aA
Kiek nurimus ažiotažui dėl planuojamo automobilių mokesčio, į viešumą iškilo dar vienas vadinamas malkų mokestis tiems, kurie šildosi kietuoju kuru, nors turi galimybę prisijungti prie centralizuoto šildymo.

Ką tiksliai planuojama apmokestinti, kada galime sulaukti tikrojo apmokestinimo plano – apie tai laidoje „DELFI Diena“ kalbėjo aplinkos ministras Kęstutis Navickas.

Mokės tik vieną kartą

K. Navickas teigė, kad taršių automobilių mokestis jau netrukus – po kelių savaičių turėtų būti pristatytas Vyriausybei.

„Jis jau kelis kartus buvo atidėliojimas ir tą neskubėjimą lemia kelios priežastys – svarstoma daugybė socialinių kompensacinių priemonių, tai užtrunka“, – sakė jis.

Jis pabrėžė, kad tikslas – ne įvesti dar vieną mokestį, o suvaldyti oro taršą miestuose, ypač miestų centruose, nes kiekvienas gyvenantis Senamiestyje turi teisę į švarų orą.

Ministro teigimu, mokestis būtų mokamas tik vieną kartą – registruojant automobilį: „Įsigyji automobilį, ir prie jo registracijos mokesčio būtų pridedamas šis. Vieną kartą susimokėk – ir važinėk sau laimingas.“

Automobilių mokestis tampa realybe: vieną kartą susimoki ir važinėji laimingas
© DELFI / Domantas Pipas

Paklaustas, ar nevertėtų kalbėti apie apmokestinimą kaskart atliekant techninę apžiūrą, ministras pritarė, tačiau teigė, kad artimiausiu metu to tikrai nebus: „Jūs teisus, bet reikia pradėti nuo mažesnio ir žiūrėti, kaip ta priemonė veikia, ir tik tada svarstyti kitus variantus.“

Anot K. Navicko automobilių mokestis lies gyventojus, įsigyjančius galingus automobilius.

„Mokestis projektuojamas į taršius automobilius. Jeigu tai yra benzinas – į tuos, kurie išmeta 200 g/km anglies dvideginio (CO2 - red. past.) , jeigu dyzelis – 180 g/km CO2. Taigi amžius šioje vietoje nieko nelemia, lemia automobilio galingumas.

Jeigu paimtume „Volkswagen golf“ – jis niekada nepapuola į tas žirkles, turiu duomenis 20 metų senumo“, – sakė jis teigdamas, kad šių, net ir labai senų automobilių savininkams mokėti nereikės.

Tačiau K. Navickas pridūrė, kad tikslūs skaičiai dar gali kisti: „Tos žirklės gali būti 220 g/km CO2, gali būti 200 g. Bet mes tikimės, kad populiariausi automobiliai į tas žirkles nepapuola.“

Tikina, kad kai kurių senų automobilių savininkai galės būti ramūs

Ministerijos skaičiavimais mokestis liestų apie 40 tūkst. automobilių. Ministras teigė, kad gyventojai, vairuojantys senesnius, tačiau nedidelio galingumo automobilius, tikrai neturėtų mokėti mokestį.

„Segmento, kuris papuola į tas žirkles, įvertintas automobilių didesnis pravažumas ir galingumas. Tai kai kurie sportiniai automobiliai ar didesnės kubatūros. Norime pasakyti žinią, kad jei norima gyventi greitai ir prabangiai, tai reikia dalintis ne tik tarša, bet ir našta“, – sakė jis.

Taip pat galėtų būti skiriamos skatinančios priemonės tiems, kurie įsigyja automobilius, išmetančius 120 g/km CO2 ir mažiau: „Pavyzdžiui 7–8 metų senumo mažo litražo automobiliai papuola [į šiuos rėžius].“

Ministras tikisi, kad siūlymai sulauks pritarimo, tačiau supranta, kad naivoka tikėtis, jog įstatymas įsigalios jau nuo 2019 m. pradžios. Anot jo, veikiausia jis galėtų įsigalioti nuo 2020 m. pradžios.

„Malkų mokestis“ jei bus – tai tik nuo 2030 m.

Laidoje buvo paliesta ir dar viena šią savaitę plačiai nuskambėjusi tema dėl vadinamojo malkų mokesčio, kai besišildantys kietu kuru miestuose ir turintys galimybę, bet nenorintys prisijungti prie centralizuoto šildymo, turėtų mokėti mokestį.

Paklaustas, ar apskaičiuota, kiek namų ūkių būtų priversti jį mokėti, jis teigė, kad jokių konkrečių planų dar nėra, tėra tik neįvertinti ekspertų siūlymai.

„Dėl to malkų mokesčio, kurio apskritai nepavadinčiau mokesčiu, mane stebina tai, kaip tai aktualizavosi.

