aA
Atsinaujinantis SEB bankas prieš kurį laiką buvo pranešęs, kad jo klientai visą savaitgalį negalės naudoti jų teikiamomis paslaugomis, prieš pat šventinį savaitgalį sutriko ir „Swedbank“, tad ar tikrai verta būti lojaliu tik vieno banko klientu ir gyventi be grynųjų? „Delfi“ kalbinti ekspertai tikino, kad be grynųjų vis tik gyventi kol kas negalime, arba bent jau būtų labai sudėtinga.

Tokie veiksmai atliekami itin retai

SEB Baltijos šalių tarnybos mažmeninės bankininkystės vadovė Sonata Gutauskaitė-Bubnelienė tikino, kad savaitgalį vykę pakeitimai – itin svarbūs.

„Pas mus buvo neeilinė situacija, nes keitėme pagrindinę IT platformą SEB banke. Ką tai reiškia? Kad įsivaizduotumėte tą visą procedūrą galėčiau prilyginti su širdies transplantacija žmogui, nes mes turėjome atjungti seną sistemą, saugiai perkelti duomenis ir jungti naują sistemą. Tokie veiksmai atliekami labai retai“, – „Delfi“ laidoje sakė specialistė.

„Tai darome, nes norime būti modernesni, efektyvūs“, – pridūrė pašnekovė ir tikino, kad paskutiniai tokie pokyčiai buvo gal prieš 10 metų.

Sonata Gutauskaitė-Bubnelienė
Sonata Gutauskaitė-Bubnelienė
© DELFI / Josvydas Elinskas

„Trukdžių dar gali būti, būčiau naivi ir neatsakinga, jeigu sakyčiau priešingai. Tai yra labai gyvenimiška“, – sakė S. Gutauskaitė-Bubnelienė.

Specialistė akcentavo, kad su problemomis neva susidūrė tik dalis klientų. „Mes turime pusę milijono aktyvių vartotojų, kurie naudojasi internetine bankininkyste. Stebint operacijų srautus, kiek pavedimų atlikta – galime konstatuoti, kad tik dalis klientų susidūrė su nepatogumais. O nepatogumai buvo tokie, kad bankininkystė veikė lėčiau nei mes norėtume arba klientams sunku būdavo pabaigti operaciją, tačiau tai lietė nedidelę dalį klientų.“

Apie sutrikimus girdime nuolat

Asociacijos „Už sąžiningą bankininkystę“ vadovas Kęstutis Kupšys laidoje sakė, kad naivu būtų tikėti, kad ateityje nebeturėsime panašių problemų. Anot jo, tokie sutrikimai – didžiulė problema.

Kęstutis Kupšys
Kęstutis Kupšys
© DELFI / Josvydas Elinskas

„Mes turime suvokti, į ką panašios bankų operacinės sistemos. Jos panašios į frankenšteinus, kuriuos reikia dažnai palopyti. Galima suprasti, kad per daugelį metų sistemos klijavosi viena prie kitos ir tikrai ne visada jos yra tinkamai integruotos, atsiranda kliūčių vienoje ir kitoje vietoje.

Savaime suprantama, kad kitų bankų kortelės yra tiek pat patikimos, kiek ir visa sistema, kuria yra aptarnaujamos. Tai reiškia, kad reali ar santykinė ramybė gali būti pasiekta tik turint grynųjų.
K.Kupšys

Suprantu, kad operacija galėjo būti sudėtinga, jeigu buvo norėta sistemas pagerinti, perkelti ir paleisti bankininkystę iš naujo. Bet apie sutrikimus girdime nuolat – ne tik SEB, bet tai yra labai didelė problema. Mes negalime būti „užliūliuoti“ tų pasakojimų apie tai, kad nuo dabar viskas bus gerai, nes naujų problemų atsiranda ir ten, kur niekas nežinojo“, – kalbėjo K.Kupšys.

Jaustis ramiai – tik turint grynųjų

Jis tikino, kad praėjusį savaitgalį ir pats susidūrė su situacija, kai negalėjo atsiskaityti kortele dėl sugedusio skaitytuvo.

