Pirmiausia, svarbu pabrėžti, kad su prekės ženklu „8 Days A Week“ dirbantys verslininkai Martynas Butkevičius ir Povilas Oželis Lietuvoje turi dvi įmones: 2014 metais įsteigtą „Aštuntas elementas“ ir 2020 metais įsteigtą „8 Days A Week Agency“.

Būtent apie pastarosios akcininkų sudėtį socialiniame tinkle rašė Nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto narys R. Lopata.

„Ar yra žinoma merui ir „Go Vilnius“, kad „8 Days A Week Agency“ 51 proc. akcijų paketą, regis, turi ir yra pagrindiniai naudos gavėjai Rusijos piliečiai Andrey Somorukov ir Dmitry Zaretskiy, gyvenantys Maskvoje?“ – klausė jis.

Juridinių asmenų registro duomenimis, A. Somorukov ir D. Zaretskiy šios įmonės akcininkais buvo iki 2022 metų vasario 28 dienos. Tuomet kiekvienas jų valdė po 12,75 proc. akcijų paketą, t. y. bendrai 25,5 proc. Likę 74,5 proc. akcijų lygiomis dalimis anuomet priklausė M. Butkevičiui ir P. Oželiui.

Šiuo metu „8 Days A Week Agency“ po 50 proc. priklauso tik M. Butkevičiui ir P. Oželiui. Tokia pati akcininkų sudėtis yra ir visada buvo ir įmonėje „Aštuntas elementas“.

Vietos žemėlapyje nepasirinksi

M. Butkevičiaus ir P. Oželio bendrai pasirašytame laiške „Delfi“ bendradarbiavimas su A. Somorukov ir D. Zaretskiy paaiškinamas taip:

„Galite mylėti muziką, bet visai neišmanyti muzikos verslo. Galite išmanyti muzikos verslą, bet nemylėti muzikos. Mūsų versle šis derinys yra tiesiog privalomas ir jį tikrai turi ne visi žaidėjai.

Lietuvos geografinės vietos Europos žemėlapyje negalima pasirinkti ar ją pakeisti, todėl natūralu, kad dalis koncertų mūsų regione priklauso ir nuo pasirodymų Lenkijoje, Rusijoje, Ukrainoje ar Skandinavijoje. Tai vienas ir tas pats maršrutas oru ar žeme. Iki Rusijos karo ir agresijos Ukrainoje pradžios Maskvoje, Sankt Peterburge, Kyjive ir kitur nuolat grojo visi geriausi pasaulio muzikantai, o daugumos tų koncertų organizatoriai ten buvo A. Samorukov ir D. Zaretskiy valdoma kompanija.

Mūsų pažintis virto bendra vizija pakeisti šio regiono sceną ir pasiūlyti jai dar daugiau muzikos. Jie dirbo su tais pačiais atlikėjais ar tais pačiais mūsų kontaktais iš muzikos verslo. Muzikos agentai patys mums ne kartą siūlė bendradarbiauti dėl regiono specifikos, vieningo skonio, kokybės ir logistikos. Toks statusas, tie patys vardai ir koncertai virto partneryste ir turėjo sustiprinti mūsų regioną bendrame Europos muzikos žemėlapyje. Dalį koncertų planavome regione organizuoti kartu. Pabandysime paaiškinti, ką tai reiškia.

Vietoje vieno pasiūlymo ant stalo atvykti į Lietuvą mūsų pasirinktas atlikėjas gaudavo jungtinį pasiūlymą pasirodyti skirtinguose regiono miestuose ir šalyse. Tai turėjo padėti konkuruoti su kitais koncertų organizatoriais aplink Lietuvą ir kitais Europos miestais. Tokiu principu dirba visi didžiausi Europos koncertų organizatoriai ir rimti festivaliai.

Visai nesvarbu, kur jie yra – Skandinavijoje, Rytų Europoje ar tuose pačiuose Vakaruose. Tas pats Nickas Cave‘as, kuris sudraskė ne vieną kietą širdį Vilniuje, planavo pasirodyti Ukrainoje ir Rusijoje šiame ture ir tuos koncertus turėjo organizuoti jūsų minimi asmenys. Dėl karo Ukrainoje Nick'o Cave'o pasirodymai Rusijoje ir Ukrainoje buvo atšaukti, o turo kalendoriuje atsirado nauja stotelė – Estija.

