„Europoje ir už jos ribų turime daug atstovybių, tačiau filialas kitoje šalyje – nauja patirtis ir mums. Plėstis, atidarydami naują gamyklą, nutarėme siekdami patenkinti stipriai augančią automobilių krovinių liftų paklausą.

Žvalgėmės Lenkijoje, Bulgarijoje, Rumunijoje, o Lietuvą pasirinkome dėl patogios geografinės padėties, teigiamo institucijų požiūrio, svariu argumentu tapo ir tai, jog daugelis žmonių čia kalba angliškai.

Šiaulių regionas patraukė savybėmis, atitinkančiomis aukštus mūsų bendrovės standartus: palankiomis LEZ sąlygomis, kompetentingų specialistų pasirinkimu, teigiamu vietinės valdžios požiūriu ir technologijų lygiu“, – sako bendrovės „Bar Cargolift“ savininkas Tobias Bär.

Investicijos į gamyklą Šiaulių LEZ siekė 10 mln. eurų.

„Bär Cargolift“ atidarė gamyklą Šiaulių LEZ

„Bar Cargolift“ gamykla yra viena stambesnių investicijų tiek Šiaulių LEZ, tiek visam regionui. Kompanija garsėja inžinerinėmis automobilių pramonės kompetencijomis, kurios atkreips į mūsų regioną kitų globalių žaidėjų dėmesį. Jau kurį laiką jaučiame susidomėjimą iš Skandinavijos ir Vokietijos kompanijų, tačiau jiems Lietuvoje trūkdavo būtent tokių kompetencijų. Tikime, kad „Bar Cargolift“ sprendimas investuoti mūsų regione paskatins tokį žingsnį žengti ir kitas užsienio įmones“, – teigia Šiaulių LEZ valdybos pirmininkas Giedrius Valuckas.

Pasak „Bar Cargolift“ gamyklos Lietuvoje atstovo Rimanto Damanskio, per metus gamykloje ketinama pagaminti 25-iems tūkst. krovinių liftų skirtų komponentų rinkinių, kurie bus tiekiami į pagrindinę gamyklą Vokietijoje galutiniam surinkimui. Tolesnėje ateityje planuojama praplėsti gamybos technologijas ir nuo 2022 metų pradėti tiekti lakštinio plieno ir robotų virintus metalo komponentus jau ir išoriniams klientams.

Gamykloje automatizuoti lankstymo ir pjovimo lazeriais procesai, veikia 5 robotizuotos komponentų suvirinimo stotys.

3,5 hektaro plote įsikūręs 9,5 tūkst. kv. m pastatas yra A++ energetinės klasės, jame įrengtos modernios šildymo sistemos, naudojančios minimaliai energijos. Gamybinei veiklai bus perkama vien iš atsinaujinančių energijos šaltinių pagaminta elektra, dalį reikiamos energijos pagamina ant stogo įrengta saulės elektrinė.

Didelis dėmesys skiriamas darbo sąlygoms: patalpose naudojama natūrali dienos šviesa ir akių nevarginantis apšvietimas, tinkamą patalpų vėdinimą ir oro temperatūrą užtikrina automatinio ventiliavimo bei oro cirkuliacijos sistemos.

„Bär Cargolift“ atidarė gamyklą Šiaulių LEZ

R. Damanskio teigimu, didžiausias statybų iššūkis buvo tai, kad jos vyko karantino metu.

„Projektavimas, sąlygų derinimas, tvirtinimai, statybos priežiūra, kiti sprendimai buvo priimami tik nuotoliniu būdu. Vis dėlto buvo išvengta nesklandumų, susirgimų statybų aikštelėje bei tiekimo grandinės trikdžių, projekto baigimo terminai nebuvo nukelti, tad statybos baigtos laiku ir neviršijant biudžeto“, – sako gamyklos atstovas.

Šiuo metu gamykloje įdarbinta apie 40 darbuotojų, vėliau jų skaičių ketinama didinti iki 100. Daugiausiai tai – metalo apdirbimo specialistai, įrenginių operatoriai. Ateityje planuojama plėsti konstruktorių skyrių išorės projektams, įkurti IT centrą, kuriame būtų vystomi technologiniai bei inžineriniai sprendimai, susiję su kuo išmanesniais krovinių liftų valdikliais.

G. Valuckas sako, kad esminis Šiaulių LEZ tikslas yra pritraukti ne tik pačius investuotojus, bet kartu su jais ir naujas kompetencijas, sinergiškai veikiančias su jau esamomis, taip kuriant didesnę pridėtinę vertę.

Dalis Šiaulių LEZ infrastruktūros buvo užbaigta 2018 metais ir per šį laiką čia įsikūrė 4 gamyklos. Šiaulių LEZ teritorija užima 133 hektarus, iš jų 19 hektarų yra išnuomota arba rezervuota. UAB „Šiaulių laisvoji ekonominė zona“ yra valdoma dviejų rinkos lyderių – bendrovių „Progressive Business Solutions“ ir „Eika“.

Vokietijos bendrovė „Bar Cargolift“, kurianti ir gaminanti automobilių krovinių liftus sunkvežimiams ir priekaboms, skirtus krauti prekes, yra antra pagal dydį krovinių liftų gamintoja Europoje. Per metus ji pagamina daugiau kaip 15 tūkst. krovinių liftų. Pagrindinė bendrovės rinka yra Europa, planuojama veiklą plėsti Šiaurės Amerikoje, Pietų Afrikoje bei Australijoje. Bendrovės pagrindiniai partneriai yra Mercedes Benz, Volkswagen, Iveco, Scania, Schmitz Cargobull, klientai Europoje – McDonald‘s, Coca Cola, Lidl, Aldi, Intermarche ir kiti.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (4)