aA
Kontroversiškai dėl savo ryšių Rusijoje vertinamas verslininkas Gediminas Žiemelis nestovi vietoje. Visai neseniai jo verslui atidarius naują oro uostą netoli Maskvos lietuvis sėda prie naujos idėjos: sukurti bepiločių lėktuvių „uberį“.
Gediminas Žiemelis
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

Portalui DELFI „Avia Solutions Group“ vadovas teigė, kad nuo šių metų daugelyje pasaulio šalių, kartu JAV ir Europos Sąjungoje, įsigaliojo nauji teisės aktai, reglamentuojantys bepiločių orlaivių skraidymą, pilotavimą, registravimą, todėl veikti šioje verslo srityje galės ne visi.

„Jei iki šiol praktiškai bet kas ir bet kur galėjo skraidyti bepiločiu, tai nuo 2016 m. daugelyje šalių daugiau nei 30 kg sveriantys bepiločiai turi būti registruojami kaip orlaiviai, jais pilotuoti iš esmės galės specialiai apmokyti „pilotai“, skrydžiui toliau nei žmogaus matomumo ribos reikia gauti leidimą iš Civilinės aviacijos administracijos – lygiai taip pat kaip su lėktuvu“, - aiškino G. Žiemelis.

Verslininkas įsitikinęs, kad dėl naujų įvestų barjerų šia verslo šaka negalės užsiimti bet kuris norintis, o jo idėja norima pristatyti vartotojams po 3-4 metų.

„Jau dabar manoma, kad ateityje sulauksime „dronų policijos“. Galima bus į ją kreiptis, ar į kiemą netyčia įskridusi skraidyklė skrenda legaliai. Svarstoma, kad vienu metu ore esant daug dronų ir jiems skrendant teigiamoje temperatūroje, dronai gali tapti net signalo perdavėju, panašiai kaip GSM bokštas ant drono platformos pritvirtinant nedideliu siųstuvus“, - tęsė aviacijos versle ilgus metus besisukantis lietuvis.

Atskleisdamas savo idėją, prie kurios dirba jau ne pirmus metus, G. Žiemelis paminėjo ir dalijimosi ekonomiką.

Pasak jo, dėl bepiločių orlaivių veiklos reglamentavimo dalijimosi ekonomika šioje srityje taip pat yra ribota.

Dar prieš ketverius metus „Avia Solutions Group“ įkūrė bendrovę „Laserpas“. Kaip teigė G. Žiemelis, bendrovė išbandė daug skraidyklių, kūrė bepiločių orlaivių valdytojų mokymo programas.

„Mūsų grupėje jau keletą metų vystoma komercinė paslauga: elektros, dujų, geležinkelių, naftos vamzdynų ir tinklų techninės apžiūros ir gedimų šalinimo produktus. Jau šiandien turime sutartis su Rumunijos, Vengrijos, Turkijos elektros tiekimo kompanijomis ir mūsų bandomieji skrydžiai įvertinti labai puikiai, - apie verslui naudojamus bepiločius orlaivius kalbėjo verslininkas. - Norint vartotojams sumažinti paslaugų kainą, reikia ieškoti, kaip sumažinus savikainą.

Tikimės, kad per ateinančius trejus metus „Laserpas“ operuojami bepiločiai orlaiviai per metus apskris daugiau nei 5 mln. kilometrų įvairių tinklų. Čia ir atsiranda galimybė: skrendant tiek kilometrų bendrovė gali pasiūlyti sprendimus ir vartotojams: nufilmuoti jų lauką, sodybą, pastatą, prieš tai gavus skrydžio leidimą ir apmokėjimą.

O vartotojai galės gauti ne tik paprastą filmuotą medžiagą, bet ir termo vaizdą bei kitokių rezoliucijų vaizdo įrašą“. Ta linkme ir judame. Kuriame sudėtingi algoritmai, kurie vartotojams bus pasiekiami 2019-2020 m. Pasikartosiu, kad skirtingai nei kitose dalijimosi ekonomikose, profesionaliais dronais sprendimą galės pasiūlyti didžiausios komercinės įstaigos šioje srityje“.

Pasiteiravus, ar tokia verslininko idėja sulauks pakankamo vartotojų susidomėjimo, G. Žiemelis teigė įsitikinęs idėjos sėkme.

„Jeigu, tarkime, imtume vien Lietuvą. Lietuvoje – 100 tūkst. km elektros tinklų, kuriuos aptarnauja daugiau nei 1 tūkst. darbuotojų, daugiau nei 700 tūkst. žemės savininkų, daugiau nei 25 tūkst. žemės ūkių, turinčių daugiau nei 10 ha, Europos Sąjungos išmokoms gauti deklaruojama 2,8 mln. ha plotai, kuriuos tikrna prieš išmokant ES išmokas.