Mūsų pačių tokios pat pagalbos viliojant atlikėjus į pasirinktą regioną kasdien prašo kolegos iš Slovakijos, Čekijos, Lenkijos, Latvijos, Estijos, Skandinavijos ir kitų šalių. Taip veikia ši industrija ir tame tikrai nieko blogo nėra.

Tai kompanija ir žmonės, kurie tiesiogiai dirbo su Ed Sheeran, Harry Styles, Billie Eilish, „The Cure“, „Imagine Dragons“, „The Prodigy“, „the xx“, „Twenty One Pilots“, „Arctic Monkeys“ ir daugeliu kitų geriausių. Mums buvo tikrai paprasta – gera reputacija, bendra vizija, didelė patirtis, puikūs santykiai tarptautiniame muzikos versle, kūrybiškumas, artimas muzikinis skonis, rekomendacijos, patikimumas – viskas aiškiai rodė, kad verta bendradarbiauti ir stiprinti regioną vardais, kurie galbūt čia taip paprastai ir neatvažiuotų.

2020 metų pradžioje pradėjome bendradarbiauti kartu. Įsteigėme atskirą kompaniją, skirtą Europos rinkai ir Baltijos šalims. Tai dabar šioje galimai konkurentų užsakomoje dezinformacijos atakoje linksniuojamas „8 Days A Week Agency“.

Dar kartą priminsime, kad šis juridinis asmuo niekada nedalyvavo jokiame viešajame konkurse ir niekaip nesusijęs su jūsų minimu konkursu. Tada pasaulyje prasidėjo pandemija. Mūsų gyvenimai pasikeitė, visi mūsų planai sugriuvo – visi koncertai buvo atšaukti, nukelti į kitus ar dar kitus metus. Visą šį laiką mūsų kartu pradėtas verslas buvo įšaldytas, negavo tiesioginių pajamų, patyrė didelių nuostolių ir praktiškai negalėjo veikti pilna jėga.“

Nick Cave and the Bad Seeds koncerto Vilniuje 2022.08.16 akimirka

Akcijas nusipirko, bet nenurodo už kiek

M. Butkevičius ir P. Oželis sakė, kad nuo pat pirmos dienos smerkia karą Ukrainoje ir visais įmanomais būdais remia bei palaiko Ukrainą iki pergalės.

„Viešai ne kartą parodėme savo aktyvią pilietinę poziciją ir pasiūlėme gražias iniciatyvas miestui ir visai kūrėjų bendruomenei“, – sakė jie.

Verslininkai taip pat pastebėjo, kad sprendimas nutraukti verslo ryšius buvo suvokta būtinybė ir tai buvo padaryta pačiu greičiausiu būdu.

„Šį sprendimą padarėme visi kartu – jokių abejonių ar diskusijų tuo klausimu nebuvo ir jų tikrai nereikėjo. Šie du Rusijos piliečiai mūsų veikloje ir sprendimų priėmimuose visiškai ir jokiomis formomis niekada nedalyvavo. Visi įtakingi muzikos agentai žinojo apie šią partnerystę ir ją labai palaikė. Norime pabrėžti, kad kiekviename pokalbyje ar derybose su muzikos agentais visada bendravome tiesiogiai.

Buvo pasirašyta akcijų pirkimo pardavimo sutartis tarp akcininkų. Tiesa, koks tas atlygis ir kokios šios sutarties sąlygos yra konfidenciali informacija ir žiniasklaidai negalime jos atskleisti, o to žinoti visuomenei nėra jokios būtinybės“, – teigė jie.

Konkursas dviem koncertams

Vilniaus miesto savivaldybės administracijos valdoma viešoji įstaiga „Go Vilnius“ 2020 metų sausio 2 dieną paskelbė konkursą dėl Vilniaus vasaros švenčių 2022 ir 2023 metais liepos 25 dienomis koncepcijos sukūrimo ir įgyvendinimo paslaugų.

