aA
Antradienį Europos Parlamento (EP) Transporto ir turizmo komitetas patvirtino kompromisinį susitarimą dėl krovinių vežimo užsienyje ir vairuotojų darbo sąlygų, kitaip vadinamo Mobilumo paketo.
Europos Parlamento komitetas pritarė Mobilumo paketui
© A.Stackevič nuotr.

Patobulintomis vairuotojų komandiravimo, vairuotojų poilsio laiko ir kabotažo (prekių vežimo laikinai priimančiosios ES valstybės viduje) taisyklėmis siekiama panaikinti konkurencijos iškraipymą ES kelių transporto sektoriuje, taip pat suteikti geresnes darbo ir poilsio sąlygas vairuotojams, skelbia EP.

Susitarime išlaikomi galiojantys kabotažo apribojimai (ne daugiau kaip trys pervežimai per septynias dienas), tačiau, siekiant kovoti su sukčiavimu, bus įpareigota transporto priemonių tachografuose fiksuoti valstybių sienos kirtimą. Be to, prieš pradedant naują kabotažo pervežimą toje pačioje šalyje su ta pačia transporto priemone, bus numatytas privalomas keturių dienų laiko tarpas.

Siekiant kovoti su fiktyvių krovinių vežimo įmonių registravimu, numatyta, kad įmonės privalės vykdyti reikšmingos apimties veiklą toje ES valstybėje, kurioje jos įregistruotos. Pagal naująsias taisykles krovininiai automobiliai taip pat turės grįžti į įmonės registracijos šalį kas aštuonias savaites.

Kadangi vežėjai vis dažniau naudojasi furgonais, šie teisės aktai taip pat bus taikomi lengvosioms komercinėms transporto priemonėms, kurių masė didesnė kaip 2,5 tonos. Jose turės būti įrengti tachografai.

ES vairuotojų komandiravimo taisyklės, kurios reikalauja laikytis priimančiosios šalies darbo įstatymų, bus taikomos kabotažui, taip pat bet kokiam tarptautiniam pervežimui, išskyrus dvišalį pervežimą ar tranzitą iš savo šalies bei į ją. Dvišalio pervežimo atvejais bus leidžiama atlikti po vieną papildomą pakrovimą ar iškrovimą kiekviena kryptimi arba du pakrovimus ar iškrovimus grįžtant į savo šalį – tuomet komandiravimo taisyklių bus galima netaikyti.

Taip pat numatyta užtikrinti geresnes vairuotojų poilsio sąlygas ir leisti jiems daugiau laiko praleisti namuose. Bendrovės turės sudaryti tvarkaraščius taip, kad vairuotojai galėtų reguliariai grįžti namo (bent kas tris arba keturias savaites, priklausomai nuo tvarkaraščio). Privalomas savaitinis poilsio laikotarpis nebegalės būti praleidžiamas sunkvežimio kabinoje, o jei poilsio laikas praleidžiamas ne namuose, įmonė turės apmokėti nakvynės išlaidas.

Išimtiniais atvejais naujosios taisyklės leis vairuotojams griežtomis sąlygomis viršyti leidžiamą vairavimo laiką norint pasiekti namus, kai jie yra labai arti namų bazės.

Kad sutarti teisės aktai įsigaliotų, juos turės patvirtinti ES šalių ministrai, o vėliau – visas EP plenarinėje sesijoje.

Vežėjų asociacijos „Linava“ sekretorius transporto politikai Tomas Garuolis sako, kad tikėtina, jog krovinių vežimo automobiliais sektoriaus patiriami iššūkiai Lietuvos ekonomikai galėtų lemti mažiausiai 1,6 proc. BVP praradimus.

ELTA
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(3 žmonės įvertino)
4.3333

Įtakinga JK profsąjunga pareikalavo pradėti tyrimą dėl darbo saugos „Amazon“ sandėliuose

Viena didžiausių Didžiosios Britanijos profsąjungų pareikalavo pradėti parlamentinį tyrimą,...

Beveik trys dešimtys Vilniaus daugiabučių gali likti be liftų: būklė kelia pavojų (59)

Beveik trys dešimtys Vilniaus daugiabučių gali likti be liftų, mat dėl pavojaus saugumui juos...

„Rosneft“ nukentėjo dėl prekybos su Venesuela: JAV įvedė sankcijų Rusijos naftos milžinei (101)

JAV antradienį paskelbė sankcijų Rusijos valstybės kontroliuojamos naftos milžinės...

Strategine įmone tapusią „Problematiką“ ruošiamasi grąžinti Susisiekimo ministerijai (2)

Strategine valstybine įmone tapusią kelių techninės priežiūros ir kokybės kontrolės įmonę...

„Lidl“ atsisakius plastikinių maišelių, planus įvardija ir kiti prekybos tinklai (61)

Prekybos tinklui „Lidl“ antradienį paskelbus, kad atsisako vienkartinių plastikinių pirkinių...

Top naujienos

Užsienyje gyvenančios lietuvės papasakojo, kiek čia kainuoja vaikų darželiai: apie tokią sumą, kokia – Lietuvoje, net nesvajoja (299)

Sostinėje pakilus valstybinių darželių kainoms, tėvai sujudo. Kai kurie už sausio mėnesį...

Alytaus zonoje – skandalingi įvykiai: naktį, įtariama, sumuštas buvusios „pupytės“ vyras Jakutis (230)

Alytaus pataisos namuose – skandalingi įvykiai: įkalinimoje įstaigoje, įtariama, kiti bausmę...

Po griežtų pareigūno žodžių išprievartautai merginai – atsiprašymas: netoleruoju prievartos bet kokiu pavidalu (105)

Antradienį instagramo paskyroje išprievartautą merginą įžeidęs pareigūnas Livijus S. nutarė...

Orai: šiluma trauksis, tačiau žiemos vis dar nerasta

Trečiadienio naktį į šalį plauks tankesni debesys, tačiau jie kartas nuo karto praplyš,...

Tomas Vaitelė

Trumpalaikės šlovės kalvė: jeigu ir laimėsime „Euroviziją“, tai netyčia (17)

Kasmet sausio ir vasario mėnesiai prasideda tuo pačiu: „kokios šiemet bus tendencijos“, „ar...

UEFA Čempionų lyga grįžo su trenksmu: aštuntfinalyje – 19-mečio dublis ir PSG bei „Liverpool“ pralaimėjimai (8)

Vėlų antradienio vakarą rungtynėmis Dortmunde ir Madride atidarytos UEFA Čempionų lygos...

Šiurpūs pasaulio oro uostai: neįprasti keleivių patikrinimai, flomasteriu rašomi skrydžiai ir tuščias, auksu nulietas terminalas (19)

Ar matėte filmą „Terminalas“? Jo herojus, kurį vaidina Thomas Hanksas, papuola į kvailą...

Ginekologė: vienos vyno taurės motina gali nejausti, bet vaisiui tai – daug rimtesnė žala (11)

Pirmadienį pareigūnai pasidalijo informacija, kad savaitgalį Vilniuje girta moteris pagimdė...

Žinia kavos mėgėjams: ten, kur ji auginama, vietiniai jos net negeria (55)

Viena geriausių pasaulyje kavų auga Kenijoje . Tai žino kavos mylėtojai įvairiose pasaulio...

|Maža didelių žinių kaina