Lietuvoje tik 1 proc. klientų

Kurti nuosavus duomenų centrus, ar pirkti jau egzistuojančių centrų resursus bei sukūrus paslaugas jas parduoti galutiniams vartotojams. Šiuo principu pasaulyje veikia daugybė interneto svetainių prieglobos, dedikuotų ar virtualių stočių, debesų kompiuterijos paslaugas teikiančių bendrovių.

Šioje rinkoje jau senokai įsitvirtino tokie gigantai, kaip korporacijos „Amazon“ ir „Google“, į infrastruktūrą investuojančios milžiniškas lėšas.

„Hostinger“ biuras Kaune

Tačiau efektyviai veikti globalioje paslaugų rinkoje gali ir mažesni žaidėjai. Tai įrodė Kaune centrinį biurą turinti lietuviško kapitalo bendrovė „Hostinger“.

„Mūsų pagrindinė veiklos sritis – interneto svetainių talpinimas ir su tuo susijusios paslaugos. Tai domenų pardavimas, įrankių svetainėms kūrimas, elektroninio pašto sprendimai. Visos mūsų siūlomos paslaugos, sprendimai yra pritaikyti fiziniams asmenims bei nedidelėms ir vidutinėms įmonėms. Pats verslo modelis nėra naujas, bet mes stengiamės viską atlikti geriau ir greičiau. Dėl šių priežasčių ir vyksta bendrovės augimas“, – portalui „Delfi“ sakė bendrovės „Hostinger“ valdybos pirmininkas Arnas Stuopelis.

Šiuo metu lietuvių bendrovė daugiausia vartotojų turi Indonezijos, Brazilijos, Indijoje, Jungtinių Amerikos valstijų rinkose. Vietinė, Lietuvos rinka užima tik simbolinę dalį, o vartotojai sudaro 1 proc. nuo visų turimų klientų.

Kauniečių konkurencinė paslaptis: paprastumas, pagalba ir patraukli kaina

Kaip pavyko kauniečiams sudominti savo paslaugomis klientus, kai globalioje rinkoje itin didelis šių paslaugų pasirinkimas, o jas teikia ir pasaulinės korporacijos?

Pasak „Hostinger“ valdybos pirmininko A. Stuopelio, bendrovė veikia kitame segmente ir nekonkuruoja su „Google“ ar „Amazon“.

„Hostinger“ biuras Kaune

„Kaip jau minėjau, mūsų paslauga skirta fiziniams asmenims, smulkiam ir vidutiniam verslui. Tiek „Google Cloud“, tiek ir „Amazon Web Services“ yra infrastruktūra, pakankamai sudėtingi, profesionalams skirti kompleksiniai sprendimai. Elementariam žmogui, norinčiam susikurti savo tinklaraštį būtų pernelyg sudėtinga, užimtų daug laiko norinti šiomis paslaugomis pasinaudoti.

Todėl mes orientuojamės į paprastumą bei labai gerą klientų aptarnavimą. Kad net ir tie žmonės, kurie neturi specifinių žinių gali mūsų paslaugomis naudotis, su jais nuolat bendrauja mūsų techninės pagalbos specialistai, juos konsultuoja. Ši rinka milžiniška – joje konkuruoja per 4 tūkst. žaidėjų. Matomai, kažką darome geriau, nes klientų daugėja ir bendrovė auga“, – sakė A. Stuopelis.

„Hostinger“ biuras Kaune

Verslininkas pripažino – konkurencija globalioje interneto paslaugų rinkoje ženkliai sumažino paslaugų kainas. O sėkmingai veikti tokiomis sąlygomis galima tik plečiant klientų ratą.

Kuria nuosavą svetainių kūrimo įrankį

Viena labiausia plėtojamų, daugelio „Hostinger“ klientų naudojama paslauga – interneto svetainių talpinimas. Ta šiuo metu naudojama viena populiariausių pasaulyje, atviro kodo, laisvai platinama turinio valdymo sistema „WordPress“.

Tačiau kauniečiai nusprendė mesti jai iššūkį ir kuria nuosavą svetainių kūrimo įrankį „Zyro“.

