aA
Seimas antradienį priėmė svarstyti „valstiečių“ įstatymo projektą dėl transporto priemonių pirmos registracijos mokesčio.
Uždaryta Žemaičių gatvė Kaune
© R. Tenio nuotr.

Už įstatymo pateikimą balsavo 60 Seimo narių, prieš – 36, susilaikė – 16.

Pagal siūlomą projektą, mokesčio objektas būtų M1 klasei ar N1 klasei priskirtos motorinės transporto priemonės, pirmą kartą registruojamos Lietuvos kelių transporto priemonių registre. Mokestį mokėtų pirmą kartą registruojamos motorinės transporto priemonės valdytojas.

Mokestį mokėtų vairuotojai, atliekantys registraciją nuo 2020 m. sausio 1 d.

Skaičiuojama, kad mokesčio dydis svyruos nuo 40 iki 760 eurų. Tikimasi, kad kasmet šis mokestis valstybės biudžetą papildys apie 15 milijonų eurų.

Parlamentaras Tomas Tomilinas teigė, kad įstatymas yra subalansuotas.

„Kaip bebūtų, mūsų šalis yra globalios pasaulio bendruomenės narė. Matome, kiek rūpesčio sukelia klimato kaita pasaulio ateičiai. Matome diskusijas kitose šalyse ir tą žmonių nusiteikimą veikti šiandien, nelaukti kitos kartos. Mūsų šalis bet kokiu atveju turės, jei ne veiksmais, tai pinigais dengti klimato kaitos poveikio mažinimo priemones, nes mus privers pasaulio bendruomenė. Įstatymas subalansuotas, kompromisinis, manau, kad verta svarstyti mokesčio priklausomybę nuo mašinos kainos, kaip vieną variantų, bet iš esmės Lietuva pribrendo, diskusija jau tęsiasi keletą metų“, – Seimo posėdyje sakė T. Tomilinas.

Seimo narė Gintarė Skaistė mano, kad siūlomu mokesčiu tik siekiama prisidengti prieš ES, prašančios tokius mokesčius įvesti.

„Asmeniškai nepritariu tokiai įstatymo versijai. Jis tikrai neskatins rinktis viešojo transporto, nes registracijos mokestis susijęs tik su momentiniu pirkimu, tačiau nesusijęs su tuo, kiek iš tikrųjų automobilis nuvažiuoja ir priteršia. Toks mokesčio dydis nėra nei prabangos mokestis, nei taršos, toks kažkoks per vidurį. Jis nemotyvuos rinktis mažiau taršaus automobilio. (...) Manau, kad šis įstatymo variantas, kaip ir sako Teisės departamentas, prieštarauja ES teisei dėl laisvo judėjimo, riboja importą skatinti automobilių parką užsidaryti šalyje ir pirkti automobilius vieniems iš kitų. Tai neskatins jokio atsinaujinimo“, – teigė ji.

Seimo Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos (LVŽS) frakcijai priklausančių Seimo narių Valiaus Ąžuolo ir Agnės Širinskienės parengtame projekte taip pat numatyta, kad iki 2020 m. liepos 1 d. Vyriausybė turėtų parengti Miškų sodinimo programą, paskirti ją koordinuojančią valstybės instituciją ir nustatyti, kokia motorinių transporto priemonių pirmos registracijos mokesčio dalis yra kasmet skiriama šios programos įgyvendinimui.

Seimo opozicinė Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų (TS-LKD) frakcija mano, kad įstatymo projektas dėl automobilių pirmos registracijos mokesčio, kurio įsigaliojimas planuojamas nuo kitų metų, prieštarauja Teisėkūros pagrindų įstatymui.

Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(57 žmonės įvertino)
2.5088

Niedvaro „Japaletė“ pradeda kartoninių lovų serijinę gamybą

Prieš pustrečių metų pradėjusi veikti vienintelė Lietuvoje koruguoto korio kartono padėklus ir...

Seimo teisininkai turi pastabų dėl didesnio pelno mokesčio bankams

Seime svarstomos bankų pelno apmokestinimo pataisos gali neatitikti Konstitucijoje įtvirtinto...

Į Klaipėdą atvyksta SGD krovinys iš Vysocko (3)

Į Klaipėdą penktadienį turėtų atplaukti nedidelis Rusijos dujų kompanijos „Novatek“...

Prezidento patarėjas užsimena apie platesnį turto apmokestinimą, automobilių mokesčio pokyčius (226)

Prezidento patarėjas Simonas Krėpšta mano, kad kitų metų biudžeto ambicija gerėja, tačiau...

Vašingtonui – įspėjimas dėl kišimosi į „Nord Stream 2“ statybos klausimus (20)

Europa ketvirtadienį įspėjo Vašingtoną rūpintis savo reikalais, JAV įstatymų leidėjams...

Top naujienos

Popieriniai milijonieriai: lietuviai emigrantai tapo įtariamų aferistų priedanga (21)

„Tu direktorius, tu milijonierius. Nori – atskrisk, pasiimk savo pinigus ir dink iš čia“, –...

Prezidento patarėjas užsimena apie platesnį turto apmokestinimą, automobilių mokesčio pokyčius (226)

Prezidento patarėjas Simonas Krėpšta mano, kad kitų metų biudžeto ambicija gerėja, tačiau...

Oficialūs rinkimų JK rezultatai: daugumą užsitikrino Johnsono toriai papildyta 07:20 val. (215)

Per Jungtinėje Karalystėje ketvirtadienį vykusius pirmalaikius parlamento rinkimus, itin svarbius...

Vos pasukęs už LKL būstinės kampo „Nevėžis“ grįžo prie senų įpročių (10)

Nauja panelė – sena suknelė. Finansinio skaidrumo viešai reikalaujanti Lietuvos krepšinio lyga (...

Po rinkimų JK – kalbos apie dar vieną referendumą (12)

Škotijos pirmoji ministrė, Škotijos nacionalinės partijos (ŠNP) lyderė Nicola Sturgeon žada...

Apvogtų automobilių skaičius augo: aktyviausiai ilgapirščiai veikė Vilniuje (3)

Su automobilių dalių vagimis kasdien susiduria mažiausiai 4 savo automobilius apsidraudę...

Euro zonos reformų planus stabdo suirutė Italijoje ir Vokietijoje (21)

Euro zona pasiekė tam tikrą pažangą baigdama kurti bankų sąjungą ir reformuodama finansinės...

Nuo šiol į slogą žiūrėsite visai kitomis akimis: gydytojas Morozovas sugriovė daugybę neteisingų įsivaizdavimų (28)

„Štai ir vėl jiems (vaikams) visiems trims TAI. Buvo prieš mėnesį ir vėl kartojasi. Darykite...

Lietuvos iniciatyva į ES klimato kaitos planus įtraukta netiesioginė žinutė dėl Astravo AE (66)

Lietuvos pasiekė , kad Europos Sąjungos ( ES ) kovos su klimato kaita įsipareigojimuose būtų...

Ilgai tylėjusi Asta Stašaitytė – atvirai apie gyvenimo išbandymus: išsiverkdavau, tada galėdavau važiuoti namo (76)

Kas labiausiai keri, kai sutinki žinomą laidų vedėją Astą Stašaitytę , tai atviras juokas,...