aA
Seimo Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos narės Aistė Gedvilienė ir Agnė Bilotaitė kreipėsi į naująjį susisiekimo ministrą Jaroslav Narkevič dėl Klaipėdos uosto direkcijos veiklos.
Dėl Klaipėdos uosto direkcijos vykdomos taršios krovos – klausimai susisiekimo ministrui
© DELFI / Rita Gečiūnaitė

Parlamentarės kreipimesi ministro prašo atsakyti į klausimus, susijusius su viešojoje erdvėje pasirodžiusia informacija, jog Klaipėdos miesto gyventojai skundžiasi taršia krova Klaipėdos uoste, pasireiškiančia padidėjusiu oro užterštumu mieste. VĮ Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija (KVJUD) yra valstybės įmonė, o jos savininko teises ir pareigas įgyvendina Susisiekimo ministerija.

A. Gedvilienė ir A. Bilotaitė ministro prašo atsakyti, ar Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos (KVJUD) neveiklumas oro taršos klausimu nėra susijęs su tuo, jog orą mieste galimai teršiančios uosto įmonės turi įtakingų verslo ryšių Rusijoje, kadangi žurnalistiniame tyrime įtarimus dėl padidėjusios oro taršos kelia geležies rūda atkeliaujanti iš Rusijos prezidentui artimo oligarcho Ališero Usmanovo gamyklos. Tokį taršų krovinį tarp Baltijos jūros uostų krauna tik Klaipėdos ir Ventspilio uostai.

Kartu parlamentarės domisi, kokių priemonių bus imamasi, kad atviros krovos, keliančios oro taršą ir triukšmą, mieste neliktų?

„Uostas yra Klaipėdos miesto teritorijoje, tad valstybė privalo užtikrinti, kad klaipėdiečiai netaps uosto veiklos įkaitais. Siekiant palaikyti tinkamą gyvenimo kokybę, būtina svarstyti apie visišką atviros krovos, keliančios taršą, ribojimą miesto teritorijoje. Negana to, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto įstatymas nurodo, jog viena KVJUD funkcijų yra „įgyvendinti uosto apsaugos nuo taršos prevencijos priemones bei organizuoti taršos padarinių likvidavimą“, tačiau Uosto direkcija, sprendžiant iš gyventojų skundų, šios funkcijos nevykdo“, – pažymėjo A. Gedvilienė.

Galų gale parlamentarės prašo ministro inicijuoti KVJUD veiklos tyrimą ir užtikrinti, kad dėl uosto įmonių vykdomos atviros krovos tebesitęsianti oro tarša Klaipėdoje būtų suvaldyta, o dėl to atsakingi KVJUD darbuotojai – patraukti atsakomybėn. Kartu užtikrinti, kad KVJUD įsipareigotų nuolat viešai skelbti visų uosto teritorijoje esančių oro taršos matavimo stotelių rodmenis, kurie dabar, anot informacijos viešojoje erdvėje, slepiami nuo visuomenės.

„Akivaizdu, kad Uosto direkcija nepadarė nieko, kad situacija pagerėtų, juolab, kad problema neatsirado dabar – gyventojai dėl atviros krovos keliamos taršos skundžiasi jau ne pirmus metus, tad toks atsakingų institucijų neveiklumas yra tiesiog nusikalstamas“, – sako A. Bilotaitė ir priduria, jog dėl tebesitęsiančios taršos atsakinga ir Klaipėdos miesto savivaldybė, kurios lyderystės ir aktyvumo sprendžiant taršos problemą, gyventojai pasigenda.

ELTA
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(3 žmonės įvertino)
3.6667

Lietuvos bankas įvertino mažėjančių Baltarusijos užsakymų poveikį Lietuvai (1)

Baltarusijos užsakymų Lietuvoje mažėjimas, kurį gali paskatinti prastėjantys dvišaliai...

Privati medicina klesti: pandemija pajamų neapkarpė (3)

Privačios medicinos įstaigos išgyvena augimo laikotarpį, o dėl pandemijos didėjanti jų...

Ministrai pasirašė deklaraciją dėl Baltijos jūros taršos mažinimo (1)

Baltijos jūros regiono aplinkos ir žemės ūkio ministrai pirmadienį pasirašė deklaraciją dėl...

Prekybos sekretorė: Didžiosios Britanijos prekyba laikui bėgant nutols nuo ES

Didžiosios Britanijos prekyba laikui bėgant nutols nuo Europos Sąjungos ( ES ) ir pereis prie...

Veryga apie įmones, kurios nesilaikys rekomendacijų: pasekmės yra labai paprastos (6)

Sveikatos apsaugos ministras Aurelijus Veryga sako, kad ministerija neketina taikyti sankcijų, jei...

Top naujienos

Žinia vaistinėje apstulbino: už kompensuojamus vaistus paprašė primokėti dukart daugiau (66)

Nors deklaruojama, kad kompensuojamieji vaistai pinga, pasirodo, išties yra kitaip. Į vaistinę...

Dėl kelto „Estonia“ tragedijos – nauja versija: aptikta 4 m ilgio skylė (17)

Buvęs Estijos valstybės prokuroras Margusas Kurmas, vadovavęs tyrimui dėl kelto „Estonia“...

Keičiasi sergančiųjų koronavirusu amžius: Lietuvoje liga ėmė sparčiai plisti tarp vaikų (284)

Lietuvoje dviejų savaičių koronavirusu sergamumo rodiklis jau gerokai peržengė 25 atvejų 100...

Sunku patikėti, kad tuoj spalis: orai laikysis nuostabūs, o savaitgalį bus dar nuostabesni (34)

Šią savaitę orų pokyčių bus mažai. Pirmadienį po truputį iš Lietuvos jau traukiasi tankūs...

Privati medicina klesti: pandemija pajamų neapkarpė (3)

Privačios medicinos įstaigos išgyvena augimo laikotarpį, o dėl pandemijos didėjanti jų...

Vokietijos ūkiuose plintanti infekcija paveiks kiaulienos kainas Lietuvoje (41)

Rugsėjo pradžioje Vokietijoje patvirtinus pirmą Afrikinio kiaulių maro atvejį – rastas...

Dėl COVID-19 bankrutavusios įmonės vadovas: valstybė pati padėjo sužlugdyti smulkų verslą (166)

„Dėl COVID-19 mes bankrutuojame ir užsidarome“, – štai toks užrašas kabo prie vienos iš...

Gyvenant vienkiemyje ne visada pasiekiamos net elementarios paslaugos: kova dėl konteinerio truko metus

Gyvenantiems atokiau nuo miesto ir didesnių gyvenviečių tenka pakovoti net dėl elementarių...

Dėl Kalnų Karabacho tęsiasi susirėmimai, skelbiama apie bombarduojamą Tartaro miestą Armėnija: įsikišo Turkija (91)

Tarp Armėnijos ir Azerbaidžano pajėgų pirmadienį tęsėsi susirėmimai dėl ginčijamo...

Karamelinis tinginys su bananais: nereikės net sausainių

Šiam jūsų įprastam ir mėgstamam desertui įprastų sausainių neprireiks. Išbandykite šį Alfo...

|Maža didelių žinių kaina