Ukrainoje „Gargždų geležinkelis“ turėjo nuomoti penkis lokomotyvus, kuriuos planavo įsigyti iš Estijos kompanijos „Skinest Rail“ – jai įsiskolinta 6 mln. eurų, teigiama Registrų centrui pateiktoje metinėje veiklos ataskaitoje.

„Bendrovė stabdo investicijas į magistralinių lokomotyvų parką ir siekia suderinti tolesnius veiksmus su „Skinest Rail“, kuriai skolinga 6 mln. eurų“, – ataskaitoje rašo „Gargždų geležinkelis“.

Anot ataskaitos, 2021 metų pabaigoje lokomotyvų pirkimui iš I. Udovickio kontroliuojamo „Ferteksos transporto“ bendrovė buvo pasiskolinusi 1,5 mln. eurų, o dar 9,1 mln. eurų – iš Šiaulių banko, dėl to įmonei reikės papildomo finansavimo.

„Šių paskolų aptarnavimui ieškosime papildomo finansavimo, klausimas bus svarstomas metiniame akcininkų susirinkime“, – pranešė „Gargždų geležinkelis“.

Derybos dėl lokomotyvų nuomos su Ukrainos geležinkelių atstovais sustabdytos po vasario 24-osios, kai Rusija pradėjo karą šalyje.

Ataskaitoje taip pat nurodoma, kad daugiau nei pusės pajamų bendrovė neteko nutraukus „Belaruskalij“ trąšų vežimą ir krovą I. Udovickio kontroliuojamame Birių krovinių terminale (BKT).

„Bendrovė neteko vieno iš pagrindinių klientų – BKT. Manevriniai darbai, iš kurių gavo apie 65 proc. pajamų, buvo nutraukti“, – rašoma ataskaitoje.

Įmonė taip pat siekė vežti baltarusiškas trąšas magistraliniais geležinkeliais – tam buvo gauti pajėgumai iš „Lietuvos geležinkelių“ ir sudaryta sutartis su „Baltarusijos geležinkeliais“, tačiau šia galimybe nespėta pasinaudoti.

„Belaruskalij“ trąšų tranzitas dėl JAV sankcijų nutrauktas šiemet vasarį, Vyriausybei nutarus, kad „Lietuvos geležinkelių“ ir „Belaruskalij“ sutartis neatitinka nacionalinio saugumo interesų. Vėliau Baltarusijos valstybinei bendrovei sankcijas pritaikė Europos Sąjunga.

Bendrovė balandį atleido 28 darbuotojus, nors, kaip rodo ataskaita, jų skaičius pernai buvo didinamas ruošiantis magistraliniams pervežimams.

„Įmonėje vidutiniškai dirbo 115 darbuotojų, jų skaičius augo ruošiantis magistraliniams pervežimams“, – teigia įmonė.

„Gargždų geležinkelis“ teigia, kad šiemet turėtų mažėti visų jos veiklų pajamos. Bendrovė siekia stiprinti pozicijas šalia Klaipėdos esančiuose Rimkuose bei Mockavoje netoli Lietuvos sienos su Lenkija.

„Bendraujame su potencialiais klientais, kuriems manevravimo paslaugos teikiamos iš Rimkų geležinkelio stoties, stipriname savo pozicijas Mockavos geležinkelio “, – rašoma „Gargždų geležinkelio“ ataskaitoje.

Pernai „Gargždų geležinkelio“ pajamos siekė 13,9 mln. eurų, arba 2,5 karto daugiau nei 2020 metais (5,85 mln. eurų), o grynasis pelnas buvo 2,4 mln. eurų – 150 kartų daugiau (15,3 tūkst. eurų).

Šaltinis
Temos
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją