Bulgarišką šokoladą palaikė plagiatu

Tai, jog vienoje iš sostinėje esančių „Vynotekos“ parduotuvių galima rasti bulgariško „Kraft Foods Bulgarija“ gamintojo šokolado „Svoge Cherry“ pastebėjo DELFI skaitytoja Jurgita. Moteris pasakojo, kad šį, vos 0,79 Lt kainuojantį šokoladą jai pasiūlė pardavėjos. Kartą atsisakiusi, kitą apsilankymą moteris nusprendė įsigyti saldumyną. „Kitą kartą atėjau ir pamačiau, kad ant pakuotės yra nupiešta karūnėlė. Todėl kilo įtarimas nukrapštyti etiketę ir pasižiūrėti, kas jį pagamino. Iš pradžių pagalvojome, kad tai plagiatas, bet pasirodo – ne“, - pasakojo ji.

Jurgitos teigimu, bulgariškas gaminys ne itin skiriasi nuo kitų jos ragautų šokoladų. „Kaip pasakyti - šokoladu to vadinti negalima. Tai yra kažkoks saldus šokolado produktas su įdaru. Jeigu aš būčiau šokolado gurmanė, aš į jį net nežiūrėčiau, bet kai norisi ko nors saldaus po liežuviu, tai jis yra eilinis pieniško šokolado gaminys, - sakė pirkėja. - Nelabai ir skiriasi nuo kitų. Jeigu perkate pienišką šokoladą su įdaru, tai, manau, turėtumėte labai pasistengti, kad atskirtumėte“.

Panaši ir sudėtis, ir pakuotė

Vienas iš pagrindinių skirtumų tarp „Kraft Foods“ Lenkijoje gaminamo „Karūna“ šokolado su vyšnių įdaru ir Bulgarijoje gaminamo „Svoge Cherry“ - kaina. Pastarasis su nuolaida „Solo parduotuvėje“ Vilniuje kainavo 0,79 ct (įprasta kaina – 1,99 Lt; 90 g pakuotė). Tuo metu už Lenkijoje pagamintą šokoladą su vyšnių įdaru „Karūna“ įprastoje parduotuvėje teks sumokėti 3,09 Lt (su nuolaida – 2,49 Lt; 100 g pakuotė). Palyginus šių dviejų šokoladų sudėtį paaiškėjo, kad ji skiriasi keliomis sudedamosiomis dalimis. Vizualiai panašios ir šokolado pakuotės: abiejų spalva raudona, o ant šokolado gabalėlių yra atspaustas karūnos simbolis.

Bendrovės „Gelsva“, kuriai priklauso „Vynotekos“ parduotuvės, marketingo direktorė Diana Nakienė daugiau detalių, kodėl parduotuvės klientams nuspręsta siūlyti bulgarišką šokoladą, atskleisti nenorėjo. „Jūs klausiate konfidencialios komercines informacijos. Šios informacijos suteikti negalime“, - DELFI sakė ji. Telefonu pasiteiravus pardavėjų, jos sakė nežinančios, ar produktu bus prekiaujama ir toliau.

„Kraft Foods Lietuva“ korporacinių reikalų skyriaus vadovė Baltijos šalims Rasa Bagdonienė informacija apie produktą pasidalijo plačiau. Bendrovės atstovė sakė, kad bulgarišku šokoladu nusprendė prekiauti patys mažmenininkai. „Jūsų minimas produktas yra atskirų mažmenininkų atvežtas produktas į Lietuvos rinką. Laisvoje ekonominėje erdvėje, visi suprantame, prekybininkas gali pirkti produktą bet kurioje šalyje ir atitinkamai parduoti kitoje“, - sakė ji, atkreipdama į būtinybę platintojams laikytis ženklinimo reikalavimų.

R. Bagdonienės teigimu, pati bendrovė šio produkto platinti šalyje neplanuoja: „Kraft Foods Lietuva“, „Mondelez International“ šeimos narys, Baltijos šalyse neturi planų šį produktą importuoti ar juo prekiauti mūsų rinkose. Mūsų strateginė kryptis šokolado kategorijoje yra šie prekių ženklai: „Karūna“, „Milka“, „Manija“. Moteris sakė, jog bulgariškasis šokoladas su pastaraisiais nekonkuruoja. „Šis produktas, kaip ir kiti rinkoje pasirodantys produktai, ženklios įtakos populiariems prekių ženklams nedaro, tačiau visada malonu vartotojui matyti įvairovę“, - mano „Kraft foods Lietuva“ atstovė.

R. Bagdonienė kalbėjo, jog jų kompanijos produktai yra gaminami įvairiose šalyse. „Baltijos šalių rinkoje esantys mūsų produktai yra gaminami įvairiuose kompanijos fabrikuose, priklausomai nuo jų specializacijos, turimų pajėgumų ir panašiai. Pavyzdžiui, „Karališkas 70 proc.“ 100 g plytelės yra gaminamos Belgijos fabrike, tai yra tas pats produktas bei receptūra, kaip ir belgiško „Cote D‘Or“, tiesiog komunikuojame per sukurtą lietuvišką prekės ženklą, tarptautinė „Milka“ gaminama Vokietijos, Austrijos fabrikuose, - sakė ji. - Atitinkamai ir Kaune esantis kompanijos šokolado fabrikas per 90 proc. produktų gamina kitose šalyse veikiantiems mūsų kompanijos padaliniams su jų prekių ženklais“.

Bendrovės atstovė telefonu sakė, jog nedidelę bulgariškojo šokolado kainą galėjo lemti ir tai, jog produkto platintojai pritaikė mažmenininkams nuolaidą ar vykdė išpardavimą. R. Bagdonienės manymu, dėl šios priežasties šokoladas „Svoge Cherry“ lietuviškoje rinkoje galėjo pasirodyti ir laikinai.

DELFI primena, kad šiuo metu Lietuvos parduotuvėse parduodamų „Kraft Foods“ gaminamų „Karūnos“ šokoladų kilmės šalis – Lenkija.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (84)