aA
Didėjant konkurencijai ir prekybininkų kiekiui „Amazon“ platformoje, smulkiems verslams tampa vis sunkiau pelningai prekiauti ir plėstis. Tačiau, kaip ir džiunglėse, taip ir Amazon‘e išgyvena ne tik dideli liūtai, bet ir lapės. Išgyventi ir klestėti šiose džiunglėse tikrai įmanoma, tačiau reikia nebijoti išeiti iš komforto zonos, dirbti sistemingai ir nuosekliai. Paminėtinos kelios svarbesnės problemos, su kuriomis susiduria smulkūs verslai prekiaujantys „Amazon“ platformoje.
Amazon logistikos centras
Amazon logistikos centras
© AFP / Scanpix

Per didelė konkurencija

Labai dažnai pagrindinė verslų, turinčių minimalius resursus, problema yra per didelė konkurencija jų prekei. Kartais prekės nepasirinksi (pvz. jeigu esate vieno produkto gamintojas), žaidžiate su tokiomis kortomis, kokias turite. Elkitės atsargiai, bet profesionaliai, jūs turite labai greitai užsiauginti „raumenis“, jei nenorite, kad jus sudraskytų plėšrūnai.

Pirmiausia prekės kortelės aprašymai, pavadinimas, nuotraukos, A+ (papildomas prekinio ženklo aprašymas) turi būti kokybiški ir svarbiausia išsiskirti iš konkurentų. Nepradėkite nuo didelių investicijų: neužšaldykite daugiau prekių, nei esate pasiruošę nuostolingai parduoti bei labai įdėmiai sekite savo reklamos bei kitas išlaidas.

„Amazon“
„Amazon“
© Reuters / Scanpix

Jeigu visgi galite rinktis, kuo prekiausite šioje platformoje, jums labiau pasisekė. „Amazon“ platformoje vis dar yra daugybė neužpildytų nišų. Dažniausiai tai tokios prekės, kurias pagaminti yra sudėtinga, brangu, arba tokios, kurios turi mažesnę paklausą. Turėdami keletą, keliolika ar net kelis šimtus tokių skirtingų prekių, kurios yra nekonkurencingose nišose, galite sėkmingai vystyti savo verslą. Nekonkurencinga niša (prekių sub-kategorija) yra tokia, kurioje yra 1-10 konkurentų su panašia preke, neturinčia daug atsiliepimų. Tokiu atveju, jūs galite uždirbti daugiau, nei turėdami 1 ar kelias prekes, konkurencingoje kategorijoje (pvz. bevielės ausinės).

Kartais gamintojai, turėdami labai platų asortimentą ir geros kokybės produktus (toje pačioje prekių kategorijoje) gali labai sėkmingai užimti visą nišą. Šio gamintojo prekės gali sudaryti net 60% ar net daugiau viso nišos asortimento. Su vienu ar dviem produktais retai pavyks pasiekti didelius pardavimus nišose, kuriose yra vidutinė konkurencija. Tačiau turėdami kelis šimtus skirtingų produktų toje pačioje nišoje su lengvai įsimenamu prekiniu ženklu, panašiomis nuotraukomis ir stipria reklamine Amazon PPC kampanija, galite per kelis metus užimti visą nišą „Amazon“ platformoje. Jūsų prekių kortelės bus matomos daugumoje pirmų puslapių jūsų nišoje, beveik po visais konkurentų ir po visais jūsų produktais (Amazon produktų rekomendacijos, reklama ir kt.). Pirkėjai pradės atpažinti jūsų prekinį ženklą bei jūsų nuotraukas ir galbūt net taps jūsų nuolatiniais klientais.

Dideli kaštai Amazon reklamai (PPC)

Visos prekės pagal tam tikrus paieškos žodžius „Amazon“ platformoje yra reitinguojamos, kuo aukštesnė reitingo pozicija, tuo arčiau pirmo puslapio jūsų prekė yra ir žinoma, tuo didesnė tikimybė, kad pirkėjas ją pamatys. Viena dažniausiai pasitaikančių pradedančiųjų verslininkų klaidų yra tai, kad jie tikisi organinių pardavimų, jau sekančią dieną aktyvavus prekių korteles.

