Grožio paslaugos galėtų atsidaryti netrukus

Anot ekonomikos ir inovacijų ministrės Aušrinės Armonaitės, dėl parduotuvių ir grožio paslaugų dar bus nagrinėjama naujausia informacija, tariamasi su ekspertais. Ji paaiškino, kad sprendimus priims Vyriausybė bendrai, o Ekonomikos ir inovacijų ministerijos „matymas“ – nuspręsti šią savaitę, o tikimasi, kad paslaugomis bus galima pasinaudoti netrukus.

„Kai bus bendra pozicija, galėsime priimti informuotus sprendimus dėl grožio paslaugų ir parduotuvių. (…) Šiandien tik sutarėme dėl krypčių. Šią savaitę, ką galiu pasakyti, mes diskutuosime ir spręsime, o kada įsigalios sprendimai, paaiškės vėliau“, – konkrečių datų neįvardijo A. Armonaitė.

Ekonomikos ir inovacijų ministerija anksčiau Vyriausybei teikė siūlymą dar vasario 1 atidaryti slidinėjimo centrus, vasario 8 dieną – atnaujinti grožio paslaugų teikimą, atverti parduotuves.

Grožio specialistai džiaugiasi tokiais siūlymais. Kirpėjų ir grožio specialistų asociacijos prezidentė Jolanta Mačiulienė tikisi, kad jau kitą savaitę galėtų atsidaryti grožio salonai ir kirpyklos, jei Vyriausybė nepersigalvos.

„Dėl šio tikslo dirbome tendencingai, siuntėme prašymus ir siūlymus, kad norime dirbti, ir garantavome, kad galime saugiai priimti klientus. Matyt, Vyriausybė patikėjo mūsų daugkartiniais raštais ir prašymais. Labai sveikiname, jei valdžia tik neapsigalvos.

Nesistengiu labai džiaugtis, nes mėgstu, kai oficialiai man parašo juodai ant balto, kad kirpėjai ir grožio specialistai gali dirbti, tarkim, nuo vasario 8 d., ir pasirašo ministrai ar premjerė, kad vėliau nebūtų didelio nusivylimo. Praeitą savaitę jau tikėjomės“, – pažymi J. Mačiulienė.

Jolanta Mačiulienė

„Turime namų darbus, ruošiame jungtinius raštus – gražia forma parodome, kad norime dirbti, nesame laimingi išmokomis, kurias valdžia žada mokėti, nes viskas išeina labai primityviai. Sudėtinga suvokti, kai už 260 Eur turi darbingas žmogus su šeima išgyventi“, – priduria ji.

Kirpyklos pasiruošusios priimti klientus

Pašnekovė tikina, kad kirpyklos ir grožio salonai yra pasiruošę priimti klientus kaip ir po pirmojo karantino: „Tuo metu žmonės darėsi grafikus, salonuose persistumdė kėdes, pasidarė pertvaras, susimažino kėdžių skaičių. Jau nebėra, kaip pirmojo karantino metu, kad mes nieko nežinome. Mes viską žinome, kaip mums dabar reikia dirbti, – kaip priimti klientus, išlaikyti atstumus, kaip dezinfekuoti. Dabar kliento vos ne privalu paklausti, ar jis gerai jaučiasi. Registruojant telefonu paslaugoms visada paklausiama, ar neturėjo kontaktų, ar nesirgo.“

Kol kas konkrečių sprendimų ir siūlymų, kaip būtų teikiamos grožio paslaugos, atnaujinus veiklą, nėra. Anksčiau skelbta, kad grožio salonai vienu metu galėtų aptarnauti vieną klientą. Būtų taikomas 10 kv. m vienam klientui reikalavimas, o tarp klientų būtų privaloma daryti 15 minučių pertraukas.

Pasak J. Mačiulienės, dėl šių apribojimų ne visi grožio specialistai galės pradėti dirbti, bet vis šis tas. Pašnekovės teigimu, po pirmojo karantino dirbę grožio specialistai esą yra patenkinti šiais ribojimais, nes darbuotojai prisitaikė ir išmoko dirbti kitu kampu.

„Suprantu, kad gal ir ne visos paslaugos bus atlaisvintos ir ne visi žmonės galės pradėti dirbti, bet bent jau bus pradžia viskam. Bendravome visą šį laiką su grožio specialistai, klausėme, kiek jų aplinkoje žino atvejų, kad būtų susirgę klientai grožio salone, kirpykloje, SPA centre ar kažkur. Per visą šią neoficialią apklausą, galėjo būti keli atvejai, bet ir tai neaišku, ar salone buvo židinys, galbūt tas žmogus apsilankė jau turėdamas COVID-19“, – sako ji.