Pirkimo dokumentuose yra apibrėžiami tiekėjo kvalifikacijos reikalavimai. Pirmiausia, tiekėjas per pastaruosius 5 metus turėjo būti įvykdęs bent vieną renginių organizavimo sutartį už 100 tūkst. eurų. Antra, tiekėjas turėjo būti suorganizavęs bent vieną biletuojamą koncertą su ne mažiau nei 3 tūkst. žiūrovų ir pasaulinio garso užsienio atlikėju. Trečia, turėti tokį renginį organizavusį projektų vadovą.

Pasaulinio garso atlikėjas apibrėžiamas taip: per pastaruosius 5 metus turi būti suorganizavęs ne mažiau kaip 5 koncertus anglų kalba skirtinguose pasaulio miestuose su ne mažiau kaip 25 tūkst. žiūrovų kiekviename; per pastaruosius 5 metus turi būti išleidę albumą; per muzikinę karjerą turi būto pelnęs pasaulinės reikšmės apdovanojimų, tokių kaip „Grammy Awards“, „American Music Awards“, „Billboard Music Awards“ ir kt.

Kartu su savo pasiūlymu tiekėjai turėjo pateikti šventės koncepcijos gaires (idėją su šventės scenarijaus gairėmis, vaizdiniais pavyzdžiais, siūlomų priemonių, kurios bus naudojamos auditorijos dėmesiui pritraukti, įskaitant audiovizualinius sprendimus, kt.); antros dalies pasaulinio garso užsienio atlikėją arba grupę kartu su ketinimų protokolu ar lygiaverčiais dokumentais, patvirtinančiais planus kartu įgyvendinti siūlomą šventės koncepciją; bendrai koncertinei programai įgyvendinti siūlomų atlikėjų arba grupių sąrašą.

Pirkimas buvo suskaidytas į dvi dalis: 2022-ųjų ir 2023-ųjų liepos 25 dienos šventes. Kaip žinia, liepos 25-oji yra Vilniaus globėjo šv. Kristoforo diena.

Abiem dalims gauta po penkis pasiūlymus, o laimėjo „Aštuntas elementas“. Gegužės 22 dienos skelbime apie sutarties sudarymą nurodoma, kad 2022 metų koncerto kaina – 500 tūkst. eurų (be PVM), 2023 metų – 700 tūkst. eurų (be PVM).

Neatitiko reikalavimų, surinko mažiau balų

Atvirame konkurse taip pat dalyvavo įmonė „Propeller“ (akcininkai Mikaelis Feigelovičius, Gediminas Juškys, Audrius Mackevičius), „Konsultacijos verslui“ (akcininkas Aidas Šeibokas), „Medusa concert“ (akcininkas Remigijus Knabikas), ir „Seven Live“ (akcininkas „Avia Solutions Group“). Jų pasiūlymų vertinimo kriterijus – kainos ir kokybės santykis.

Inga Romanovskienė

„Propeller“ ir „Seven Live“ abiejose konkurso dalyse neatitiko pirkimo reikalavimų. „Go Vilnius“ direktorė Inga Romanovskienė sakė, kad jų pasiūlymai buvo atmesti, nes už kokybę surinko 0 balų.

„Nebuvo atliepti esminiai reikalavimai – nebuvo pateikti pasaulinio garso žvaigždžių ketinimų protokolai ar kiti lygiaverčiai dokumentai, kurie patvirtintų planus kartu įgyvendinti siūlomą šventės koncepciją. Pirkimo dokumentuose buvo nurodoma, kad pasiūlymai, kurie surinks už kokybę 0,10 balų ir mažiau iš 60 galimų, bus atmesti.

Vertindami gautų pasiūlymų kokybę, vasario 3 dieną papildomai kreipėmės į Viešųjų pirkimų tarnybą dėl nepateiktų ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo vertinimo kriterijumi susijusių duomenų ar dokumentų. Vasario 4 dieną VPT patvirtino, kad jokie ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo vertinimo kriterijumi susijusių duomenų ar dokumentų patikslinimai, keitimai ar papildymai negalimi. Tai reiškia, kad tikslinti savo pasiūlymą papildomais dokumentais tiekėjai negalėjo, o mes turėjome vertinti tai, ką gavome per nurodytą terminą“, – sakė ji.

