Suprato rinkos poreikius

Beveik dvejus metus Anykščiuose veikiantį gastrobarą „Mandri puodai“ įkūrė keturi draugai, gimę ir užaugę šiame mieste. Restorano direktorius Lukas Biliūnas pasakoja, kad šiame Aukštaitijos kurorte augant turistų srautui greit išryškėjo naujų ir įdomių maitinimo įstaigų trūkumas. Dėl šios priežasties jauni vyrai, turintys patirties tiek Lietuvos, tiek užsienio restoranuose, nusprendė grįžti į gimtinę ir vystyti verslą čia.

„Prieš keletą metų Anykščiai pastebimai atsigavo: ėmė kurtis vis daugiau lankytinų objektų, padaugėjo turistų, o ir vietiniai gyventojai pradėjo daugiau laiko leisti mieste. Vis dažniau išgirsdavome, kad čia labai gražu, bet vietos, kurioje būtų galima skaniai pavalgyti – nėra. Tad nusprendėme nieko nelaukti ir ją sukurti, surizikavome pasiūlyti ir ne visai įprastų patiekalų“, – apie verslo pradžią kalba L. Biliūnas.

Ne paslaptis, kad iš užsienio atkeliaujančios tendencijos keičia ir prekybos kryptį. Nors regionuose šis procesas kiek lėtesnis nei didmiesčiuose, pasak mažmeninės prekybos senbuvės UAB „Gulbelė“ vadovo Arūno Tarnausko, pirkėjai yra ne tik linkę išbandyti naujoves, bet ir išsakyti savo pageidavimus.

Gastrobaras Anykščiuose „Mandri puodai“
„Įvertinę klientų poreikius, dalyje „Gulbelės“ krautuvių įrengėme kavos stoteles, pradėjome vietoje kepti šviežias bandeles. Nuo lapkričio mėnesio siūlome ir dešrainius, kurių receptus sukūrė mūsų virtuvės šefas. Jurbarko bei Šakių krautuvėse išplėtėme produktų be cukraus asortimentą, daugiau vietos lentynose skiriame ekologiškiems produktams“, – apie pokyčius pasakoja A. Tarnauskas.

Klientai vertina kokybę

Viena pagrindinių priežasčių, pastūmėjusių Vitaliją Tunaitienę atidaryti parduotuvę „LaVa Fashion.lt“, buvo itin maža vaikiškų bei moteriškų drabužių Tauragėje pasiūla. Pasak verslininkės, mieste ypač trūko Lietuvoje sukurtų rūbų, nors lietuviai kaip tik labiausiai ir vertina vietinę produkciją.

„Mūsų mieste labai trūko kokybiškų drabužių mažiesiems. Norėdama aprengti vaikus, visada susidurdavau su šia problema. Taip pat pasigedome ir kokybiškų rūbų moterims. Nors parduotuvių Tauragėje netrūksta, daugumoje jų parduodamos masinės gamybos prekės iš Turkijos ar Lenkijos“, – pasakoja V. Tunaitienė.

Tam pritaria ir „Mandri puodai“ direktorius L. Biliūnas. Nors gastrobaras įsikūrė buvusio turgaus pastate, kurio teritorija nėra itin įkvepianti, tačiau verslininkas mąsto paprastai – tai, ko neinvestavo į sienas, investavo į maistą.

„Ilgą laiką maitinimo sektoriuje buvo vaikomasi madų: molekulinė virtuvė, azijietiškas, amerikietiškas ar kitų šalių maistas, o dabar tarsi grįžtama prie pamatinių dalykų – svarbiausia tampa kokybė. Žmonės daug keliauja, kelionėse ragauja, tad neretai gana gerai išmano, kaip turi atrodyti vieni ar kiti patiekalai, todėl maitinimo versle mažėja erdvės netikusioms improvizacijoms“, – teigia jis.

Kaina išlieka svarbi

Vis dėlto A.Tarnauskas atkreipia dėmesį, kad labai svarbu yra ne tik gebėti pasiūlyti kokybišką produktą ir jų įvairovę, bet ir konkurencingą kainą. Kaip tik todėl prekybininkai nuolat turi derėtis su tiekėjais ir sekti konkurentų veiksmus, norėdami pateikti geresnį pasiūlymą klientams.

„Vartotojai yra smalsūs. Pastebime, kad klientai domisi naujais gaminiais, pirkinių krepšeliai atsispindi vartojimo madas. Tačiau pagrindinis argumentas renkantis vis dar lieka kaina. Žmonės mėgsta naujoves, tačiau pirmiausia ieško geriausio kainos ir kokybės ir santykio“, – teigia UAB „Gulbelė“ vadovas.

Nors pagrindiniu aspektu, pritraukiančiu klientus, „LaVa Fashion.lt“ savininkė įvardino įdomesnių prekių asortimentą, kaina, pasak jos, vis dar lemia daug. Tačiau ji pastebi, kad Tauragės gyventojų pajamos labai skirtingos: vieniems siūlomų prekių kainos atrodo labai didelės, kitiems vis dar įkandamos, o tretiems absoliučiai normalios.

„Reakcijų būna įvairių. Vieni tik pasigroži, kiti perka, treti pasako, kad labai brangu. Vis dėlto turime pastovių klientų, kurie įsitikino, kad moka už kokybę ir stilingą daiktą. Todėl su kiekviena diena darosi vis drąsiau, nes tikrai matosi, kad ir tokiuose mažuose miestuose, kaip Tauragė, žmonės neatsilieka nuo mados tendencijų. Žmonės pradeda vertinti tvariąją madą. Nebesivaiko blizgučių, kurie jau rytoj bus nebemadingi, todėl sutinka už kokybišką daiktą sumokėti, keliais eurais daugiau“, – džiaugiasi V. Tunaitienė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (8)