Skaitytojas Vitalis redakcijai pasakojo nusipirkęs bilietą į grupės „Rammstein“ koncertą, kuris sostinėje vyks gegužės 22 dieną, tačiau susidūręs su nesklandumais.

Pasak vyro, neseniai jis gavo laišką iš Bilietai.lt, kuriame buvo teigiama, kad jis privalantis atlikti bilieto vardo keitimą, nes bilietai griežtai turi būti susieti su tais asmenimis, kurie konkrečiai ir eis į koncertą.

Pasak jo, jei bilietą pirko vienas asmuo, o į koncertą eis kitas – reikia papildomai susimokėti.

„Modeliuoju situaciją.

Močiutė savo vardu mylimam anūkui nuperka bilietą į koncertą. Anūkas žinodamas, kad į koncertą eis, metus laiko taupo centukus mylimos grupės marškinėliams.

Anūkas prieš tai buvęs keliuose roko koncertuose ramia sąžine atkeliauja į Vingio parką, parodo bilietą ir…pasirodo, kad jis turi turėti asmens dokumentą ir privalo „repersonalizuotis“. O „repersonalizacija“ pasirodo mokama, nes apsukrūs lietuvaičiai ir iš šūdo nori ir sugeba išspausti vašką. Ir kaina vargšo anūko „repersonalizacijai“ yra 11 Eur.

Bilietų į koncertą parduota apie 40000. Skaičiuojam. Atkeliauja į koncertą, pavyzdžiui, 5000 „nepersonalizuotų“. 5000 x 11 Eur = 55000 Eur. Pelnas. Lygioj vietoj. Iš dangaus…Ir į kieno kišenę keliaus tie pinigėliai?“, – pyko skaitytojas.

Redakcija susisiekė su koncertą organizuojančios agentūros „Live Nation Lietuva“ vadovu Aleksandru Karablikovu.

Pasak jo, informacija apie bilietų personalizavimą buvo skelbiama renginio puslapyje Bilietai.lt nuo pat renginio anonsavimo pradžios.

„Personalizuotas bilietas“ reiškia, kad kiekvienas bilietas yra susietas su biliete nurodytu asmeniu. Kiekvienas renginio lankytojas prie įėjimo į renginį kartu su bilietu privalo pateikti galiojantį dokumentą (pasą, asmens tapatybės kortelę arba vairuotojo teises). Personalizavimo paslauga įtraukta į bilieto kainą. Bilieto personalizavimo tikslas – kova su bilietų perpardavimu, kas yra nelegalu ir prieštaraują bilietų įsigijimo taisyklėm.

Lankytojams, kurie nusprendė dėl kažkokių priežasčių perleisti savo bilietą kitam asmeniui, „Bilietai.lt“ sukurė repersonalizavimo (bilieto savininko pakeitimo opcija) platformą ir tik ši paslauga ir yra mokama. Repersonalizavimo surenkamų mokesčių suma skirta padengti Bilietai.lt sistemos funkcionalumo atnaujinimo atsiradusias išlaidas dėl šios paslaugos įvedimo – šis mokestis surenkamas ne organizatoriaus bet bilietų platintojo.

Bilieto personalizavimas yra pasaulinė praktika, kurią „Live Nation Lietuva“, kaip didžiausias renginių organizatorius Baltijos šalyse, įveda į mūsų rinką, kad apsaugoti lankytojų teisės patekimo į renginį, bei uždrausti kelią nelegaliai antrinei bilietų rinkai“, – aiškino jis.

Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai (VVTAT) situacija taip pat žinoma. Tai patvirtino VVTAT atstovė Dalia Malinauskienė.

„Kiekvieno vartotojo atvejį reikėtų įvertinti individualiai, bet šiuo atveju svarbiausia atkreipti dėmesį į tai, kokia informacija vartotojui buvo suteikta bilieto pirkimo metu, tai yra – ar buvo išdėstytos sąlygos dėl vartotojo pavardės nurodymo, jos keitimo pasekmių, mokėtinų mokesčių ir pan. Jeigu tokia informacija nebuvo suteikta aiškiai ir suprantamai, pardavėjas negalėtų reikalauti papildomo mokesčio už pavardės keitimą.