Tuo metu nors „Medusa concert“ ir „Konsultacijos verslui“ pasiūlė mažesnes kainas nei „Aštuntas elementas“, šios įmonės surinko mažiau balų už kokybę.

Pirmai daliai „Medusa concert“ pasiūlė 499.914,50 euro kainą (čia ir toliau be PVM) (38,73 balo) ir gavo 38,57 balo už kokybę. Antrai daliai „Medusa concert“ pasiūlė 699.914,50 euro kainą (38,81 balo) ir gavo 34,29 balo už kokybę.

„Konsultacijos verslui“ pirmai daliai pasiūlė 484 tūkst. eurų kainą (40 balų) ir gavo 12,86 balo už kokybę. Antrai daliai „Konsultacijos verslui“ pasiūlė 679 tūkst. eurų kainą (40 balų) ir gavo 12,86 balo už kokybę.

Tuo metu konkurso laimėtojas „Aštuntas elementas“ pirmai daliai pasiūlė 500 tūkst. eurų kainą (38,72 balo) ir surinko 51,43 balo už kokybę. Antrai daliai pateikta 700 tūkst. eurų kaina (38,8 balo) ir surinkta 51,43 balo už kokybę.

I. Romanovskienė dar papasakojo, kad galutiniai sprendimai buvo priimti „Go Vilnius“ viešųjų pirkimų komisijoje.

„Pasiūlymo dalį, t. y. kokybę vertino komisijos paskirti 7 ekspertai, iš kurių 3 – „Go Vilnius“ darbuotojai. Ekspertai kokybę vertino individualiai, pagal vertinimo aprašymą, kuris buvo nurodomas pirkimo dokumentuose“, – sakė ji.

Pirkimo metu gautos 7 pretenzijos, bet procedūros į teismą nepersikėlė. Po vieną pretenziją pateikė „Seven Live“, „Propeller“ ir „Medusa concert“, o „Konsultacijos verslui“ pateikė 4 pretenzijas.

„Visos pateiktos pretenzijos buvo atmestos kaip nepagrįstos. Dėl pirkimo konsultavomės su VPT. Gautoje 2022 metų balandžio 15 dienos VPT vertinimo išvadoje pažymėta, kad pažeidimų nenustatyta ir galima tęsti pirkimo procedūras“, – sakė I. Romanovskienė.

Programą pristatys savivaldybė

„Aštuntas elementas“ savininkai „Delfi“ sakė, kad pirmajam koncertui jie buvo pasiūlė atlikėją L. Capaldi, kurio pasirodymas Vingio parke vainikavo šių metų liepos 25 dienos šventę.

„Labai svarbi detalė – mūsų paraiškoje buvo L. Capaldi agento tiesioginis atsakymas mums ir jo ketinimą pasirodyti Vilniaus vasaros šventėje patvirtinantis dokumentas. Šį svarbų faktą ir tiesioginį mūsų kontaktą su L. Capaldi komanda gali patvirtinti ir perkančioji organizacija. Pasikartosime, kad L. Capaldi pasirodymo ir visos lietuviškos programos į Vingio parką šių metų liepos 25 dieną atėjo pasiklausyti 40 tūkst. žmonių.

Pagrindinio Vilniaus 700 jubiliejaus renginio Vingio parke programa šiuo metu ruošiama, vyksta derybos su atlikėjais iš užsienio, dėliojama vizija, turinys, šventės estetika ir lietuviška programos dalis. Visą šventės programą pristatysime ne mes, o perkančioji organizacija. Ši programa bus paruošta pagal laimėto konkurso sąlygas ir reikalavimus“, – sakė jie.

Pašnekovai aiškino, kad pritraukti žinomų žvaigždžių į Lietuvą jiems pavyksta dėl kasdienio darbo, reputacijos, pažinčių, atkaklumo ir ilgametės patirties.

„Dar kartą patvirtiname, kad esame tik viena iš keleto kompanijų Lietuvoje, kuri palaiko tik tiesioginius kontaktus su atlikėjų agentais ir agentūromis. Jokių tarpininkų mūsų verslo santykiuose ir šiame konkurse nėra ir niekada nebuvo“, – sakė jie.

