aA
Kiek nurimus ažiotažui dėl planuojamo automobilių mokesčio, į viešumą iškilo dar vienas vadinamas malkų mokestis tiems, kurie šildosi kietuoju kuru, nors turi galimybę prisijungti prie centralizuoto šildymo.

Ką tiksliai planuojama apmokestinti, kada galime sulaukti tikrojo apmokestinimo plano – apie tai laidoje „DELFI Diena“ kalbėjo aplinkos ministras Kęstutis Navickas.

Mokės tik vieną kartą

K. Navickas teigė, kad taršių automobilių mokestis jau netrukus – po kelių savaičių turėtų būti pristatytas Vyriausybei.

„Jis jau kelis kartus buvo atidėliojimas ir tą neskubėjimą lemia kelios priežastys – svarstoma daugybė socialinių kompensacinių priemonių, tai užtrunka“, – sakė jis.

Jis pabrėžė, kad tikslas – ne įvesti dar vieną mokestį, o suvaldyti oro taršą miestuose, ypač miestų centruose, nes kiekvienas gyvenantis Senamiestyje turi teisę į švarų orą.

Ministro teigimu, mokestis būtų mokamas tik vieną kartą – registruojant automobilį: „Įsigyji automobilį, ir prie jo registracijos mokesčio būtų pridedamas šis. Vieną kartą susimokėk – ir važinėk sau laimingas.“

Automobilių mokestis tampa realybe: vieną kartą susimoki ir važinėji laimingas
© DELFI / Domantas Pipas

Paklaustas, ar nevertėtų kalbėti apie apmokestinimą kaskart atliekant techninę apžiūrą, ministras pritarė, tačiau teigė, kad artimiausiu metu to tikrai nebus: „Jūs teisus, bet reikia pradėti nuo mažesnio ir žiūrėti, kaip ta priemonė veikia, ir tik tada svarstyti kitus variantus.“

Anot K. Navicko automobilių mokestis lies gyventojus, įsigyjančius galingus automobilius.

„Mokestis projektuojamas į taršius automobilius. Jeigu tai yra benzinas – į tuos, kurie išmeta 200 g/km anglies dvideginio (CO2 - red. past.) , jeigu dyzelis – 180 g/km CO2. Taigi amžius šioje vietoje nieko nelemia, lemia automobilio galingumas.

Jeigu paimtume „Volkswagen golf“ – jis niekada nepapuola į tas žirkles, turiu duomenis 20 metų senumo“, – sakė jis teigdamas, kad šių, net ir labai senų automobilių savininkams mokėti nereikės.

Tačiau K. Navickas pridūrė, kad tikslūs skaičiai dar gali kisti: „Tos žirklės gali būti 220 g/km CO2, gali būti 200 g. Bet mes tikimės, kad populiariausi automobiliai į tas žirkles nepapuola.“

Tikina, kad kai kurių senų automobilių savininkai galės būti ramūs

Ministerijos skaičiavimais mokestis liestų apie 40 tūkst. automobilių. Ministras teigė, kad gyventojai, vairuojantys senesnius, tačiau nedidelio galingumo automobilius, tikrai neturėtų mokėti mokestį.

„Segmento, kuris papuola į tas žirkles, įvertintas automobilių didesnis pravažumas ir galingumas. Tai kai kurie sportiniai automobiliai ar didesnės kubatūros. Norime pasakyti žinią, kad jei norima gyventi greitai ir prabangiai, tai reikia dalintis ne tik tarša, bet ir našta“, – sakė jis.

Taip pat galėtų būti skiriamos skatinančios priemonės tiems, kurie įsigyja automobilius, išmetančius 120 g/km CO2 ir mažiau: „Pavyzdžiui 7–8 metų senumo mažo litražo automobiliai papuola [į šiuos rėžius].“

Ministras tikisi, kad siūlymai sulauks pritarimo, tačiau supranta, kad naivoka tikėtis, jog įstatymas įsigalios jau nuo 2019 m. pradžios. Anot jo, veikiausia jis galėtų įsigalioti nuo 2020 m. pradžios.

„Malkų mokestis“ jei bus – tai tik nuo 2030 m.

Laidoje buvo paliesta ir dar viena šią savaitę plačiai nuskambėjusi tema dėl vadinamojo malkų mokesčio, kai besišildantys kietu kuru miestuose ir turintys galimybę, bet nenorintys prisijungti prie centralizuoto šildymo, turėtų mokėti mokestį.

Paklaustas, ar apskaičiuota, kiek namų ūkių būtų priversti jį mokėti, jis teigė, kad jokių konkrečių planų dar nėra, tėra tik neįvertinti ekspertų siūlymai.

„Dėl to malkų mokesčio, kurio apskritai nepavadinčiau mokesčiu, mane stebina tai, kaip tai aktualizavosi.

Kęstutis Navickas
Kęstutis Navickas
© DELFI / Karolina Pansevič

Tas planas buvo ekspertų idėjų pateikimas, kuris pateko [į viešumą] be politinio vertinimo. Kaip ministras nebuvau jo matęs. Tai yra pirma klaida, taip neturėtų būti, nes ekspertai dirbdami sudėjo visas priemones – ir teorines, ir ne“, – sakė jis.

