aA
Kiek nurimus ažiotažui dėl planuojamo automobilių mokesčio, į viešumą iškilo dar vienas vadinamas malkų mokestis tiems, kurie šildosi kietuoju kuru, nors turi galimybę prisijungti prie centralizuoto šildymo.

Ką tiksliai planuojama apmokestinti, kada galime sulaukti tikrojo apmokestinimo plano – apie tai laidoje „DELFI Diena“ kalbėjo aplinkos ministras Kęstutis Navickas.

Mokės tik vieną kartą

K. Navickas teigė, kad taršių automobilių mokestis jau netrukus – po kelių savaičių turėtų būti pristatytas Vyriausybei.

„Jis jau kelis kartus buvo atidėliojimas ir tą neskubėjimą lemia kelios priežastys – svarstoma daugybė socialinių kompensacinių priemonių, tai užtrunka“, – sakė jis.

Jis pabrėžė, kad tikslas – ne įvesti dar vieną mokestį, o suvaldyti oro taršą miestuose, ypač miestų centruose, nes kiekvienas gyvenantis Senamiestyje turi teisę į švarų orą.

Ministro teigimu, mokestis būtų mokamas tik vieną kartą – registruojant automobilį: „Įsigyji automobilį, ir prie jo registracijos mokesčio būtų pridedamas šis. Vieną kartą susimokėk – ir važinėk sau laimingas.“

Automobilių mokestis tampa realybe: vieną kartą susimoki ir važinėji laimingas
© DELFI / Domantas Pipas

Paklaustas, ar nevertėtų kalbėti apie apmokestinimą kaskart atliekant techninę apžiūrą, ministras pritarė, tačiau teigė, kad artimiausiu metu to tikrai nebus: „Jūs teisus, bet reikia pradėti nuo mažesnio ir žiūrėti, kaip ta priemonė veikia, ir tik tada svarstyti kitus variantus.“

Anot K. Navicko automobilių mokestis lies gyventojus, įsigyjančius galingus automobilius.

„Mokestis projektuojamas į taršius automobilius. Jeigu tai yra benzinas – į tuos, kurie išmeta 200 g/km anglies dvideginio (CO2 - red. past.) , jeigu dyzelis – 180 g/km CO2. Taigi amžius šioje vietoje nieko nelemia, lemia automobilio galingumas.

Jeigu paimtume „Volkswagen golf“ – jis niekada nepapuola į tas žirkles, turiu duomenis 20 metų senumo“, – sakė jis teigdamas, kad šių, net ir labai senų automobilių savininkams mokėti nereikės.

Tačiau K. Navickas pridūrė, kad tikslūs skaičiai dar gali kisti: „Tos žirklės gali būti 220 g/km CO2, gali būti 200 g. Bet mes tikimės, kad populiariausi automobiliai į tas žirkles nepapuola.“

Tikina, kad kai kurių senų automobilių savininkai galės būti ramūs

Ministerijos skaičiavimais mokestis liestų apie 40 tūkst. automobilių. Ministras teigė, kad gyventojai, vairuojantys senesnius, tačiau nedidelio galingumo automobilius, tikrai neturėtų mokėti mokestį.

„Segmento, kuris papuola į tas žirkles, įvertintas automobilių didesnis pravažumas ir galingumas. Tai kai kurie sportiniai automobiliai ar didesnės kubatūros. Norime pasakyti žinią, kad jei norima gyventi greitai ir prabangiai, tai reikia dalintis ne tik tarša, bet ir našta“, – sakė jis.

Taip pat galėtų būti skiriamos skatinančios priemonės tiems, kurie įsigyja automobilius, išmetančius 120 g/km CO2 ir mažiau: „Pavyzdžiui 7–8 metų senumo mažo litražo automobiliai papuola [į šiuos rėžius].“

Ministras tikisi, kad siūlymai sulauks pritarimo, tačiau supranta, kad naivoka tikėtis, jog įstatymas įsigalios jau nuo 2019 m. pradžios. Anot jo, veikiausia jis galėtų įsigalioti nuo 2020 m. pradžios.

„Malkų mokestis“ jei bus – tai tik nuo 2030 m.

Laidoje buvo paliesta ir dar viena šią savaitę plačiai nuskambėjusi tema dėl vadinamojo malkų mokesčio, kai besišildantys kietu kuru miestuose ir turintys galimybę, bet nenorintys prisijungti prie centralizuoto šildymo, turėtų mokėti mokestį.

Paklaustas, ar apskaičiuota, kiek namų ūkių būtų priversti jį mokėti, jis teigė, kad jokių konkrečių planų dar nėra, tėra tik neįvertinti ekspertų siūlymai.

„Dėl to malkų mokesčio, kurio apskritai nepavadinčiau mokesčiu, mane stebina tai, kaip tai aktualizavosi.

