Antradienį bei trečiadienį posėdžiausiantis EP Biudžeto komitetas patvirtins savo siūlymus ES biudžetui. Komiteto nariai turėtų atmesti Tarybos siūlymus karpyti finansavimą „Erasmus+“ programai, tyrimams, skiriamas lėšas smulkiam ir vidutiniam verslui, socialinėms inovacijoms bei jaunimo užimtumui skatinti. Taip pat komitetas balsuos dėl papildomo finansavimo kovai su klimato kaita, saugumo, migracijos bei pabėgėlių problemoms spręsti.

EP Ekonomikos ir pinigų politikos komitetas pirmadienį balsuoja dėl prudencinių reikalavimų investicijų įmonėms. Balsavimu sprendžiama dėl tarpinstitucinių derybų pradžios. Siūloma stambioms investicijų įmonėms Europoje taikyti tas pačias taisykles kaip ir bankams, o smulkesniųjų rinkos žaidėjų veiklos taisykles supaprastinti.

EP politinės frakcijos šią savaitę rengsis spalio 1-4 dienomis Strasbūre vyksiančiai sesijai, kurioje bus balsuojama dėl naujų ES taisyklių garso ir vaizdo žiniasklaidai bei automobilių taršos mažinimo tikslų iki 2030-ųjų.

ELTA primena, kad rugsėjo 11 d. EP Aplinkos komitetas balsavo už daug griežtesnes naujų Europoje parduodamų automobilių taršos ribas nei siūlė Europos Komisija.

Komiteto nariai balsavo už tai, kad iki 2030 m. į aplinką išmetamas anglies dvideginio kiekis sumažėtų 45 proc., palyginti su 2021 m. lygiu. Tai gerokai daugiau nei 30 proc. sumažėjimas, kurį siūlė įteisinti Europos Komisija.

Europarlamentarai taip pat pritarė vidutinio laikotarpio tikslui iki 2025 m. sumažinti automobilių išmetamą anglies dvideginio kiekį 20 proc. (Komisija siūlė 15 proc.).

Parlamento komitetas patvirtino nuostatą, pagal kurią automobilių gamintojai, pažeidę šias taisykles, būtų baudžiami, o tie, kurie viršytų „švarių“ automobilių gamybos tikslus, būtų apdovanoti anglies dvideginio kreditais. Komisija siūlė tik paskatų sistemą.

Europos Sąjunga (ES) siekia iki 2030 m. sumažinti išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį mažiausiai 40 proc., palyginti su 1990 m. lygiu. Automobiliai yra tarp didžiausių taršos šaltinių.

EP komiteto nariai taip pat balsavo už tai, kad būtų vykdomi automobilių anglies dvideginio ribų atitikimo patikrinimai. Jų siūlymu iki 2023 m. turėtų būti įdiegti tikrovę atitinkantys automobilių testai kelyje, siekiant užkirsti kelią galimam sukčiavimui nustatant teršalų kiekį.

Dėl šios komiteto priimtos pozicijos turės balsuoti visas EP plenarinėje sesijoje. Tuomet Parlamentas dėl šio teisės akto bus pasiruošęs derėtis su ES Taryba.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)