Ministras teigė, kad visi kalba tik apie mokestį, kuris jei ir bus įvestas – tai tik 2030 m., tačiau, visų pirma, būtų numatyti kompensaciniai mechanizmai tokiems žmonėms.

„Nuo kitų metų turi startuoti priemonės, kurios skatins įsigyti penktos kartos kuro katilus, o miesto centruose numatytos priemonės įsidiegti atsinaujinančios energijos šaltinius arba reikia rasti priemones skatinti prisijungti prie centralizuoto šildymo“, – pasakojo K. Navickas.

Laidos vedėjui pastebėjus, kad centralizuotas šildymas kone kasmet brangsta, ministras šyptelėjo: „Brangsta viskas, ir kuras.“

Taip pat ministras teigė, kad veikiausia nebūtų taip, jog mokestį turėtų mokėti ir besišildantys kitais būdais, tačiau turintys židinį.

„Jeigu yra suvaldoma tarša, ji neviršija normų, tai būtų juokinga drausti židinius ar dar kažką“, – teigė.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Vilkikų eilės Baltarusijos pasienyje toliau didėja (14)

Į Baltarusiją per Medininkų pasienio punktą vykstančių eilėje, Pasienio kontrolės punktų...

Anglija lietuvių nebevilioja: už nekvalifikuotą darbą ir kitur uždirba 1400 „į rankas“ (223)

„Brexit“ paskatino lietuvius dairytis kitų krypčių darbui užsienyje, tačiau dėl to jie...

Su trečdaliu darbuotojų dėl įmonėje įsisukusio koronaviruso likęs vadovas: tokios situacijos nelinkime niekam (64)

Šiaulių tekstilės įmonėje „ Interscalit “ dėl plintančios koronaviruso infekcijos šiandien...

Po karantino lietuviai ypač verslūs – per savaitę įkuria rekordinį kiekį įmonių, bankrutuojančių nedaugėja (3)

Per vasarą lietuviai įkūrė 3650 įmonių, arba vidutiniškai po 280 per savaitę, ir tai yra 20...

Judėjimas per Baltarusijos sieną per naktį sulėtėjo: eilėje Medininkų punkte – beveik 200 vilkikų (136)

Į Baltarusiją per Medininkų pasienio punktą vykstančių eilėje, Pasienio kontrolės punktų...

Top naujienos

Europos „koronaviruso žvaigžde“ tapusi šalis dabar klimpsta vis giliau: deja, klydome (33)

Kai birželio mėnesį ant viduramžiško Prahos Karolio tilto į „Covid-19“ „atsisveikinimo...

Pacientų kantrybė išseko: medikai nekelia ragelio, o jei atsiliepia, bendrauja šiurkščiai (229)

Maždaug prieš dešimtmetį kur kas daugiau panevėžiečių sveikatos reikalus patikėdavo...

Iš vaikų namų su 3 tūkst. eurų kišenėje: patyrė benamio dalią ir išdavystės kartėlį (109)

Mažiau nei 3 tūkst. eurų – toks kraitis įdedamas globos namus paliekantiems pilnamečiams....

Reta liga sergantis marijampolietis: nežinau, kas bus toliau ir kuo viskas baigsis

Marijampolietis Juozas Andziulis neseniai atšventė 71-ąjį gimtadienį, o po kelių savaičių vėl...

Koncerto metu Vidas Bareikis patyrė traumą: kraujuojančią galvą vadyba pasiūlė slėpti po kepure (22)

Kas jau kas, bet Vido Bareikio gerbėjai žino, kad šio atlikėjo gyvi pasirodymai kupini ne tik...

„Masalo efektas“ – triukas, verčiantis mus išlaidauti (2)

Kavinėje siūloma pasirinkti net iš trijų ar net keturių dydžių kavos puodelių. Jų kainos,...

Nutylėta Antrojo pasaulinio karo: „vaiduoklių armija“ apmulkino nacius (1)

Rugsėjo 2 d. sukako 75 metai nuo Antrojo pasaulinio karo pabaigos. Šio pasaulinio konflikto metu...

Grįžusi iš JAV jauna kaunietė pasinėrė į neįprastą verslą (5)

JAV 10 metų praleidusi Raminta Stowe prieš metus grįžo į Lietuvą kartu su savo amerikiečiu...

Buvęs žalgirietis Lawsonas persistengė – kinai diskvalifikavo iki gyvos galvos (5)

Ramiu būdu niekada negarsėjęs amerikietis Ty Lawsonas , pastaruosius ketverius metus žaidęs CBA...

Į kapines karsto neįleidęs Marijampolės rajono kunigas – atleistas, jo išsižada jau trečia parapija (310)

Karsto į kapines neleidęs įnešti Skardupių kunigas Algirdas Kanapka atleistas iš pareigų....

|Maža didelių žinių kaina