Biudžetai turėtų būti didesni

„Delfi“ kreipimosi į M. Butkevičių ir P. Oželį metu įmonė „Aštuntas elementas“ dar nebuvo pateikusi 2021 metų finansinės ataskaitos.

„Mūsų žiniomis ši ataskaita jau pateikta. Tuo rūpinosi mūsų buhalterių komanda. Vėlavome pateikti šiuos dokumentus nežymiai, jokių pasekmių toks vėlavimas niekam nesukėlė. Ateityje dėsime maksimalias pastangas tokius formalius reikalavimus vykdyti laiku“, – atsakė akcininkai.

Ketvirtadienį ataskaita jau buvo pateikta. Ji rodo, kad 2021 metais „Aštuntas elementas“ gavo 2,212 mln. eurų pajamų, uždirbo 79,3 tūkst. eurų grynojo pelno. Palyginimui, 2020 metais gauta 227 tūkst. eurų pajamų, patirtas 351 euro nuostolis.

Kita M. Butkevičiaus ir P. Oželio įmonė „8 Days A Week Agency“ tiek 2020, tiek 2021 metais dirbo nuostolingai (2021 metais gavo 137 tūkst. eurų pajamų, patyrė 219 tūkst. eurų nuostolį).

„Sodros“ duomenimis, „Aštuntas elementas“ rugpjūčio pabaigoje turėjo 26 darbuotojus, o „8 Days A Week Agency“ – tris.

M. Butkevičiaus ir P. Oželio laiške „Delfi“ rašoma, kad 1,2 mln. eurų pajamos iš „Go Vilnius“ konkurso galimai turės įtakos įmonei.

„Tačiau tikimės ir dedame pastangas, kad šį įtaka nebūtų itin reikšminga ar lemiama, – sakė jie. – Tvirtai manome, kad tik mūsų pažinčių industrijoje, patirties ir santykių su tiekėjais dėka galėjome Vilniaus miestui pasiūlyti tokią šventę, kokybę ir rezultatą už tokią kainą. Suprantant ir matant Vilniaus miesto lūkestį, ambicijas, pastarųjų metų kainų pokyčius renginių rinkoje, išaugusius honorarus, infliaciją ir jubiliejaus kontekstą, šie biudžetai turėtų būti gerokai didesni.“

Raimundas Lopata

Parlamentaras suklaidintas?

„Aštuntas elementas“ akcininkai sakė, kad jų manymu, R. Lopata buvo suklaidintas ir viešai paskelbė teiginius, kurie yra neteisingi, klaidina visuomenę ir pažeidžia juridinio asmens reputaciją.

„Seimo narys, kaip ir bet kuris viešasis asmuo, neabejotinai turi pareigą prieš skelbdamas iš kažko gautą tokio pobūdžio informaciją, ją patikrinti ir aklai nepasitikėti informatoriais, kas galimai įvyko šiuo atveju.

Mūsų vieši atsakymai socialiniame tinkle viską paaiškina, o mūsų pateikti oficialūs dokumentai įrodo, kad R. Lopatos paviešinti teiginiai, kuriuos jis bandė pridengti klausimų formatu, neatitinka tikrovės. Dar prieš R. Lopatos komentarų paskelbimą buvome sulaukę informacijos iš įvairių Lietuvos šou verslo atstovų ir atlikėjų (jų vardų atskleisti nenorime ir neketiname), jog tam tikri asmenys siekia pakenkti mūsų įmonėms. Matome, jog tokia informacija pasitvirtino.

Po R. Lopatos komentarų, nacionalinio transliuotojo parodyto reportažo, patys sulaukėme labai didelio visuomenės, kolegų ir Lietuvos muzikantų palaikymo, todėl manome, kad pats laikas šiai istorijai ir galimai dirbtinai sukurtam skandalui padėti tašką“, – sakė M. Butkevičius ir P. Oželis.

Pats R. Lopata ketvirtadienį „Delfi“ sakė, kad situaciją su „8 Days A Week“ dar aiškinasi ir prašė su juo susisiekti kitą dieną.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)