Eksportuotojams dabar itin palankus metas derėtis dėl krovinių gabenimo jūra kainų - bendrovių konkurencija pačiame Klaipėdos uoste ir paties uosto varžybos su aplinkinių šalių uostais verčia ekspeditorius būti ypač lanksčius.
Klaipėdos uostas
© ELTA
Pagrindinė priežastis, verčianti uosto bendroves dirbti gaunant vos vos pelno - penktadaliu sumažėjęs tranzitinių krovinių srautas, trečiadienį rašo dienraštis "Verslo žinios".

"Ekspeditoriai linkę derėtis, dirba lanksčiai, beveik visada išgirdęs kainą gali ją sumažinti 100 eurų už konteinerį", - sako bendrovės "Kuusakoski" finansų direktorius Paulius Juška.

Pasak jo, bendrovei dabar labiau apsimoka krovinius gabenti jūra negu sausumos transportu: "Nemažai krovinių į Klaipėdos uostą atkeliauja iš Rytų, ekspeditoriai stengiasi pripildyti grįžtančius laivus, todėl dažniausiai pavyksta suderėti palankias kainas, kokių tikriausiai nepavyktų išsiderėti, jei eksportuotume į ES šalis, į kur krovinių vežama daugiau".

Įmonė 30 - 40 tūkst. tonų talpos laivais į Kinijos, Indijos, Pietų Korėjos liejyklas, chemijos įmones gabena metalo laužą.

Kasmet eksportuojama apie 250 tūkst. tonų juodojo ir 2 tūkst. tonų spalvotojo metalo laužo. Šiemet įmonė planuoja gauti apie 130 mln. litų pajamų, pernai bendrovės apyvarta buvo 80 mln. litų.

Bendrovės "Vakarų medienos grupė", baldais aprūpinančios koncerną "Ikea", direktorius Nerijus Tilindis taip pat sako, kad jūra gabenti krovinius yra ir patogiausia, ir pigiausia.

"Uoste nemažai vienodų terminalų, jie per mažai apkrauti, mūsų pajėgumai tokie, kad galėtume krauti visas Baltarusijos trąšas, todėl konkurencija pačiame uoste milžiniška",- teigia "Klaipėdos Smeltės" generalinis direktorius Rimvydas Vaštakas.

Anot "Klaipėdos terminalo" vadovo Vaidoto Šileikos, krovinių savininkai derasi su keliomis uosto įmonėmis, priverčia jas konkuruoti ir mažinti tarifus savo pelno sąskaita: "Visos uosto įmonės turi savo ri-bas, įkainiai iki begalybės nebus mažinami, bet kol kas jie dėl krovinių trūkumo iš tiesų kartais pasiekia beveik savikainą".

"Visi jaučiame, kad krovinių uoste mažėja, krovimo bendrovės, ekspeditoriai tapo gerokai lankstesni ir tuo vertėtų pasinaudoti gamintojams, eksportuotojams", - sako įmonės "Arijus" Ekspedijavimo departamento direktorius Eugenijus Žagaras.

Anot jo, krovimo bendrovės menkai apkrautos, bando išvengti prastovų, todėl dirba ir pigiau nei įprasta.

Pasak E.Žagaro, sunku konkuruoti su Latvijos, Estijos uostais - būdami arčiau Rusijos jie gali pasiūlyti palankesnes krovinių gabenimo kainas, be to, Lietuvos geležinkelių tarifai nėra itin patrauklūs.

R.Vaštakas sako, kad krovimo verslas būtų pelningesnis, jei didesnį indėlį įneštų valstybė, nuo kurios priklauso uosto įplaukos ir geležinkelių tarifai, be to, reikia valstybinių susitarimų dėl tranzitinių krovinių.

"Uosto konkurencingumui didinti neužtenka krovimo bendrovių pastangų. Valstybė turėtų derėtis su rusais, baltarusiais, nes iš šių šalių į Vakarus keliauja daugiausia krovinių",- teigia R.Vaštakas.

