Žlugdomas ilgametis šeimos verslas
Kauno rajone, Garliavoje – prie autostrados pastatytas viešbutis, įrengta kavinė bei vairuotojų poilsio aikštelė su visais patogumais. Verslą čia sukūrė Lietuvos armėnai, kuriuos dar balandį pasiekė nemalonios žinios – jų verslo teritorijoje bus statoma naujoji „Via Balticos“ magistralė.
„Verslo sužlugdymo nekompensuos niekas. 20 metų darbo, prakaito, kraujo, bemiegių naktų. Praktiškai, jau trečia karta auga su šituo šeimos verslu“, – teigė įmonės atstovė Arevik Oganian.
Magistralei pastatyti visuomenės poreikiams bus paimama dešimtys hektarų, 12 namų, tarp kurių – 4 gyvenamieji. Verslininkai sako, kad iš jų planuojama paimti apie 15 arų žemės.
„Visas mūsų tvenkinukas naikinasi, vaikų žaidimų aikštelė visa turės būti išgriauta ir, atitinkamai, mūsų terasa“, – LNK žinioms pasakojo A. Oganian.
Pasak projektą įgyvendinančios automobilių kelių direkcijos, viešbučio pastato – judinti neplanuojama.
„Toje vietoje jokių pastatų griauti nereikės, niekas nebus paimama. Ten bus paimtas nedidelis žemės sklypas, kuris bus skirtas tik tam, kad būtų galima šalia nutiesti jungiamą kelią. Tikrai pastatams tai jokios įtakos neturės“, – tikino Transporto infrastruktūros planavimo ir inovacijų departamento direktorius Aivaras Vilkelis.

Tačiau verslininkai sako, kad jau vieną projektą išgyveno, kai buvo žadama vienaip, o buvo padaryta kitaip.
„Pasakė, kad čia bus dar papildomai kelias ūkininkams, bus arba požeminis apsisukimas, arba bus tiltas. Su dabartiniu planu mes matome, kad nei jokio apsisukimo, nei jokio tilto nesimato. Mums tada buvo pažadėta, kad tas įvažiavimas liks, o dabar ir įvažiavimą mums uždaro visiškai“, – pasakojo įmonės direktorius Boris Oganian.
Verslininkai mato problemą ir dėl garsinės sienelės.
„Mus nori atitverti nuo pagrindinio automagistralinio kelio ir tas įvažiavimas nuo to kelio mūsų teritorijai yra pats pagrindinis dalykas, kuris leidžia šitam verslui egzistuoti“, – teigė įmonės atstovė.

Dabartinius patogumus įvertina ir vairuotojai
Poilsio aikštelėje kasdien apsistoja dešimtys sunkvežimių vairuotojų iš visos Europos. Jie sako, kad tokios infrastruktūros, su visais patogumais, kelyje dažnai nerasi.
„Pabaltyje – deficitas patogių poilsio aikštelių vairuotojams, o čia yra dušai, vieta pavalgyti – viskas, ko reikia“, – teigė vienas vairuotojų.
„Jeigu neliktų įvažiavimo, reikėtų važiuoti papildomus 10 kilometrų, kad įvažiuotum į aikštelę. Čia nevažiuočiau. Mums svarbu taupyti laiką, kurą, tad ieškočiau kitos vietos“, – LNK žinioms sakė kitas sunkvežimio vairuotojas.

Verslininkų nuogąstavimas dėl įvažiavimo – realus, tačiau, pasak direkcijos, šis įvažiavimas kelia pavojų.
„Įvažiavimai tokio tipo keliuose gali būti tik kas 5 kilometrus. Jie turės būti panaikinti ir pastumti iki kitų saugių įvažiavimų, tai kelis šimtus metrų iki būsimo žiedinės sankryžos įvažiavimo jis bus pastumtas ir galės saugiai sugrįžti. Tokie įvažiavimai – jie tikrai kelia riziką, nes srautas važiuoja dideliu greičiu“, – teigė A. Vilkelis.
Baiminasi dėl bankroto
Žmonės pergyvena, kad ne vieną dešimtmetį puoselėtam verslui gresia bankrotas, nes patekimas į viešbutį taptų sudėtingu.
„Ne tik, kad bus sunku patekti, bet dar ir reikės važiuoti ilgai, ieškoti“, – teigė įmonės atstovė A. Oganian.
Visgi, direkcija ramina, kad projektas dar nepatvirtintas, tad kur ir ką statyti – dar bus svarstoma.

„Vyksta projektavimo konkursas, bus parengtas rangovas, kuris jau projektavimo metu parinks detalius sprendinius ir tada jau bus sprendžiama, kad parinkti sprendinius, kuo patogesnius ar gyventojams, ar verslui. Tuo metu ir bus viskas išspręsta. Šiai dienai yra tik paimama žemės, kad turėti tam tikrą plotą ir paskui ieškoti tų pačių geriausių sprendimų“, – teigė Transporto infrastruktūros planavimo ir inovacijų departamento direktorius A. Vilkelis.
Kaip buvo teigiama LNK žiniose, darbus ruože tarp Garliavos ir Mauručių planuojama pradėti per pusantrų metų.
Visą reportažą galite rasti LNK portale: