Mokymus vedė trys patyrę praktikai. „Innovators Lab Limited“ bendraįkūrėjas dr. Žydrūnas Stankevičius, nuo 2014 m. profesionaliai plėtojantis pardavimus platformoje „Amazon“ ir čia pardavęs produktų jau beveik už 5 mln. eurų, „Amazon“ paskyrų administratorius, konsultantas Klaidas Šiuipys, administruojantis daugiau nei 500 produktų, ir „Amazon“ platformoje 300 tūkst. apyvartą pasiekęs bei šiemet pardavimus padvigubinęs Robertas Jackus. Anot jų, svarbiausia ne tai, ką nori parduoti, bet tai, ko iš tiesų reikia „Amazon“ rinkai, kad prekyba būtų sėkminga.

Greitų pinigų nėra

Kalbėdamas apie stabiliausius prekybos „Amazon“ būdus, dr. Ž. Stankevičius atkreipia dėmesį, kad pirmoje vietoje yra prekyba savo sukurtu prekių ženklu, nuosavais produktais. Tam, anot jo, reikia ilgesnio įdirbio pradžioje, tačiau tai suteikia prekei unikalumo ir išskiria iš kitų toje kategorijoje.
Žydrūnas Stankevičius

„Iš visų veiklos modelių „Amazon“, jeigu lygintume juos tarpusavyje, pranašiausias yra asmeninis prekių ženklas. Tuo atveju viską darai pats, leidi savo prekių ženklą ir turi visišką kontrolę, esi toks vienintelis platformoje. Kitas gana stabilus būdas – masinis prekių ženklas. Tai reiškia, kad ne tiek daug investuojama į savo produktą, o tiesiog imamas bendrinis produktas. Ant jo galima dėti savo logotipą, sukurti savo pakuotę, tačiau unikalumas vis tiek sumažėja, nes tokio produkto pardavėjų „Amazon“ yra daug“, – teigia pašnekovas.

Jis pabrėžia, kad pradžiai šioks toks unikalumo praradimas, tačiau lengvesnis kelias įsitvirtinant „Amazon“ rinkoje yra teisingas pasirinkimas. Visi metodai tinka tam, kad būtų išmokstama, kaip iš tiesų tinkamai ir sėkmingai veikti rinkoje.

Produktas svarbiausia

Dr. Ž. Stankevičius įsitikinęs – svarbiausia tinkamas produkto pasirinkimas, o visus kitus aspektus tiesiog galima pamiršti.

„Pats pirmas jūsų darbas yra susikoncentruoti ir susirasti tinkamą produktą. Tai yra esminis darbas, prieš kurį nublanksta visi kiti. Žinoma, būna sėkmės atvejų, kai žmogus tiesiog kažkur pamato prekę, įsikelia ją į „Amazon“ ir prasideda neregėto masto pardavimai. Tačiau tai tik pavieniai atvejai, o rinktis produktą reikėtų atsakingai“, – teigia pranešėjas.

Anot jo, atsirinkto produkto kaina turi būti ne mažesnė nei 20 eurų, turi būti sukuriama galimybė dėti savo prekių ženklą, kainos santykis su savikaina turi būti ne mažiau nei 4:1, pradedantiesiems verčiau, kad produktas nepriklausytų labai konkurencingai kategorijai, būtų pakankamas produkto poreikis prekybinėje platformoje.

Jam pritaria ir K. Šiuipys, atskleisdamas ir daugiau galimybių, kaip susirasti tinkamą produktą: „Galima puikiausiai dirbti perpardavėju. Pavyzdžiui, galbūt žinote didelę įmonę ar turite pažįstamų verslininkų, kurie jau turi išplėtotą logistiką, galbūt savo parduotuves, tačiau neprekiauja platformoje „Amazon“. Tai – niša. Galite eiti pas juos ir derėtis dėl galimybės tapti jų produkcijos perpardavėju. Tik labai svarbu, kad panašios kategorijos produktai jau būtų parduodami šioje platformoje. Jeigu jūs būsite visiškai vienas ir visiškai unikalus, tikėtina, kad tokio produkto niekas neieškos ir jūs neturėsite pardavimų“.
Klaidas Šiuipys

Analizuoti konkurentus

Nors dažniausiai verslai tiki, kad unikalumas gali papirkti vartotoją, K. Šiuipys atskleidžia platformos „Amazon“ subtilybę – čia turi turėti panašių į save, kad vartotojai tave rastų.

„Visada pasižiūrėkite, kokių prekių turi konkurentai, kaip atrodo jų prekių kortelės, kokias vizualizacijas ir raktažodžius jie naudoja. Patikrinkite, pagal kokius raktinius žodžius jie leidžia savo reklamas, apžvelkite, ką apie produktą rašo žmonės.

Iš vartotojų atsiliepimų galima įžvelgti daug potencialo savo prekėms. Galbūt vartotojai skundžiasi konkurento prekės spalva, galbūt nuotraukos nepatinka, galbūt yra kokia specifikacija, kurią galima patobulinti, ir būtinai tai patobulinkite. Visa tai daroma dar prieš pradedant prekybą „Amazon“, – pataria K. Šiuipys.

Vis dėlto, anot pašnekovo, realūs duomenys ateina tik per praktiką. Pavyzdžiui, galima vertinti konkurentų raktažodžių efektyvumą, tačiau, kai patys paleisite reklamą „Amazon“, tik tada pamatysite, kiek raktažodis jums kainuoja ir kiek naudos jis atneša. Pagal tai bus galima dėlioti tolesnę strategiją.

Didmenos niuansai

Pranešėjas R. Jackus pritaria savo kolegų nuomonei ir teigia, kad produktas yra svarbiausia bet kuriame prekybos modelyje „Amazon“. Didmenos prekyba – ne išimtis. Visgi čia reikėtų atsižvelgti į savo galimybes, mat didieji prekių ženklai, kad ir bus populiarūs platformoje „Amazon“, tačiau pradedantiesiems gali būti neįkandami dėl didelių pradinių investicijų. Negana to, pradedant darbą su didmena, R. Jackus rekomenduoja apsišarvuoti kantrybe.
Robertas Jackus

„Net jeigu matote, kad prekė platformoje „Amazon“ labai reikalinga ir turi aukštus reitingus, o jums ja prekiauti būtų palanku, didmenininkai ne visada laiku komunikuoja ir paprastai sutinka bendradarbiauti. Gali tekti siųsti ne vieną ir ne du laiškus, ilgai laukti jų atsakymų dėl didelio užimtumo.

Pagaliau, jei tikrai matote, kad prekė bus pelninga, skambinkite kontaktiniais telefonais, bandykite išsiaiškinti konkretų asmenį, su kuriuo jums bus geriausia kontaktuoti. Be to, visada prašykite atsiųsti kainoraštį su visomis didmeninės prekybos sąlygomis, kad vėliau netektų nustebti“, – pataria pranešėjas.

Papildomi mokymai

Trys savo srities praktikai, pasidalinę neeiline patirtimi prekybos platformoje „Amazon“ srityje sulaukė didžiulio „BZN start“ skaitytojų susidomėjimo. Kadangi visi bilietai buvo išparduoti jau per pirmąją savaitę, o susidomėjimas neatslūgo, didžiausias jauno verslo portalas „BZN start“ suteikia išskirtinę galimybę ir organizuoja pakartotinius prekybos platformoje „Amazon“ mokymus jau ateinančiais metais, sausio 23 d., verslo erdvėje „Technopolis“.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)