargūs. „Maxima" duomenimis, sausį-kovą pirkėjų indeksas vidutiniškai siekė 0,96, kai tuo pačiu laikotarpiu 2014 m. fiksuotas 1,05 siekiantis vidutinis rodiklis.

Prekybos tinklo duomenimis, pirmaisiais praėjusių metų mėnesiais gyventojai daugiausiai dėmesio skyrė pagrindinėms maisto, namų apyvokos ir aprangos prekėms. Taip pat ėmė dažniau naudotis įvairiais nuolaidų pasiūlymais, akcijomis.

Antrąjį metų ketvirtį stabilizavęsis vartojimo augimas vidurvasarį ėmė pastebimai didėti ir pirmą kartą per metus pralenkė 2014 m. rodiklius. Praėjusią liepą pirkėjų indeksas pasiekė 1,03, kai tuo pačiu laikotarpiu prieš metus siekė 1,01.

Metų viduryje pastebimai atsigavęs vartojimas parodė, kad gyventojai ne tik apsiprato su euru, bet ir ėmė drąsiau planuoti savo išlaidas, leisti sau didesnių sezoninių pirkinių.

Atšilus orams labiausiai augo įvairių lauko, laisvalaikio bei turizmo prekių, taip pat sėklų ir augalų priežiūros prekių paklausa. Taip pat - mėsos ir paruoštų mėsos gaminių bei žuvų pardavimai.

Momentinis didžiausias vartojimo augimas fiksuotas praėjusių metų rudenį. Spalį pirkėjų indeksas pasiekė 1,04 ir buvo iki tol didžiausias per visus metus. Po sumažėjimo prieššventinį lapkritį gruodį pirkėjų indekso rodiklis ir vėl augo pasiekdamas spalio rodiklius.

Atsigavusiam vartojimo lygiui metų pabaigoje daugiausia įtakos turėjo švenčių sezonas.

Tradiciškai artėjant šventėms labiausiai augo įvairių namų apyvokos ir dekoro prekių, šventiniam stalui skirtų maisto produktų paklausa. Drauge gruodį pastebimai augo ir gyvūnams skirtų prekių - įvairių skanėstų, kitų augintinių priežiūrai skirtų produktų pardavimai. Mažiau dėmesio gruodį pirkėjai skyrė pieno produktams ir bakalėjos prekėms.

Pastebėta ryškėjanti tendencija - pirkėjai linkę pirkti aukštesnės kokybės prekes. Tai pastebima tiek maisto, tiek ne maisto prekių sektoriuje ir ypač išryškėjo per žiemos šventes - pirkta nemažai kokybiškesnių, brangesnių prekių ir didesnių pirkinių - smulkių elektronikos prietaisų, namų dekoro prekių, knygų.

Šiuo metu Lietuvoje veikia 234 „Maxima" parduotuvės, kuriose dirba daugiau nei 16 tūkst. darbuotojų ir kasdien apsilanko daugiau nei 550 tūkst. pirkėjų.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (12)