„Amazon“ platformoje reklama (Sponsored ads) yra pagrindinis būdas kilti reitinguose, pakilti iki pirmo puslapio bei gauti papildomą pirkėjų srautą. Norint gauti organiniu pardavimų, beveik visada yra privaloma atvesti papildomą pirkėjų srautą (Amazon PPC, Facebook reklamos, influencerių marketingas ir pan.) į savo prekės kortelę. To nepadarius naujai prekei yra praktiškai neįmanoma pakilti „Amazon“ paieškos žodžių reitinguose.

Ekspertas pataria: kaip išspręsti problemas, kilusias prekiaujant „Amazon“
© AFP / Scanpix

Amazon PPC yra privaloma beveik visoms prekėms, nepriklausomai nuo to ar jos yra konkurencingoje nišoje ar ne. Deja, dauguma pradedančiųjų pardavėjų nesigilina, kur tiksliai išleidžia pinigus reklamai. „Amazon“ platformoje prekės reklama yra rodoma, kai pirkėjas įveda paieškos žodį arba kai užeiną į prekės kortelės vidų. Nauji pardavėjai labai dažnai nedaro jokios raktinių žodžių analizės arba pasirenka tik pagrindinius jų produkto paieškos žodžius, pagal savo supratimą pvz. „biuro kėdė“. Tokie žodžiai dažnai turi nemažą konkurenciją ir kainuoja brangiau nei tikslesni (long-tail) raktiniai žodžiai pvz. „ ergonominė juoda odinė biuro kėdė “.

Dauguma pardavėjų, tik pradėję reklamuotis „Amazon“ platformoje, tai daro neefektyviai dėl ko patiria bereikalingų nuostolių. Bendrinius raktinius žodžius rekomenduojama naudoti, kai jūsų prekė jau turi pakankamai aukštą reitingą, nemažai teigiamų atsiliepimų ir jūs kaip pardavėjas, esate įgijęs prekybos „Amazon“ platformoje patirties.

Kapitalo trūkumas

Kaip ir kiekviename versle, taip ir „Amazon“ prekyboje, kapitalo trūkumas yra dažna problema.
Dauguma jaunų verslų susiduria su kapitalo trūkumo problema. Pradžioje pinigų reikia ne tik prekių gamybai, bet ir „Amazon“ platformos mokesčiams, reklamai ir prekės kortelės turiniui. Vėliau, pinigų reikės ir pakartotinam prekių užsakymui bei plėtrai, jei tokią numatysite. Amazon‘as jums pinigus perveda kas 2 savaites ir dažniausiai naujas prekes reikia užsakyti dar net nepardavus senų. Jeigu to nepadarysite ir prekių likutis „Amazon“ FBA sandėliuose bus 0 („out of stock“), jūsų prekės kortelės reitingai nukris ir pakilti atgal į viršų reikės papildomų išlaidų į reklamą. Dėl šios priežasties visada reikia pasilikti papildomo kapitalo antrai ar net trečiai partijai. Jeigu jums visgi nepavyko laiku gauti prekių, vienintelis būdas minimalizuoti žalą yra pakankamai paprastas - laikinai uždarykite prekės kortelę, kad jos istorijoje nekauptų dienos be pardavimų. Kai prekės pasiekia „Amazon“ arba jūsų sandėlius, prekės kortelę atidarykite. Reitingai šiek tiek nukris, bet žala nebus tokia didelė.

Jeigu neturite pakankamai kapitalo esamiems produktams auginti, jums jo neužteks ir naujų produktų įvedimui. Nuolatinė prekių asortimento plėtra yra sėkmingo ir tvaraus verslo garantas. Kiekvienas produktas „Amazon“ platformoje turi savo gyvenimo ciklą, jūs nežinote, kada jis „numirs“, tai gali įvykti po kelių mėnesių (pvz. „figget spinner“), ar po kelių metų (pvz. mygtukiniai telefonai). Norint užtikrinti verslo sėkmę ateityje, naujų produktų paieška ir analizė turėtų būti kasdienis procesas.

Netvarkingi įmonės procesai bei apskaita

Nesvarbu ar prekiaujate „Amazon“ platformoje ar ne, tačiau kiekvienas verslas turėtų susitvarkyti savo procesus. Elementari žmogiška klaida ruošiant prekes siuntimui, gali atnešti tūkstančius eurų nuostolių. Siunčiant prekes į „Amazon“ sandėlius labai svarbu, kad visi brūkšniniai kodai veiktų, nebūtų klaidų užsakymo dokumentuose, aprašymai atitiktų prekes ir t.t. Labai svarbu užtikrinti prekių kokybės kontrolę ir kitus vidinius verslo procesus įmonėje.

