Prekybos technologijų sprendimų įmonės „StrongPoint“ iniciatyva atlikta reprezentatyvi apklausa atskleidė, kad 88 proc. Lietuvos gyventojų per pastaruosius metus bent kartą susidūrė su klaidinančiomis kainomis parduotuvėse, rašoma pranešime spaudai.
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

Kas trečias respondentas kainų neatitikimus lentynoje ir prie kasos pastebėjo net 3 – 5 kartus. Pirkėjams, atsidūrusiems tokioje situacijoje dažniausiai pasiūloma atsisakyti prekės arba mokėti prie kasos nurodytą kainą, o pardavėjai baudžiami už klaidinančią informaciją apie prekių kainas ir nuolaidas.

Apklausos duomenimis, 60 proc. Lietuvos gyventojų per pastaruosius metus teko nuo 1 iki 12 kartų susidurti su klaidinančiomis kainomis. Daugiausiai, net 30 proc. respondentų, šioje situacijoje atsidūrė 3 – 5 kartus.

Dažniausiai kainų nesutapimus kainoraštyje bei kasos kvite pastebi moterys ir gyventojai, vyresni nei 35 m., jie klaidinančias kainas parduotuvėse pamatė daugiau nei 12 kartų. Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) skelbiamais duomenimis, apie 80 proc. gaunamų vartotojų skundų dėl neteisingo kainų nurodymo yra pagrįsti.

Dažniausiai vartotojai nurodo, jog prekybos centro lentynose pateikiamos prekių kainos neatitinka kasos kvite nurodomų kainų, skelbiamos nuolaidos kasoje nebepritaikomos, o kartais prekės kaina su nuolaida yra didesnė nei be nuolaidos.

Pasak „StrongPoint“ Baltijos šalyse vadovo Juliaus Stulpino, kuomet prekių kainų neatitikimas yra netyčinis, pavyzdžiui, pasibaigus akcijai darbuotojai nespėjo pakeisti kainų lentynose ar nespėta suderinti viso parduotuvių tinklo kainų atnaujinimo, gali padėti ir tam tikri technologiniai sprendimai. „Kai kuriose Europos valstybėse, tarp jų ir Estijoje, prekybos centruose plačiai naudojamos elektroninės kainų etiketės.

Jos pakeičia popierines kainų etiketes lentynose ir suteikia galimybę darbuotojams vos keliais mygtukų paspaudimais koreguoti kainas visose tinklo parduotuvėse. Išvaizda elektroninės etiketės beveik nesiskiria nuo įprastų ir veikia panašiu principu, kaip ir e - knygų skaityklės: tekstas spausdinamas specialiu elektroniniu rašalu, nevargina akių, be to atsiranda papildomos galimybės nurodyti prekes su nuolaida“, – pasakoja „StrongPoint“ vadovas.

J. Stulpino teigimu, ši inovacija potencialiai galėtų sumažinti apie 90 proc. netyčinių kainų neatitikimų skaičių ir Lietuvos parduotuvėse.

Apklausos rezultatai rodo, jog dauguma atvejų, kuomet pirkėjai susiduria su kainų nesutapimu, sprendžiami prarandant prekę už norimą kainą ar prekybininko atveju – pajamas

Net 51 proc. respondentų teigia, jog jiems prie kasos pasiūlyta atsisakyti prekės su klaidingai nurodyta kaina. Dar 40 proc. gyventojų turėjo mokėti kasoje nurodytą kainą. Beveik ketvirtadalis pirkėjų apie pastebėtus kainų neatitikimus parduotuvės darbuotojų net neinformavo.

Pirkėjas, susidūręs su klaidinančiomis kainomis, turėtų užfiksuoti prekės kainą lentynoje ir su pirkimo kvitu nedelsiant kreiptis į pardavėją bei nurodyti savo reikalavimą, pavyzdžiui, kompensuoti kainų skirtumą. Jei pardavėjas į tai neatsižvelgia, siūloma pateikti savo reikalavimą pardavėjui raštu arba apie vykdomą galimai nesąžiningą komercinę veiklą pranešti VVTAT.

Remiantis Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymu, nustačius tokį pažeidimą pardavėjui galima skirti baudą nuo 289 iki 8688 EUR.

J. Stulpinas pastebi tendenciją, kad per pastarąjį dešimtmetį Lietuvoje stipriai augo įvairių prekybos technologijų naudojimas. Inovacijos prekybos srityje nuolat vystomos orientuojantis į tikslumą, apsipirkimo greitį bei pridėtinės vertės kūrimą pirkėjui.

„Kaip šiandien nieko nebestebina savitarnos kasos, taip per ateinančius penkerius metus parduotuvėse bus integruotos ir kitos priemonės, padedančios efektyviau dirbti personalui, eliminuojančios dėl žmogiškojo faktoriaus atsirandančias klaidas bei užtikrinančios kokybišką apsipirkimą vartotojui.