Kęstutis Navickas
Kęstutis Navickas
© DELFI / Karolina Pansevič

Tas planas buvo ekspertų idėjų pateikimas, kuris pateko [į viešumą] be politinio vertinimo. Kaip ministras nebuvau jo matęs. Tai yra pirma klaida, taip neturėtų būti, nes ekspertai dirbdami sudėjo visas priemones – ir teorines, ir ne“, – sakė jis.

Ministras teigė, kad visi kalba tik apie mokestį, kuris jei ir bus įvestas – tai tik 2030 m., tačiau, visų pirma, būtų numatyti kompensaciniai mechanizmai tokiems žmonėms.

„Nuo kitų metų turi startuoti priemonės, kurios skatins įsigyti penktos kartos kuro katilus, o miesto centruose numatytos priemonės įsidiegti atsinaujinančios energijos šaltinius arba reikia rasti priemones skatinti prisijungti prie centralizuoto šildymo“, – pasakojo K. Navickas.

Laidos vedėjui pastebėjus, kad centralizuotas šildymas kone kasmet brangsta, ministras šyptelėjo: „Brangsta viskas, ir kuras.“

Taip pat ministras teigė, kad veikiausia nebūtų taip, jog mokestį turėtų mokėti ir besišildantys kitais būdais, tačiau turintys židinį.

„Jeigu yra suvaldoma tarša, ji neviršija normų, tai būtų juokinga drausti židinius ar dar kažką“, – teigė.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Papiktino ir nustebino: užsukus į parduotuvę, pirkėjams buvo parodytos durys (95)

Į „Kas vyksta Kaune“ redakciją kreipėsi kauniečiai, kurie mandagiai arba ne taip gražiai buvo...

Krizės tyrėjai Seime apklaus Kirkilą ir Starkevičiūtę (8)

Seimo Biudžeto ir finansų komitetas , analizuojantis paskutinės ekonominės krizės priežastis,...

Baseino statytojai siekia prisiteisti 130 tūkst. eurų iš savivaldybės (5)

Vilniaus Lazdynų baseino statytojai siekia iš Vilniaus valdžios prisiteisti beveik 130 tūkst....

Britų kovos su nusikalstamumu agentūra pradėjo tyrimą dėl „Danske Bank“ (1)

Britų Nacionalinė kovos su nusikalstamumu agentūra (NCA) pradėjo Jungtinėje Karalystėje...

Paskelbtos lygiavertiškiausią atlygį Lietuvoje mokančios įmonės (11)

Atlygio tyrimų bendrovės „Baltic Salary Survey“ Lietuvoje vakar organizuotuose „Lygiaverčio...

Top naujienos

Moterų siaubas Klaipėdoje: mieste siautėja ginkluotas užpuolikas (43)

Po moters, šeštadienį vežimėlyje stūmusios vaiką, kraupios akistatos su užpuoliku Klaipėdos...

Pasipiktino prabangiais modeliais su „vardiniais“ elektromobilių numeriais, bet „Regitra“ atrado kitą bėdą (132)

Prabangūs BMW, „ Audi “, „Porsche“ su elektromobiliams skirtais valstybinio numerio...

Jauna šeima: kaip pasiruošti susitikimui su popiežiumi (228)

Į susitikimus su rugsėjo 22–23 dienomis Lietuvoje viešėsiančiu popiežiumi Pranciškumi...

Naujausias Kepenio užmojis – tam nepritaria net medikai (51)

Alternatyvia Lietuvoje laikoma ajurvedos medicina randa kelią į Lietuvos Seimą. Parlamentaras...

Tragišką kūdikio pagrobimo istoriją lig šiol gaubia daug paslapčių (6)

Nors įtariamasis buvo identifikuotas, teisiamas ir pripažintas kaltu, vėliau jam įvykdyta mirties...

Lyderių dvikova: sirgalių „atominis grybas“, Latvijos teisėjai ir grįžusi intriga (10)

Penktadienį centrinėse A lygos rungtynėse tarp Marijampolės „Sūduvos“ ir Vilniaus...

Nuslėptas dokumentas parodė tikrąjį rusų sukčiavimo mastą: JAV trūko kantrybė (99)

Jungtinių Tautų ekspertų grupės parengtoje ataskaitoje konstatuojama, kad Šiaurės Korėja...

Dėl telefono pateko į pinkles: paprašius grąžinti pinigus, pardavėjas pasiūlė kelionę į mišką (105)

Naują „ iPhone 7“ įsigijęs kaunietis pateko į nepavydėtiną padėtį – išvykus į...

Kraupi avarija kelyje Panevėžys–Šiauliai: galimai kaltas alkoholis (8)

Penktadienio vakaras pažymėtas kraupia avarija kelyje Panevėžys – Šiauliai, netoli „Orlen“...

Sovietų Sąjungos grimasos: išsigando Jono Pauliaus II – kliuvo dvasininkams (5)

Socialistinio bloko gyventojai gana džiugiai pasitiko žinią apie lenko Karolio Wojtylos tapimą...