„Manau, kad protingo kliento taktika turėtų būti tokia, kad jis turi pluoštelį grynųjų, kur nors pasislėpęs savo namuose ar kelnių kišenėje, o taip pat geriausia būtų turėti bent keletą kortelių ir bent kelių bankų – ne tik Lietuvos, bet ir dar kokio nors vieno kito užsienio banko kortelių, kad žmogus neatsidurtų tokioje situacijoje, kai žmogus, pavyzdžiui, stovi oro uoste ir jo staiga nebeaptarnauja, todėl jis nebegali išvykti. Visos tokios situacijos vartotoją išmoko būti apdairiu ir nepasitikėti vienu banku“, – aiškino K.Kupšys.

SEB bankas
SEB bankas
© Reuters / Scanpix

Pašnekovas tikino, kad žmogus gali jaustis saugus tik tada, kai turi grynųjų.

„Jeigu yra sutrikęs kortelių skaitytuvas arba sistema, kuri yra sujungta su kortelių nuskaitymu, tokiu atveju nepadės ir kitų bankų kortelės, kaip atsitiko praėjusį savaitgalį, kai pats keliavau ir buvau užsukęs į tarp Vilniaus ir Kauno esančią degalinę, kur buvo priimami tik grynieji arba to degalinių tinklo nuosavos kortelės. Savaime suprantama, kad kitų bankų kortelės yra tiek pat patikimos, kiek ir visa sistema, kuria yra aptarnaujamos. Tai reiškia, kad reali ar santykinė ramybė gali būti pasiekta tik turint grynųjų“, – sakė K.Kupšys.

Gali virsti ieškiniais

Anot pašnekovo, tokios su atsiskaitymais susijusios bėdos gali virsti netgi ieškiniais. Anot jo, apie tai jau girdimasi iš kai kurių žmonių.

„Manau, kad protingo kliento taktika turėtų būti tokia, kad jis turi pluoštelį grynųjų, kur nors pasislėpęs savo namuose ar kelnių kišenėje, o taip pat geriausia būtų turėti bent keletą kortelių ir bent kelių bankų – ne tik Lietuvos, bet ir dar kokio nors vieno kito užsienio banko kortelių.
K.Kupšys

„Jeigu žmonės negebėjo atlikti pavedimų, kurie jiems buvo kritiškai svarbūs, arba jeigu jie negalėjo išskristi iš kažkokios tolimos šalies ir grįžti laiku į tėvynę – tuomet tuos nuostolius galima labai konkrečiai įvardyti“, – sakė jis.

„Jeigu žmonės staiga nebeturi prieigos prie savo pinigų, galima daryti prielaidą, ar iš tiesų žmonės suvokia, kokią didžiulę atsakomybę jie turi. Ir mes kalbame ne apie kažkokius nepatogumus degalinėje, bet kartais pinigai yra kritiškai svarbūs čia ir dabar, o bankai, deja, tą prieigą užkerta. Čia nėra menki dalykai, tai gali baigtis klientų nepasitenkinimu, kuris gali virsti į grupės ieškinius“, – tikino K.Kupšys.

Į tai sureaguodama Sonata Gutauskaitė-Bubnelienė tikino, kad žmonės, kurie tikrai patyrė nuostolių ir gali tai įrodyti, gali tikėtis kompensacijų.

„Jeigu klientas pateiks mums įrodymų, kad patyrė nuostolių, mes tuos nuostolius ir padengsime. Turi būti aiškūs kliento nepatogumai ir nuostoliai.“

SEB interneto bankas stringa

Vienam didžiausių Lietuvos komercinių bankų SEB pirmadienio naktį baigus diegti naują informacinių technologijų (IT) platformą, daliai klientų interneto bankas ir mobilioji programėlė pirmadienį stringa.

SEB
SEB
© Reuters / Scanpix

„Sutrikimų gali pasitaikyti daliai klientų. Stebime didesnį klientų srautą, todėl gali būti, kad daliai klientų tiek interneto bankas, tiek programėlė gali veikti lėčiau arba būti tam tikrų sutrikimų“, – sakė banko atstovė spaudai Ieva Dauguvietytė-Daskevičienė.

„Kadangi tai yra pirmoji diena po IT platformos atnaujinimo, atsiprašome klientų ir dėkojame už kantrybę“, – pridūrė ji.