Per pirmą šių metų pusmetį pagrindiniuose Rusijos uostuose Baltijos regione (Peterburge, Primors-ke, Kaliningrade) krovinių pagausėjo 18,3 mln. tonų, o Baltijos šalių uostuose (Taline, Ventspilyje, Rygoje, Klaipėdoje, Būtingėje, Liepojoje) krauta tik šiek tiek daugiau krovinių (0,6 mln. tonų).

Į Klaipėdos uostą per šį laikotarpį geležinkeliais atkeliavo tik 0,46 mln. tonos Rusijos krovinių - beveik perpus mažiau negu pernai.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Taupydami prarandate pinigų: maža nepasirodys

Grynieji pinigai, atsiskaitomoji banko sąskaita ir indėliai išlieka populiariausios santaupų...

„Ikea“ valdo 15 tūkst. ha – 0,7 proc. Lietuvos miškų (145)

Švedijos baldų pramonės ir prekybos grupė „Ikea“ per pastaruosius 12 mėnesių valdomus...

„Boso valanda su S. Jovaišu”: Regimantas Buožius apie tai, kuo buriavimas panašus į verslą (7)

„Esu Regimantas, esu buriuotojas, esu vadovas, vyras, vaikų tėvas, esu šiaip fainas žmogus“,...

Palanga darbuotojų puolė dairytis ir užsienyje (25)

Palangoje daugiausia darbo vietų sukuriančias įmones vienijančios Palangos viešbučių ir...

Siūloma PVM taikyti lanksčiau (32)

Ketvirtadienį Europos Komisija pateikė siūlymus dėl taisyklių, kuriomis siekiama leisti...

Top naujienos

Indrė Makaraitytė. Vienoje pusėje – galingi ūkiai, o kitoje – ištuštėjusi Lietuva (179)

Pamenate naktines derybas dėl Europos Sąjungos paramos milijonų ?

Apskaičiavo, kas bus Lietuvoje po penkerių metų (927)

Gyventojų skaičiaus mažėjimas Lietuvoje tampa grėsmingas. Naujausiais duomenimis, dėl...

Liberalų sąjūdis papasakojo, ko griebsis traukdamas partiją iš krizės (27)

Du buvę varžovai dėl Liberalų sąjūdžio (LS) pirmininko posto – Eugenijus Gentvilas ir...

Indrė Genytė-Pikčienė. Nafta brangiausia nuo 2014 m. pabaigos. Kaip tai mus paveiks? (11)

Juoduoju auksu vadinamos naftos kaina užtikrintai ropščiasi aukštyn. Šios savaitės pradžioje...

Užsieniečių darbas Lietuvoje: kur ir už kiek dirba (346)

Ukrainos, Rusijos, Baltarusijos, Moldovos darbininkų Lietuvoje kai kurios įmonės laukia...

„Žalgiris“ varžovų akimis: iš tokios komandos reikia pasimokyti (2)

Kauno „Žalgiris“ jau daugiau nei du mėnesius nepralaimi Eurolygos rungtynių namuose....

Lenkijoje apsipirkusi žinoma plaukų stilistė papasakojo savo įspūdžius: man „nurovė stogą“ (129)

Plaukų stilistė-šukuosenų dizainerė Eglė Saunorytė-Kinderienė neteko žado apsilankiusi netoli...

Ko lietuviams pavydi net skandinavai: dėl šio pasiekimo bent pusšimtis lietuvių gali neatsistoti, kai įeina D. Britanijos karalienė (9)

Prieš savaitę garsiai nuskambėjęs beprecedentis įvykis, kai jachtos „ Ambersail “ įgula...

Įvardijo, kokie sportiniai bateliai bus populiarūs šį sezoną, o kokie – mados atgyvena

Per pastaruosius metus kedų banga šovė kaip cunamis. Ne tik sporto pasaulio grandai („Nike“,...