Kalbinti restoranų ir kavinių atstovai tikino, kad rugsėjo primąją klientų dažniausiai padaugėja maždaug trečdaliu. Paprastomis dienomis mažiau užimtuose restoranuose jų skaičius šią dieną gali netgi padvigubėti. Todėl kai kuriuose restoranuose padidinamas aptarnaujančio personalo skaičius. Toks klientų pagausėjimas atitinkamai didina ir gaunamą pelną.

„Na, užimtumas rugsėjo pirmąją tikrai yra milžiniškas. Restoranai visada būna pilni arba beveik pilni. Yra bangos, kada tie žmonės ateina“, - DELFI sakė restoranų grupės „Fortas“ ryšių su visuomene atstovas Kęstutis Markevičius.

Pirmoji banga dažniausiai restoranuose apsilanko šiek tiek prieš pietus ir trunka iki maždaug 16 val. Vėliau antroji banga prasideda apie 18 val. Toks žmonių pagausėjimas restoranui per dieną gali atnešti iki 30 proc. didesnį pelną.

„Paprastai svečių srauto išaugimą jaučiame nuo pat ankstyvo ryto. Ir šiandien nuo pat picerijų darbo pradžios (8-9 val. ryto), jau galėjome džiaugtis pusryčiaujančiais mokyklinukais su tėveliais. Didžiausias pikas – pasibaigus renginiams mokyklose bei universitetuose prieš pietus ir antroje dienos pusėje“, - DELFI sakė „Čili pica“ rinkodaros direktorius Vytautas Romeika.

Picerijų tinklo „Can Can Pizza“ rinkodaros skyriaus vadovė Ieva Vaičiūnaitė teigė, kad jų restoranuose klientų pagausėjimas dažniausiai juntamas visą dieną. Nors labiau žmonės rinktis pradeda apie 11 val.

„Srautas yra visą dieną, ypatingai jis padidėja nuo 11 val., kai po mokyklų mokslo metų atidarymo švenčių sulaukiame šeimų su mažamečiais vaikais. Vakarinį metą užpildo studentai ir vyresnių klasių moksleiviai“, - sakė I. Vaičiūnaitė ir pridėjo, kad klientų padidėjimas priklauso ir nuo to, kurią savaitės dieną yra rugsėjo pirmoji. Jeigu tai darbo diena – klientų daugiau.

Restorano „Balti drambliai“ direktorius Aivaras Cibulskas, teigė, kad klientų apsilankymas restorane priklauso ir nuo oro. Direktoriaus teigimu, kiekvieni metai būna vis skirtingi. Vienais metais žmonės būna labiau linkę rezervuoti staliuką, kitais metais – ne. Jis sutiko, kad dažniausiai klientai ateina bangomis, bet akcentavo, kad tai kiekvienais metais taip pat gali skirtis.

„Mes jau keturiolika metu dirbame. Kiekvienais metais skirtingai. Anksčiau būdavo iš ryto daugiau vaikučių su tėveliais. Dabar kažkaip sumažėjo. Galbūt daugiau studentų. Bet vėlgi viskas nuo oro priklauso“, - sakė A. Cibulskas.

Rezervuoti nelinkę

Restoranai pastebi, kad klientai nelinkę rezervuoti iš anksto. Dažniau bando surasti vietą tiesiog nuėję į restoraną. I. Vaičiūnaitė pastebėjo, kad staliukus rezervuoja tik apie 2-5 proc. visų klientų.

V. Romeika sakė, kad porą metų iš ėilės restoranas teikė rezervacijos galimybę, bet vėliau šios minties atsisakė, nes klientai dažniau bando rasti vietą atėję į restoraną, o ne ją rezervuotis iš anksto.

K. Markevičius tvirtino, kad rezervacija labiau būdinga prabangesniems restoranams. Nepaisant to, pašnekovas teigė, kad laisvą vietą jų restorane Rugsėjo 1-ąją surasti sunku. Tiesa, jis pripažino, kad užimtumas priklauso ir nuo to, kurioje vietoje restoranas yra įsikūręs. Restoranams, kurie yra visuomet labai užimti ir sulaukia daugybės klientų, Rugsėjo 1-oji didesnės įtakos neturi. Tačiau restoranai, kurie paprastai sulaukia mažiau klientų, rugsėjo pirmąją pastebi klientų pagausėjimą.

Jis pripažino, kad pats restoranas nėra linkęs rezervuoti staliukų, nes tai dažniausiai sukelia nepatogumus klientams, bandantiems rasti vietą iš anksto jos nerezervavus, nes tenka laukti.
Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (134)