I. Dauguvietytė-Daskevičienė negalėjo pasakyti, kada sutrikimai bus pašalinti.

Parengiamuosius IT platformos keitimo darbus SEB pradėjo 2017 metais, per trejus metus į ją investuota 40 mln. eurų. Atnaujinimo darbai baigti pirmadienio vidurnaktį.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(30 žmonių įvertino)
1.8000

Karantinas verslių lietuvių nesustabdė: steigė naujas įmones, samdė darbuotojus (25)

Nepaisant daugelyje sričių sustojusio ar bent sulėtėjusio gyvenimo, lietuviai ir toliau bando...

Klientai užgulė sodybą nuomavusią moterį: ar force majeure leidžia atgauti pinigus (301)

„Delfi“ sulaukė smulkiosios verslininkės Akvilės laiško, kuri teigė šiandien atsidūrusi...

Vienu paskutiniųjų lėktuvų iš Minsko į Vilnių atvyko 87 keleiviai (195)

Lietuvai dėl koronaviruso grėsmės uždarius oro erdvę, Vilniuje šeštadienį nusileido vienas...

Eurogrupė: ESM gali skirti iki 240 mlrd. eurų pagalbai dėl koronaviruso krizės (3)

Euro zonos finansinės pagalbos fondas galėtų pasiūlyti iki 240 mlrd. eurų savo narėms,...

Dirbantiems savarankiškai: ką daryti norint gauti išmoką (45)

Vyriausybei paskelbus ekstremalią situaciją ir karantiną, daugelis savarankiškai dirbančių...

Top naujienos

Kas iš tiesų slypi už Rusijos „pagalbos“ Italijai? Kremliaus kėslai daug tamsesni Kinija taip pat nesnaudžia (405)

Kinija ir Rusija siunčia medicininę pagalbą Italijai ir kitoms nuo koronaviruso...

Prognozuojamas gilus ekonomikos nuosmukis: kokie galimi atsigavimo scenarijai (100)

Ekonomistai verda raidelių sriubą, bandydami nuspėti pasaulio ekonomikos atsigavimą po nuosmukio,...

Patvirtintas 11 mirties nuo koronavirusinės infekcijos atvejis (489)

Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) praneša, kad šiandien Lietuvoje patvirtinta vienuolikta...

Klaipėdoje mirusios moters dukra siunčia žinutę Verygai: nemeluokite – pasakykite žmonėms karčią tiesą (379)

Sveikatos apsaugos ministerija ( SAM ) pranešė, kad šeštadienį Lietuvoje patvirtintas dar...

Į šalį ims plūsti šiltas oras: džiugins 19 laipsnių šiluma (8)

Sekmadienio dieną šalies orus lems anticiklono šiaurinė dalis. Rytas daugelyje rajonų išauš...

Klaipėdos universitetinės ligoninės medikai papasakojo visą tiesą, kaip įstaiga tapo koronaviruso židiniu (348)

Šeštadienį su Delfi susisiekė Klaipėdos universitetinės ligoninės medikai , kurie tikina, kad...

Širvintų merė kaltinama savivaliavimu: tikina, kad koronavirusu užsikrėtusią moterį į ligoninę vežė per prievartą (475)

Šeštadienį socialiniuose tinkluose pasirodė Lauros, kurios mama užsikrėtė koronavirusu,...

„Agurkinių“ lyderiui – valstybės kompensacija už tai, kad tualete nebuvo nei durų, nei užuolaidos (216)

Kauno nusikalstamos „Agurkinių“ grupuotės lyderis Saulius Velečka , pravarde Agurkas, kuris...

Artėjantis pikas pranašauja katastrofą Ukrainoje: šalis pandemijai itin pažeidžiama (487)

Koronavirusas Ukrainai žada didelių problemų: dauguma prognozių numato recesiją, o...

Sudervėje girta porelė su „Audi“ rėžėsi į atitvarą – kas vairavo, neprisipažįsta (12)

Vėlų vakarą, apie 22.30 val., Vilniaus r., Sudervėje , šalia viešbučio „Vilnoja“, dideliu...

|Maža didelių žinių kaina