Per metus Kultūros pavelde esančių pastatų registre pastatų apžiūrai išleidžiama daugiau nei 5 mln. eurų. O kur paprasti daugiabučiai pastatai, kur bepilotis filmuodamas gali pamatuoti šilumos varžą“, - skaičiai dalijosi „Avia Solutions Group“ vadovas.

Idėjos autorius tikino, kad paslauga būtų skirta paprastam vartotojui, tačiau neatmetė galimybės, kad čia galėtų įsikišti ir valstybė.

„Turi būti daugybė bepiločių orlaivių, skraidančių ir aptarnaujančių įvairius tinklus, kad paslauga kitiems vartotojams būtų pigi ir prieinama. To sieksime“, - kalbėjo G. Žiemelis.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Svaras sureagavo į „Brexito“ balsavimą – investuotojai svarsto niūriausius scenarijus (1)

Trečiadienį svaras susilpnėjo po rekordinio Didžiosios Britanijos premjerės Theresos May...

Tyrimų grupė: Kinijos ūkio augimo duomenys gali maskuoti ekonomines grėsmes

Kinijos bendrojo vidaus produkto ( BVP ) augimas gali būti gerokai lėtesnis, negu rodo oficialūs...

Tvyrant nežinomybei dėl „Brexito“, pakilo aukso kaina

Trečiadienio rytinėje Azijos prekybos sesijoje aukso kaina kopė aukštyn, nes politinė...

Sudarė sąrašą, kurios įmonės sukūrė daugiausia darbo vietų (2)

Daugiausia darbo vietų pernai sukūrė logistikos įmonių grupės „ Girteka “ bendrovės –...

Lietuva planuoja trauktis iš Transeuropinio geležinkelio projekto (7)

Lietuva ketina nutraukti dalyvavimą Transeuropinio geležinkelio (TER) projekte. Vyriausybė...

Top naujienos

Kas plauna smegenis Lietuvai: apklausos rodo, už ką verta padėkoti Putinui ir kur prašovė Kremlius (875)

Lietuviai, kam jums ta kariuomenė? Nereikia jums ES ir NATO – vien išlaidos, nelaimės, pamintos...

Po „Brexit“ sukelto chaoso Britanijoje – nerimas iš Europos lyderių: JK tai būtų katastrofiška trys scenarijai (162)

Europos Sąjunga antradienį paragino Didžiąją Britaniją apsispręsti, kaip ji nori tęsti...

Iš krepšinį kaip Lietuva mylinčio krašto kilęs Krameris: nuo „Air Jordan“ sportbačių iki svajonės apie NBA (1)

Itin svarbių Europos taurės rungtynių išvakarėse DELFI TV studijoje apsilankęs Vilniaus...

Pasikeitus mokesčiams, keičiasi ir pensija: dirbantys savarankiškai turėtų pasiskaičiuoti (60)

2019 metais įsigalioję mokestiniai ir pensijų kaupimo pakeitimai palietė visus dirbančiuosius,...

Nesėkmingą greičio ruožą įveikęs Vanagas: valandos per dvi dienas neatsiloši (134)

Benediktui Vanagui ir Sebastianui Rozwadowskiui, „ General Financing team Pitlane “ ekipažas,...

Burnos kvapo priežastys gali jus nustebinti: gydytoja papasakojo apie tarpdančių siūlo testą (2)

Pagrindinės priežastys, dėl kurių iš viduramžių lietuvio burnos, kaip tvirtinama rašytiniuose...

Sinoptikai perspėja – artinasi audra: pavojingi reiškiniai apims vis daugiau miestų (23)

Artimiausiomis dienomis šalyje vyraus audringi orai , LRT RADIJUI sako sinoptikė Margarita...

Vokietijos pilietis Lietuvoje pasijuto diskriminuojamas (26)

Esu Vokietijos pilietis ir turiu 2009 metais Lietuvos migracijos tarnybos išduotą nuolatinio...

Aštri britų žiniasklaidos reakcija: šalis – beprecedentėje padėtyje papildyta (30)

Jungtinės Karalystės parlamentas antradienio vakarą atmetė premjerės Theresos May...

Gintarė Karaliūnaitė pirmą kartą prabilo apie santykius su Rolandu Janavičiumi: tai buvo pirma ir vienintelė abipusė meilė (118)

Dažnai sakoma, kad itin populiariems pramogų pasaulio atstovams, retai sekasi asmeniniame gyvenime....