Kirpykla

Nežino, ar ilgins darbo valandas

Paklausta, ar kirpyklos ir grožio salonai, planuoja ilginti darbo valandas, kad spėtų aptarnauti kuo daugiau žmonių, kaip buvo prieš pat jų uždarymą pernai, asociacijos prezidentė tikina nežinanti atsakymo.

„Su darbo valandomis nesusitvarkė žmonės, pasidarę registracijas iki pat Naujųjų metų. Tų kirpėjų negalima už tai smerkti, nes klientai, jeigu galėtų, atsisėstų vienas kitam ir ant kelių, kad tik juos aptarnautų. Paskelbus apie uždarymą, visi labai supanikavo ir žmonės, suprasdami, kad du mėnesius nedirbs kirpyklos, dėl to rizikavo.

Dabar nežinau, kaip bus, negaliu už visus garantuoti. Pati esu kirpėja. Žinodama, kad uždarys nuo pirmadienio nedrįsau to daryti, protingai susirašiau žmones, nes vis tik yra tos baimės dėl pandemijos ir man jau ne 25 metai. Nenorėdama erzinti savęs ir likimo laikausi normų“, – tikina ji.

Kirpėjų ir grožio specialistų atstovė sutinka, kad pasklidus apie galimą atidarymą klientai nerims ir padaugės registracijų, tačiau kirpėjai esą su tuo susitvarkys.

Šešėlis – europinė opa

Kalbėdamas apie karantino ribojimų mažinimą grožio paslaugų teikėjams ekonomikos ir inovacijų viceministras Vincas Jurgutis yra sakęs, kad per karantiną dalis grožio specialistų persikėlė į šešėlį ir paslaugas teikia nelegaliai, tad kyla dar didesnė rizika užsikrėsti.

Paklausta, ar per karantiną, grožio sektoriuje atsirado didelis šešėlis, J. Mačiulienė tikina, kad Lietuvoje šešėlis klesti jau daugybę metų ir tai tikrai nėra karantino suvaržymų pasekmė: „Šešėlis Lietuvoje buvo tikrai ne per karantiną, jis gyvena jau daug metų. Tikrai yra dalis žmonių, išmokusių šio amato, kurie atsipūtę ramiai tai daro visai sėkmingai, niekam nemokėdami. Dabar, kai apribojimai dideli, jie iš to ir išlošia.“

Orijus Gasanovas lanko atsidariusias kirpyklas Vilniuje

Anot jos, šešėlis grožio sektoriuje nėra Lietuvoje visiškai naujiena: „Tai – europinė opa. Tą pati daro ir italai, vokiečiai, bet juos sudėtinga sugaudyti. Jie gyvena valstybės ir mokesčių mokėtojų sąskaita.

Yra sąmoningų žmonių, kurie nedirba ir susitaikė su mažomis išmokomis, o yra žmonių, kurie perlipo per „negalima“ ir daro, kaip ir buvo įpratę. Tai jiems ne naujiena. Aišku, išmokos yra ganėtinai mažos, tai nėra pinigai, su kuriais galima išgyventi. Aš savo bendruomenės nariams sakiau nerizikuoti, nes jei pagaus, bauda – labai didelė. Daugiau kainuos susimokėti baudą, nei kad užsidirbs.“

Anot jos, viskas priklauso ir nuo klientų sąmoningumo, bet tokių drastiškų prašymų priimti į namus ar virtuvę, J. Mačiulienė tikina negirdėjusi. „Kirpėjai, kurie turi nuolatinius klientus, gražiai susitvarkė. Kas užsiima internetine prekyba – suruošė dažus, sudėjo suruošę kokteiliukus, klientas ateina į vietą, pasiima paketus. Taip ir išgyveno“, – pasakoja ji.

Pašnekovė teigia nemananti, kad šešėlis susitrauks ir atidarius kirpyklas: „Tas, kas ėjo visąlaik pas „nelegalą“ į namus, negrįš į kirpyklą tikrai, nes jam taip patogiau. Mūsų klientai yra labai reiklūs, galbūt dalis žmonių visgi atsitokės. Nuodėmę daro ir tie, kurie priima, ir tie, kurie eina. Pasižiūrėjus į mūsų Seimo žmones, kyla įvairiausių klausimų, o kas gi juos sutvarko.“

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (140)