Pirkėjas namo iš parduotuvės parsineš ne tik produktus, bet ir specialiai jam sugeneruotus receptus, kaip pasigaminti vakarienę su turimu pirkinių krepšeliu“, – teigia „StrongPoint“ atstovas.


Reprezentatyvią Lietuvos gyventojų apklausą UAB „StrongPoint“ užsakymu įvykdė visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovė „Spinter tyrimai“. Apklausa atlikta 2017 m. balandžio 5 – 10 dienomis, joje dalyvavo 1004 respondentai iš visos Lietuvos.
Apie įmonių grupę „StrongPoint“

Lietuvos įmonė „New Vision Baltija“ 2014 m. liepą įsiliejo į norvegų tarptautinę grupę „PSI Group“. Nuo 2015 metų rugsėjo visos šios grupės įmonės tapo žinomos nauju pavadinimu „StrongPoint“. Kompanija veikia 11 šalių visoje Europoje ir Pietryčių Azijoje, kuriose dirba apie 600 darbuotojų.

„StrongPoint“ kuria, vysto ir tiekia technologinius ir programinius sprendimus bei sistemų integravimo ir priežiūros paslaugas prekybininkams. Beveik penki milijonai mažmeninės prekybos pirkėjų kasdien naudoja „StrongPoint“ technologinius sprendimus, o metinė įmonių grupės apyvarta 2016 m. siekė 123 mln. eurų.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Nesutaria dėl dirbančiųjų mokamo mokesčio: naikinti ar dar didinti (45)

Ant absoliučios daugumos Lietuvos dirbančiųjų pečių gulasi gyventojų pajamų mokesčio (GPM)...

Naujasis Anglijos centrinio banko vadovo pavaduotojas nepasirengęs palūkanų didinimui (1)

Naujasis Anglijos centrinio banko vadovo pavaduotojas Dave'as Ramsdenas antradienį pareiškė esąs...

V. Šapoka vizito JAV metu pristatė Lietuvos ekonominę ir technologijų plėtrą (9)

Vizito Jungtinėse Amerikos Valstijose metu finansų ministras Vilius Šapoka su Teksaso...

Nepaisant uraganų šėlsmo, JAV pramonės gamyba auga (5)

JAV pramonės gamyba rugsėjį atsigavo po smarkaus nuosmukio rugpjūtį dėl uragano Harvey ,...

STT sulaikė NMA Teisės departamento direktorių atnaujinta 17:20 (19)

Specialiųjų tyrimų tarnyba ( STT ) sulaikė Nacionalinės mokėjimo agentūros (NMA) Teisės...

Top naujienos

Vilniaus autobusų stoties privatizavimo istorijoje – labai garsios pavardės (59)

Sostinės vadovams ir vieno iš svarbiausių miesto transporto centrų – Vilniaus autobusų stoties...

Vadovų apklausa žada gerų naujienų laukiantiems didesnių algų (18)

Net 97 proc. įmonių vadovų ketina kelti atlyginimus darbuotojams kitais metais. Tai parodė...

Artėja permainos – jau paspaus šaltukas (23)

Nors šiuo metu vyrauja ganėtinai šilti ir palyginti sausi orai , visgi, pokyčiai jau atkeliauja....

Pirmas žingsnis link asteroidų kasybos: pasiūlyta originali idėja (1)

Asteroidų įvairovė yra didžiulė – jų būna ir akmeninių, ir metalinių, ir kietų, ir...

Kinijos propagandos mašina: cenzūra nuo politinės minties iki lytinių santykių

Jei kontroliuojate viešąją komunikaciją, tai galite kontroliuoti, ką žmonės galvoja ir kaip jie...

Už namą Laurų kvartale milijono neužteks (7)

Namai Vilniaus Laurų kvartale parduodami retai. Dar rečiau apie tokius objektus pranešama skelbimų...

Aktorės G. Spanic gyvenimas mažai kuo skiriasi nuo jos vaidintų muilo operų pamatykite, kaip ji atrodo dabar!

Žinomos Venesuelos aktorės Gabrielos Spanic , kurią Lietuvos žiūrovai puikiai pažįsta iš...

Nemirsetoje įsitaisęs naftos magnatas oficialiai pripažintas žemgrobiu (133)

„Minijos naftos“ direktorius turi griauti tvorą, ardyti trinkeles ir naikinti nuotėkų...

E. Šileikis apie dvigubą pilietybę: argumentai svarūs, bet nežinau, ar konstitucinio kalibro (181)

Seimo prašymu Konstitucinis teismas vėl ėmėsi dvigubos pilietybės klausimo. Teismo prašoma...

NBA sezono startas: K. Irvingo sugrįžimą į Klivlandą užgožė kraupi G. Haywardo trauma

Pirmasis 2017-2018 metų NBA reguliariojo sezono susitikimas padovanojo žiūrovams itin gražią ir...