Kęstutis Navickas
Kęstutis Navickas
© DELFI / Karolina Pansevič

Tas planas buvo ekspertų idėjų pateikimas, kuris pateko [į viešumą] be politinio vertinimo. Kaip ministras nebuvau jo matęs. Tai yra pirma klaida, taip neturėtų būti, nes ekspertai dirbdami sudėjo visas priemones – ir teorines, ir ne“, – sakė jis.

Ministras teigė, kad visi kalba tik apie mokestį, kuris jei ir bus įvestas – tai tik 2030 m., tačiau, visų pirma, būtų numatyti kompensaciniai mechanizmai tokiems žmonėms.

„Nuo kitų metų turi startuoti priemonės, kurios skatins įsigyti penktos kartos kuro katilus, o miesto centruose numatytos priemonės įsidiegti atsinaujinančios energijos šaltinius arba reikia rasti priemones skatinti prisijungti prie centralizuoto šildymo“, – pasakojo K. Navickas.

Laidos vedėjui pastebėjus, kad centralizuotas šildymas kone kasmet brangsta, ministras šyptelėjo: „Brangsta viskas, ir kuras.“

Taip pat ministras teigė, kad veikiausia nebūtų taip, jog mokestį turėtų mokėti ir besišildantys kitais būdais, tačiau turintys židinį.

„Jeigu yra suvaldoma tarša, ji neviršija normų, tai būtų juokinga drausti židinius ar dar kažką“, – teigė.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Prekybos paliaubų vaisiai: Kinija vėl perka JAV sojos pupeles (3)

Kinija po beveik 6 mėnesių pertraukos vėl perka Jungtinių Valstijų sojos pupeles, naujienų...

Veryga apie 10 proc. brangsiančią degtinę: mokomės iš klaidų – degtinė buvo palikta per pigi (564)

Kitais metais valdžia planuoja ir dešimtadaliu didinti stipraus alkoholio akcizą, ir pertvarkyti...

PPO reformų pasiūlymai neįtikina Jungtinių Valstijų (1)

Pasaulio prekybos organizacijos ( PPO ) reformų pasiūlymai nesprendžia Jungtinių Valstijų...

Norinčius sušių Kūčioms ragina paskubėti – visiems gali ir neužtekti (126)

Nacionalinis japonų patiekalas ant Kūčių stalo šiemet turbūt nustebintų tik kaime...

Vokietija užsitikrino prieigą prie didžiulių Bolivijos ličio atsargų (4)

Vokietija ir Bolivija trečiadienį pasirašė bendradarbiavimo sutartį dėl pramoninio ličio...

Top naujienos

Veryga apie 10 proc. brangsiančią degtinę: mokomės iš klaidų – degtinė buvo palikta per pigi (564)

Kitais metais valdžia planuoja ir dešimtadaliu didinti stipraus alkoholio akcizą, ir pertvarkyti...

Giedrius Drukteinis. Lietuvos grožio industrija tėra įprastas kiaulių tvartas (145)

Pastarasis konfliktas tarp Julijos Janus ir Juozo Statkevičiaus ne tik sukėlė nemažai...

Užkalnis. Žinau, už ką balsuosite rinkimuose (303)

Taip, aš tikrai žinau, kas bus išrinktas dirbti Daukanto aikštėje. Tiksliau, aš bijau, kad...

Rusija tulžingai reaguoja į Lietuvos sankcijas dėl užpuolimo Kerčėje: be atsako neliksite (1483)

Lietuva tapo pirmąja pasaulio valstybe, apsisprendusia dėl Kremliaus agresijos Kerčės sąsiauryje...

Šiauliuose atskleidė kitą mitingo dėl mokytojų pusę: moksleiviai ten buvo išsiųsti ne savo noru (458)

Trečiadienio vidurdienį prie Šiaulių miesto savivaldybės susirinko minia moksleivių, kurie...

Theresa May atlaikė balsavimą dėl nepasitikėjimo (57)

Didžiosios Britanijos ministrė pirmininkė trečiadienį vakare atlaikė balsavimą dėl...

Grybauskaitė: skambinau ir Petrauskienei, ir Skverneliui, tačiau premjeras žadėjo susitvarkyti pats (256)

Prezidentė Dalia Grybauskaitė susirūpinusi dėl etatinio mokėjimo reformos ir siūlė pagalbą...

Alkoholis turi naują geriausią draugą: gėdą sukelianti liga žudo tyliai (39)

„Ne, ne, man viskas gerai. Dirbu gerai, nepervargstu. Viršininkas geras. Uždirbu daug, tobulas...

Vaivos Budraitytės 2019 metų horoskopas Vandens ženklams (18)

2019 metai – jau ne už kalnų. Pats metas sužinoti, kas mūsų laukia. Garsi astrologė ir...

„Vilką“ išauklėjusi Miglė papasakojo, ką daryti, kad augintinis elgtųsi kaip šilkinis (8)

Kai kurie, Vilniaus gatvėse sutikę Miglę Narbutaitę, gali nustebti: atrodo, kad mergina su...