Jo teigimu, metalo apdirbimo ir detalių gamybos srityse dėl sumažėjusių užsakymų apyvartos kritusios apie 40 proc.

„Apyvartos vidutiniškai apie 40 proc. yra kritusios balandžio mėnesį, jau ir kovo mėnesį pasijuto. Ypač dėl eksporto į tas šalis, kur koronavirusas dabar yra tik pasiekęs piką. Kas dirba su Vakarų Europa, šiek tiek judesys yra, negalime sakyti, kad reikia užsidaryti ar nutraukti gamybą. Yra iš ankstesnių laikotarpių baiginėjami užsakymai, bent šiek tiek juda viskas“, – teigė asociacijos vadovas.

Pasak A. Rakicko, kol kas sudėtinga prognozuoti, kada autodalių gamyba visiškai atsigaus, tai, anot jo, didžiąja dalimi priklausys nuo viruso suvaldymo. Asociacijos direktoriaus manymu, optimistiškiausiu atveju gamybos procesas gali atsigauti tik kitų metų pabaigoje.

„Dabartiniu momentu gana sudėtinga prognozuoti, nes labai viskas priklauso nuo paties viruso, kaip sugebėsime jį suvaldyti, Jei bus vakcina, manyčiau, kad viskas galėtų grįžti į įprastas vėžes 2021 metų pabaigoje ar 2022 metų pradžioje. Visgi, jei bus antroji banga ir viruso plitimo nepavyks suvaldyti, tai laikotarpis gali prasitęsti“, – Eltai sakė jis.

Anot jo, autodalių eksportas tiesiogiai koreliuoja su sergamumo lygiu šalyse. Šiuo metu, anot A. Rakicko, sudėtingiausia situacija Rusijoje ir JAV – šiose valstybėse eksportas yra praktiškai sustojęs.

„Viruso pradžioje Pietų Europos šalyse – Italijoje, Ispanijoje – ten automatiškai viskas užsidarė, tuo tarpu Rusijoje iš esmės viskas judėjo. Dabartiniu metu Rusijoje, visoje JAV yra pakankamai sudėtinga situacija, mažai kas dirba ir eksportas į ten yra apmiręs“, – sakė jis.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (3)