Valstybės duomenų agentūra pranešė, kad Lietuvos BVP per metus smuko 3,7 proc., per ketvirtį – 3 proc. Tai jau antras ketvirtis iš eilės, kai ekonomika traukiasi. Dėl to fiksuojama recesija. Visgi „Norfa“ savininkas Delfi TV laidoje „Piniginiai reikalai“ teigia, kad kol kas savo veikloje recesijos nemato. Jo teigimu, pagal balandžio mėnesio rezultatus, situacija yra panaši kaip ir praeitais metais. Anot jo, dar spalio-lapkričio mėnesiais buvo kalbama apie blogesnius laikus ekonomikai, bet vienintelis faktorius, kuris galėtų tai pagrįsti – tai per pusantrų metų laikotarpį stipriai pakilusios kainos.

Verslininkas taip pat tvirtina, kad gyventojai pirkti nesustojo: „Galime sakyti, kad tas skaičius yra panašus į praeitų metų. Bent jau kritimo šiuo metu nėra“.

„Praeitais metais, iki kovo pradžios, galiojo galimybių pasai. Žmonės buvo pripratinti į parduotuves vaikščioti rečiau“, – primena D. Dundulis.

Nors dabar vidutinio krepšelio kaina fiksuojama kaip padidėjusi, D. Dundulio manymu, tai nėra visiškai tikslu. Keitėsi žmonių apsipirkinėjimo įpročiai, todėl vidutinio krepšelio kaina ne pilnai atspindi tikrąją padėtį.

Kad produktų kaina nuolat kyla – pastebi visi. Anot D. Dundulio, visų laukiamo kainų sumažėjimo dar teks palaukti. Jis teigia, kad jeigu rinkoje neįvyks kardinalių pokyčių, kainų mažėjimą pastebėsime jau ateinantį rudenį.

„Šiuo metu turime tą kilimą. Šiuo metu kai kurios prekių grupės po truputį pinga, aišku, jų nėra daug, bet jos po truputį pinga. Bet, sąžiningai, yra prekių grupės, kurios po truputį ir brangsta. Maisto prekėse visą laiką kažkas pigdavo, kažkas brangdavo – ta pusiausvyra susidėliodavo. Nuo rugsėjo-spalio mėnesio, aš manau, kad tas procesas bus kasdieninis, išskyrus, jei nebus force majeure“, – komentuoja verslininkas.

D. Dundulio teigimu, jau pastebimas kavos, aliejaus, pieno produktų atpigimas. Tačiau, vis dar matomas akivaizdus mėsos kainų didėjimas. „Balandžio mėnesį, lyginant su praeitų metų balandžio mėnesiu, aš matau beveik 20 procentų augimą. Tai yra jau nemažas augimas“, – teigia jis.

„Reikia prisiminti, kad mėsos augintojai keletą metų augino gyvulius ir jie tikrai dirbo nuostolingai. Šiuo metu yra momentas, kai jiems atėjo geras laikmetis – jie šiuo metu uždirbinėja. Tai jeigu mes norime, kad jie ir toliau augintų gyvulius, jie turi atidirbti tuos nuostolius, kuriuos jie pradirbo praeityje“, – teigia D. Dundulis.

Dainius Dundulis

Statyti naujų parduotuvių – neapsimoka

Recesijos signalų neįžvelgiantis D. Dundulis Delfi TV laidoje pasakoja ir apie plėtros planus. Verslo sektoriuje neretai minimas palūkanų didėjimas, dėl kurio tenka plėtros planus prilėtinti. Tam pritaria ir prekybos tinklų „Norfa“ savininkas. „Norfa“ šiuo metu tęsia jau pradėtus projektus, kasmet renovuoja savo parduotuves. Planų statyti naujus objektus – kol kas nėra. Anot D. Dundulio, to daryti, paprasčiausiai, neapsimoka, nes statybų ir projektų kainos šiuo metu yra išties aukštos.

Vis dažniau įvairiuose prekybos tinkluose atsiranda ir inovatyvių sprendimų. Vienas iš jų – autonominės parduotuvės, kurios susieja dirbtinį intelektą ir modernias prekybos technologijas.

„Aš taip išsireikščiau – kol kas jų nėra. Kol kas yra keletas autonominių kioskų“, – mūsų šalyje veikiančias autonomines parduotuves kritikuoja D. Dundulis. Nors šio inovatyvaus sprendimo prekybos tinklas „Norfa“ vis dar netaiko, tačiau, D. Dundulio teigimu, kai tik atsiras tinkamos technologijos, kurios leis tai padaryti – jie tai ir darys.

„Norfa“, kaip ir keletas kitų prekybos tinklų, neužsiima ir elektronine prekyba. Tam yra keletas priežasčių. Kaip vieną iš jų D. Dundulis įvardina tai, kad toks verslas nėra pelningas. Jo manymu, tai yra ir netvarus sprendimas.

„Su mikroautobusais užkišamos gatvės, išmetama daug CO2“, – teigia jis.

Anot jo, parduotuvių tankis mūsų šalyje yra pakankamai didelis, todėl retai atsitinka taip, kad žmogus specialiai vyktų tik į parduotuvę. Pastebima tendencija, kad apsipirkimus žmonės suplanuoja, pavyzdžiui, važiuodami iš darbo į namus, parduotuvėje sustoja pakeliui.

D. Dundulis užsimena ir apie kitus inovatyvius sprendimus. Prekybos tinkle „Norfa“ dažniau išbandomos įvairios apšvietimo technologijos, kurios leidžia sutaupyti elektros energiją. Praktikoje jau yra išbandomas apšvietimas, kuris užsižiebia tik žmogui priėjus prie vitrinos ar lentynos. Šiuo metu stebima, ar toks sprendimas padeda ir kaip stipriai padeda sutaupyti elektros energiją. Tikimasi, kad tokia metodika pasiteisins. Jei taip – tokia sistema bus įdiegta visose „Norfa“ parduotuvėse.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)