„Finansinių ataskaitų teikimas turi būti įprasta juridinių asmenų higiena, nes ataskaitų nepateikimas ar vėlavimas tai padaryti gali turėti ne tik neigiamų pasekmių įmonės ar organizacijos reputacijai, tačiau gali turėti ir teisinių pasekmių už ataskaitos pateikimą atsakingam juridinio asmens vadovui.

Kaip ir ankstesniais metais Registrų centras šiemet pirmiausiai dėmesį skirs dialogui su juridiniais asmenimis – ataskaitų iki šiol dar nepateikusių juridinių asmenų vadovams ketinama elektroniniais laiškais išsiųsti priminimus su pagrindine informacija kaip tai reikėtų padaryti. Tikimės, kad tokiu būdu paskatinsime daugiau įmonių ir organizacijų pateikti savo ataskaitas“, – sako Registrų centro Registrų tvarkymo direktorius Kazys Maksvytis.

Kaip rašoma pranešime, šiuo metu finansinės atskaitomybės dokumentus už 2020 metus Registrų centrui jau yra pateikę 81 tūkst. juridinių asmenų. Tai yra dešimtadaliu daugiau nei tuo pačiu praėjusiais metais, kai tokiu metu buvo pateikta beveik 70 tūkst. finansinių ataskaitų.

„Praėjusiais metais ataskaitų teikimą šiek tiek apsunkino pandemija ir įvesti karantino apribojimai, tačiau šiemet pastebime, kad dauguma juridinių asmenų jau prisitaikė ir jiems nekyla tiek daug klausimų dėl finansinių ataskaitų patvirtinimo įmonės ar organizacijos narių susirinkime ir vėliau dėl pateikimo Registrų centrui“, – kalba K. Maksvytis.

Kaip įprasta, iki šiol daugiausiai finansinių ataskaitų Registrų centras yra sulaukęs iš uždarųjų akcinių bendrovių – iš viso daugiau kaip 55 tūkst., arba beveik dešimtadaliu daugiau nei prieš metus. Aktyviai ataskaitas šiemet teikiančios mažosios bendrijos jau pateikė beveik 13 tūkst. ataskaitų, arba beveik pusantro karto daugiau nei analogišku laikotarpiu pernai. Iš asociacijų už 2020 metus jau atsiskaitė apie 5,7 tūkst. (dešimtadaliu daugiau), iš viešųjų įstaigų – beveik 3,7 tūkst. (penktadaliu daugiau).

Neveikiantys juridiniai asmenys aktyviai išregistruojami

Nepaisant gausaus finansinių ataskaitų kiekio, kaip ir kiekvienais metais, jų nepateikia dešimtys tūkstančių juridinių asmenų.

Skaičiuojama, kad prievolę pateikti finansines ataskaitas už 2020 metus turi beveik 200 tūkst. juridinių asmenų. Tačiau iš šio skaičiaus reikėtų eliminuoti apie 40-50 tūkst. juridinių asmenų, kurie jau ne vienerius metus Registrų centrui apskritai neteikia jokių duomenų apie save ar savo veiklą. Kaip pastebi K. Maksvytis, šiemet Registrų centras suintensyvino tokių neveikiančių juridinių asmenų likvidavimo ir išregistravimo procesus.

„Vien per šiuos metus likvidavimo procedūra pradėta beveik 10 tūkst. juridinių asmenų. Vidinių procesų automatizavimas leidžia šias procedūras šiek tiek paspartinti, tačiau vadovaujantis teisės aktų reikalavimais iš Juridinių asmenų registro jie turėtų būti išregistruoti iki kitų metų vasaros. Be to, nuolat bendradarbiaujame su Valstybine mokesčių inspekcija, kuri pateikia savo ruožtu suformuotą likviduotinų ir išregistruotinų juridinių asmenų, ilgiau kaip 5 metus, neteikiančių jokių duomenų apie save, sąrašą.

Tikimės, kad ilgainiui pavyks „išvalyti“ Juridinių asmenų registrą nuo tokių neveikiančių juridinių asmenų ir tai leis turėti tikslesnį vaizdą apie šalyje veikiančias įmones ir jų veiklą“, – teigia Registrų centro Registrų tvarkymo direktorius K. Maksvytis.

Pildyti ir teikti finansines ataskaitas juridinio asmens vadovas ar įgaliotas asmuo gali prisijungęs prie Registrų centro elektroninės paslaugų sistemos. Daugiau informacijos apie finansinių ataskaitų elektroninių rinkinių pildymą ir teikimą galima rasti Registrų centro interneto svetainėje arba susisiekus su Registrų centro konsultantais.

Juridinių asmenų pateiktos ataskaitos didina verslo ir organizacijų skaidrumą, prisideda prie visuomenės pasitikėjimo verslo aplinka. Finansinės ataskaitos ne tik atskleidžia pagrindinę informaciją apie juridinį asmenį ir jo veiklą per pastaruosius metus, tačiau jose pateikti duomenys verslo partneriams ir kitoms suinteresuotoms šalims leidžia geriau įsivertinti potencialius partnerius ir priimti pagrįstus verslo sprendimus.

Priežiūrą vykdančioms institucijoms ir žiniasklaidai, o kartu ir plačiajai visuomenės daliai informacija apie juridinių asmenų veiklą ir jų finansinę padėtį padeda geriau atlikti savo darbą, didina pasitikėjimą verslo aplinka ir paties verslo skaidrumą. Be to, finansinių ataskaitų teikimas yra viena iš sąlygų įmonėms, siekiančioms gauti valstybės paramą.

Teisės aktai už finansinės ataskaitos nepateikimą laiku juridinio asmens vadovui numato baudas nuo 200 iki 3 tūkst. eurų. Iki šiol Registrų centras finansinių ataskaitų nepateikusių juridinių asmenų vadovams surašydavo administracinių nusižengimų protokolus, pagal kuriuos konkretų nuobaudos dydį paskirdavo teismas. Tačiau nuo šių metų liepos 1 d. įsigalioja LR administracinių nusižengimų kodekso pakeitimai, pagal kuriuos Registrų centras juridinio asmens vadovui galės ne tik surašyti administracinio nusižengimo protokolą, bet ir nagrinėti bylas bei skirti badas.

K. Maksvyčio teigimu, šie pakeitimai leis dar greičiau ir efektyviau išnagrinėti administracinio nusižengimo bylas vadovų, vengiančių ar vėluojančių teikti finansinės atskaitomybės dokumentus, atžvilgiu.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)