aA
Maitinimo tinklų „Charlie pizza“ ir „La Crepe“ skleistos reklamos, kuriose skelbta apie picoms taikomas iki 66 proc. ir iki 50 proc. nuolaidų akcijas, klaidino vartotojus, nes sudarė sumažintų kainų regimybę, skelbia Konkurencijos taryba.
„Charlie pizza“ ir „La Crepe“ klaidino vartotojus: skirtos baudos
© DELFI / Robertas Narmontas

Už Reklamos įstatymo pažeidimus Konkurencijos taryba maitinimo tinklus valdančiai bendrovei „Amber Food“ iš viso skyrė baudų už 13 488 eurus.

Dviem tinklams „Charlie pizza“ ir „La Crepe“ reklamuojant picas su nuolaidomis iki 66 ir 50 proc., vidutinis vartotojas galėjo tikėtis, kad iš visų parduodamų picų maksimali nuolaida bus taikoma reikšmingam kiekiui šio patiekalo rūšių, tad pasinaudojęs akcijų pasiūlymais jis sutaupys.

Tyrimą atlikusi Konkurencijos taryba nustatė, kad maksimalią 66 proc. nuolaidą „Charlie pizza“ pasiūlė tik vienai rūšiai iš 39 picų asortimento. Tokia tariama akcija minėtame tinkle truko 9 mėnesius - nuo 2017 m. balandžio iki 2018 m. sausio. „La Crepe“ taip pat daugiau kaip 10 mėnesių (nuo 2017 m. gegužės iki 2018 m. kovo) reklamavo iki 50 proc. tariamas nuolaidas picoms.

Konkurencijos tarybos pirmininkas Šarūnas Keserauskas atkreipė dėmesį, kad, itin ilgai ir nepertraukiamai skelbiant akciją su pasiūlymu sutaupyti, mažesnė kaina tampa įprasta, standartine kaina. Tokiu atveju vartotojas yra klaidinamas, nes sudaromas įspūdis, kad jam prekės siūlomos išskirtinai gera - sumažinta - kaina, nors iš tiesų tai įprasta kaina, už kurią prekes galima įsigyti iš esmės bet kada.

„Būtent akcijos laikinumo pobūdis skatina pirkėjus kuo greičiau pasinaudoti pasiūlymais ir jų sukuriama nauda - įsigyti prekių ar paslaugų mažesne kaina, sutaupyti. Tai yra akcijos pasiūlymo esmė, skirianti sumažintą prekės kainą nuo įprastos, standartinės kainos“, - akcentavo Konkurencijos tarybos vadovas.

Jo teigimu, tikėtina, kad, jei vartotojai būtų žinoję, jog maksimali 66 proc. nuolaida tinkle „Charlie pizza“ taikoma tik vienai picai, o abiejuose tinkluose tariamos akcijų kainos iš tiesų yra tiesiog įprastos kainos, jie galbūt būtų pasirinkę kitą maitinimo paslaugas teikiantį ūkio subjektą.

„Verslas turėtų sąžiningai nustatyti prekių ir paslaugų kainas ir neklaidinti vartotojų tariamomis nuolaidų akcijomis, kurių metu taikomos mažesnės kainos iš tiesų yra įprastos kainos“, - sakė Š. Keserauskas.

Už klaidinamas reklamas minėtus tinklus valdančiai bendrovei „Amber Food“ Konkurencijos taryba skyrė 8 688 eurų ir 4 800 eurų baudas.

Nutarimas per 30 dienų nuo jo priėmimo dienos gali būti skundžiamas Vilniaus apygardos administraciniam teismui.

Papildyta 16:43 Įmonės komentaru

„Bendrovė „Amber Food“ savo kainodara ir reklaminėmis akcijomis niekuomet nesiekė klaidinti savo vartotojų – esame orientuoti ne į trumpalaikę, o ilgalaikę komercinę sėkmę, todėl vartotojų interesai ir pasitenkinimas mūsų paslaugomis yra kertinis bendrovės veiklos principas. Konkurencijos tarybai (toliau KT) esame pateikę visus argumentus, pagrindžiančius, jog minimos akcijos neklaidina vartotojų, tad šis sprendimas mums nesuprantamas, artimiausiu metu skųsime jį Vilniaus apygardos administraciniam teismui. Taip pat pažymėtina, jog kitos sektoriaus asociacijos bei institucijos, pavyzdžiui Viešbučių ir restoranų asociacija ar net Valstybinė mokesčių inspekcija, yra linkusios visų pirma diskutuoti su rinkos dalyviais, teikiant rekomendacijas ir gerąsias veiklos praktikas. KT šiuo atveju pasirinko naują praktiką rinkoje įvedinėti baudomis“, – rašoma bendrovės DELFI atsiųstame pranešime.

Įmonė teigia, kad nuolaidų komunikacijoje „Amber Food“ informaciją pateikė atsižvelgdama į Konkurencijos tarybos patvirtintose Rekomendacijose dėl kainų palyginimo reklamose ir KT bylų nagrinėjimo praktikoje suformuotas rekomendacines taisykles.