Teisės aktai nedraudžia bilietų personalizacijos, nebent tam tikrais atvejais būtų pažeidžiami duomenų apsaugos reikalavimai. Tokius pažeidimus tiria Valstybinė duomenų apsaugos inspekcija“, – teigė ji.

Kaip informavo, iki šiol VVTAT sprendė 4 gautus vartotojų prašymus dėl šios situacijos.

„Pagal ginčų ne teismo tvarka nagrinėjimo procedūrą, VVTAT prieš atlikdama išsamų ginčo nagrinėjimą, kreipiasi į pardavėją ir vartotoją dėl galimybės ginčą išspręsti taikiai.

Dėl gautų vartotojų prašymų VVTAT kreipusis į pardavėją (bendrovę Bilietai.lt), ginčai buvo išspręsti taikiai – vartotojų prašymai keisti ar nurodyti duomenis buvo patenkinti be papildomų mokesčių. Šiandien gautas dar vienas analogiškas vartotojo prašymas, kuris bus sprendžiamas laikantis tos pačios procedūros“, – sakė atstovė.

Ji tikino, kad tuo atveju, kai pardavėjui ir vartotojui nepavyksta susitarti taikiai, VVTAT nagrinėja ginčą vertindama pateiktus įrodymus, ginčo šalių paaiškinimus, vadovaudamasi teisės aktais.

„Taigi, kaip ir minėta, būtų įvertinta, kokia ir kaip buvo suteikta informacija vartotojui bilieto pirkimo metu“, – sakė D. Malinauskienė.

Pasirodžius straipsniui „Bilietai.lt“ atsiuntė savo komentarą.

„Suprantame, kad bilietų personalizavimas (suasmeninimas) yra dar neįprastas dalykas Lietuvoje, todėl sveikiname žiniasklaidoje pradėtą diskusiją ir tikimės, kad bendromis pastangomis padėsime atsakyti į kylančius klausimus bei kartu siekti svarbaus tikslo.

O tikslas paprastas – juodosios rinkos ir bilietų perpardavinėjimo daromos žalos mažinimas. Šalyse, kuriose rengiama daug itin didelio dėmesio sulaukiančių renginių, bilietų personalizavimas taikomas jau ne vienerius metus ir šis įrankis įrodė savo vertę skaidrinant bilietų prekybą ir sulyginant vartotojų teises. Šią praktiką renginio organizatorius „Live Nation Lietuva“ įveda į mūsų rinką, esame tikri, kad ji taps įprasta daugelyje didelių renginių“, – rašo bilietų platintojas.

Informacija apie bilietų personalizavimą (suasmeninimą) skelbiama renginio puslapyje Bilietai.lt svetainėje nuo renginio anonsavimo pradžios.

„Personalizuotas bilietas“ reiškia, kad kiekvienas bilietas yra susietas su biliete nurodytu asmeniu. Kiekvienas renginio lankytojas prie įėjimo į renginį kartu su bilietu privalo pateikti galiojantį dokumentą (pasą, asmens tapatybės kortelę arba vairuotojo teises). Pati personalizavimo paslauga yra įskaičiuota į bilieto kainą, už ją nereikia atskirai mokėti.

Lankytojams, kurie nusprendė dėl kažkokių priežasčių perleisti savo bilietą kitam asmeniui, „Bilietai.lt“ sukūrė repersonalizavimo (bilieto savininko pakeitimo opcija) platformą. Ši paslauga yra mokama, nes tokiu būdu surenkamos lėšos yra skiriamos padengti išlaidas, kurias Bilietai.lt patiria diegdami ir išlaikydami repersonalizavimo sistemą“, – aiškina „Bilietai.lt“.

Bilietų pirkėjų patogumui išankstinė repersonalizaciją galima internetu „Bilietai.lt“ svetainėje, o renginio dieną paslauga bus atliekama specialiose kilnojamose „Bilietai.lt“ kasose prie įėjimo į renginį nuo 10 valandos ryto.

„Išskirtiniais atvejais, jei esama rimtų priežasčių, klientai gali būti atleidžiami nuo mokesčio suderinus „Bilietai.lt“ poziciją su renginio organizatoriumi. Tačiau tai yra išimtys, todėl kiekvieną tokį atvejį nagrinėjame atskirai“, – pažymi bilietų platintojas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (15)