Sekite įdėmiai ne tik pajamų, bet iš išlaidų eilutes. Prekiaudami Amazon‘e jūs mokate Amazon‘ui ne tik už reklamą, prekės pardavimą, supakavimą ir išsiuntimą, bet ir už prekių sandėliavimą. Dažnai pardavėjai neįvertina visų kaštų norint parduoti prekę „Amazon“ platformoje, todėl ilgą laiką dirba nepelningai arba net nuostolingai.

Jeigu prekiaujate arba planuojate prekiauti „Amazon“ platformoje kviečiame prisijungti prie Lietuvos Amazon pardavėjų bendruomenės Facebook grupės: „FBA Lietuva“.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(11 žmonių įvertino)
4.0909

„Huawei“ 5G ryšio įrangą gamins Prancūzijoje (1)

Kinijos telekomunikacijų milžinė „Huawei“ paskelbė, kad Prancūzijoje pradės gaminti naujos...

Vokietijos pramonininkai pavadino naująjį koronavirusą „streso testu“ šalies ekonomikai (1)

Vokietijos pramonininkų sąjunga BDI laiko naujojo koronaviruso plitimą savotišku „streso...

Alytuje – ginčas dėl patalpų nuomos nutraukimo radijui „FM99“

Alytuje ketvirtadienį diskusijų sukėlė miesto savivaldybės tarybos sprendimas nutraukti...

Lietuvos bankas ir Konkurencijos taryba kartu analizuoja verslo finansavimo iššūkių priežastis (1)

Pastebėję, kad keičiasi smulkiojo ir vidutinio verslo finansavimo sąlygos, Lietuvos bankas su...

Skvernelis sako, kad Nausėda atmetė jo teiktus kandidatus į VPT vadovus (7)

Premjeras Saulius Skvernelis sako, kad buvo pateikęs kandidatų vadovauti Viešųjų pirkimų...

Top naujienos

Karščiuojantį vaiką po viešnagės Italijoje į ligoninę atvežusi mama pratrūko: pasibaisėjo tuo, kaip buvo elgiamasi (3)

Beveik para be ligoninės maisto, naktis su vaiku vienoje lovoje – tokiomis sąlygomis tenka laukti...

Iš patikros Kauno oro uoste pasijuokęs Messina ragino nebepanikuoti: gal išprotėjote? (138)

Ettore Messina skeptiškai vertina nervingą ažiotažą, kurį kelia nevaldomas koronaviruso...

JAV specialistas: pandemija neišvengiama ir ji bus skausminga gera žinia, kad koronavirusas gailestingas vaikams (32)

Tuščios mokyklų klasės, duris užvėrę restoranai ir pacientais užgrūstos ligoninės. Tokius...

Veryga pasakė, kodėl neleis tirtis savanoriškai ir kas neturėtų eiti į darbą (250)

Po ekstremalios situacijos paskelbimo visoje Lietuvoje dėl koronaviruso grėsmės, ketvirtadienį...

Gyvai / Vienos didžiausių baldų įmonių Lietuvoje vadovas: pinigai ir laimė – tokie sunkiai į vieną krūvą suplakami dalykai „Delfi“ laida „Atsakingas požiūris“

Šios savaitės Delfi laidos „ Atsakingas požiūris “ vedėjo, žurnalisto Rimvydo Valatkos...

Pasitikrinkite, ar mokate vairuoti – pamėginkite įveikti „Regitros“ teorijos egzaminą kokios klaidos dažniausios (82)

Norėdami sėsti prie automobilio vairo, užsilipti ant motociklo, kitaip tariant, tiesiog pradėti...

Rūta Steponavičienė

Kodėl sveika meilė – toks retas reiškinys mūsų visuomenėje?

Meilės trokšta visi – nuo mažo vaiko iki senjoro, deja, šis gyvenimo variklis įneša daugiau...

Lietuvės laukė nemaloni staigmena darbo susitikime Taline: kolegės iš Latvijos atvyko su užsikrėtusiu žmogumi (96)

Šiandien buvo pranešta, kad Estijoje užfiksuotas pirmasis koronaviruso atvejis. Buvo skelbiama,...

Nuo koronaviruso mirė buvęs Irano ambasadorius Vatikane (5)

Buvęs Irano ambasadorius Vatikane ir Egipte Hadi Khosrowshahi mirė nuo koronaviruso sukelto...

|Maža didelių žinių kaina