„Mūsų įsitikinimu, informacija apie nuolaidą picoms neklaidino vartotojų, nes picų rūšių, kurioms restoranuose „Charlie pizza“ buvo taikoma maksimali 66 proc. nuolaida, procentas yra pakankamai didelis – 6,25 proc., jį skaičiuojant nuo 16 Nuolaidoje dalyvavusių picų rūšių. „La crepe“ restorane maksimali 50 proc. nuolaida buvo taikoma 2 picų rūšims iš 11 akcijoje dalyvaujančių picų rūšių, o tai sudaro 18,9 proc.

Todėl vidutinis vartotojas galėjo priimti pagrįstą ekonominį sprendimą pirkti picas, kurioms buvo taikoma tokios nuolaidos kaina – vartotojai nebuvo klaidinami. Nuolaidos komunikacijoje buvo aiškiai nurodytas nuolaidos galiojimo laikas, o prieš tai galiojusios reguliarios kainos taikymo laikotarpis buvo žymiai ilgesnis už nuolaidos laikotarpį“, – rašoma komentare.

„Amber Food“ teigimu, ilgiau nei 6 mėnesius trunkančios nuolaidų akcijos viešojo maitinimo sektoriuje iki šiol buvo visiškai įprasta praktika ir atsižvelgiant į kaštus, skiriamus tokio pobūdžio nuolaidos reklamavimui, ir į informacijos apie nuolaidą sklaidą, restoranams skleisti tokio pobūdžio reklamą trumpiau nei 6 mėnesius būtų buvę nuostolinga.

ELTA
Turite teisinį klausimą?
Aiškiai ir konkrečiai aprašykite savo situaciją – jos teisinį vertinimą ir savo įžvalgas „Delfi Plius“ platformoje pateiks Lietuvos jaunųjų advokatų asociacijos nariai.

Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

„Rait“ įsigijo kontrolinį „Synopticom“ akcijų paketą

Rinkos tyrimų bendrovė Baltijos šalyse ir Švedijoje „Rait“ įsigijo rinkos tyrimų ir...

Prekybos tinklai reaguoja į rekordinę elektros kainą: jungia lauk šviesas, mažina vėdinimą (1)

Trečiadienio vakarą „NordPool“ elektros biržos Lietuvos, Latvijos ir Estijos prekybos zonoje...

Kai kurios įmonės vakare pristabdys gamybą

Trečiadienio vakarą „NordPool“ elektros biržos Lietuvos zonoje didmeninei kainai pasieksiant 4...

„Avia Solutions Group“ plečiasi JAV

Verslininko Gedimino Žiemelio valdoma aviacijos verslo grupė „Avia Solutions Group“ plečiasi...

Lietuvos pramonės lūkesčiai: nors tikimasi nuosaikaus augimo, sektoriai gyvena skirtingomis nuotaikomis

Pirmojo ir antrojo šių metų ketvirčių pramonės lūkesčiai rodo viltis nuosaikiam augimui....

Top naujienos

Laikas keisti pasą? Pasiruoškite: laukia nemalonus siurprizas

Pastaraisiais mėnesiais Lietuvoje asmens dokumentų išrašymo ir išdavimo srautas yra rekordiškai...

Auksinis finišas Romoje: Rūta Meilutytė – Europos čempionė (12)

Paskutinį Romoje vykstančio Europos čempionato vakarą papuošė italės Benedettos Pilato ir...

Rusų užimta atominė elektrinė kelia rimtą pavojų Europai: viskas priklausys nuo vėjo krypties ir greičio (2)

Ukrainos prezidentas Volodymyras Zelenskis perspėja: padėtis rusų užimtoje ir vis didesnį...

Kol daugelis kalba apie elektros taupymą, atkreipė dėmesį ir į vandenį: nauji metodai jau taikomi biuruose

Vienas iš svarbiausių tvarumo klausimų pasaulyje – vandens švaistymas. Lietuvoje turime nemažai...

Karas Ukrainoje. Okupantams – nauji Ukrainos smūgiai: rusų bazės sulygintos su žeme Ukraina: visame fronte bus svarbių įvykių

Ukrainos prezidentas Volodymyras Zelenskis paragino laikinai okupuoto Krymo gyventojus nesiartinti...

Verslas PliusVytautas Budzinauskas

Elektros sąskaitų mažinimo priemonės: galima sutaupyti nuo kelių iki poros šimtų eurų

Elektros kainoms rinkoje kopiant į vis naujas aukštumas, ekspertų išvados rodo, kad efektyvus...

Delfi PliusBloomberg News

„Kuo daugiau rusų karių ten bus, tuo geriau“: Ukraina imasi gudrios taktikos

Jau kelias savaites Ukrainos pajėgos metodiškai taikosi į Rusijos karių, užėmusių strateginiu...

Transliacija / Kaip pas žmones. Karo apokalipsė rudenį teks vis dar tik Rusijai ir Ukrainai ar ir kitiems?

Laida „Kaip pas žmones sveikinasi iš Vilniaus. Kol Europa su nerimu laukia rudens dėl...

Verslas PliusLukas Miknevičius

Kaip paruošti automobilį, kad jį parduotumėte greitai ir pelningai: ekspertai pataria neslapukauti

Naujų automobilių gamintojams vis dar kovojant su tiekimo problemomis, į viršų kyla ir naudotų...

Šaldymas, džiovinimas, konservavimas ar rauginimas: ekspertų verdiktas, kuris būdas išsaugo daugiausiai maistinių medžiagų

Valgyti skaniai ir sveikai norime visus metus, tačiau kartais svarbu pasirinkti tinkamą maisto...