„Visi egzistuojantys įrankiai – toli iki tobulumo. Tiesiog matome galimybę kai ką padaryti geriau ir taip konkuruoti. Iki „WordPress“ nukonkuravimo teks palaukti, tačiau matome, kad jau dabar galima sėkmingai konkuruoti, uždirbti ir plėstis“, – sakė A. Stuopelis.

„Hostinger“ biuras Kaune

Kauniečių kuriama sistema nuo populiariųjų „WordPress“ ar „Joomla“ skiriasi tuo, kad tai nėra atviro kodo sistema, kurią galima įdiegti, kur tik panorėjus. Ji kaip paslauga teikiama bendrovės klientams.

„Čia principas toks – ką perki, tą ir gauni“, – patikslino A. Stuopelis.

Sparti plėtra ir daugiau nei dvigubai augantis darbuotojų skaičius

Globalioje interneto paslaugų rinkoje veikianti įmonėje turi filialus visame pasaulyje, o bendras jos darbuotojų skaičius viršija 500 žmonių.

Lietuvoje šiuo metu dirba 228 specialistai, „Sodros” duomenimis – vidutinis atlyginimas prieš mokesčius siekia 2 tūkst. 291 eurą, o mediana – 1 tūkst. 626 eurus.

„Hostinger“ biuras Kaune

Pernai darbuotojų skaičius vien bendrovės biure Kaune išaugo daugiau nei dvigubai – nuo 95 iki 214 darbuotojų. Šiemet taip pat planuojamas spartus augimas, todėl „Hostinger“ nusprendė stipriai praplėsti ir savo biurą – jie ką tik įsikėlė į naują aukštą tame pačiame pastate Jonavos gatvėje, vien kurio plotas yra 1 tūkst. 301 kv. metrų.

Neįprasta, bet čia įrengtas posėdžių sale virsti galintis burbulų baseinas, veikia vitamino D lempos. Tiesa, įmonėje įkurtas ir robotas-liokajus, kuris naudodamasis veido atpažinimo sistema turėtų priminti darbuotojui jo dienos užduotis. Tik „Delfi“ apsilankymo metu, robotas tinkamai nesuveikė.

„Hostinger“ biuras Kaune

Renkantis vertina ne išsilavinimą

„Mums reikia pačių įvairiausių žmonių. Tiek rinkodaros specialistų, tiek inžinierių, programuotojų, gerų vadovų. O renkantis darbuotojus, pirmiausia vertiname jų kompetenciją, kuri yra svarbiau, nei išsilavinimas“, – sakė bendrovės „Hostinger“ valdybos pirmininkas A. Stuopelis.

Kalbėdamas apie darbo rinką jis atkreipė dėmesį, jog šiuo metu Lietuvoje vis dar yra mažai žmonių, turinčių tarptautinio darbo patirties. Ir nors Kaune veikia nemažai užsienio kapitalo bendrovių, tačiau, pasak A. Stuopelio, lietuviai jose atlieka konkrečią funkciją, jie dažniausia nėra produkto vadovai.

„Hostinger“ biuras Kaune

„Turinčių patirtį dirbti tarptautinėse rinkose ir veikti ne pagal kokius nors griežtus nurodymus, o laisvai veikti ir improvizuoti nėra perteklius, tad juos tenka augintis patiems. Visko galima išmokti, tik reikia norėti. O labiausiai vertinami žmonės, sugebantys dirbti komandoje. Gerų žmonių visada trūksta ir jie niekada neieško darbo, todėl reikia įdėti nemažai pastangų, kad juos pas save pritraukti“, – sakė A. Stuopelis.

Plėtros planuose – per metus dvigubinti klientų skaičių

„Hostinger“ valdybos pirmininkas atskleidė plėtros planus – per metus padvigubinti klientų skaučių ir apyvartą. Pasak A. Stuopelio, tai dar nereiškia, kad atitinkamai didės ir darbuotojų skaičius.

„Nebūtinai tai reiškia, kad reikės dvigubai daugiau žmonių. Dėliojame situaciją trims mėnesiams į priekį ir žiūrime, kur yra poreikis. Galbūt vieną komandą reikės didinti, o galbūt susidursime su problemomis ir kai kur nereikės daugiau žmonių. Todėl ir įsirenginėdami biurą dėmesį kreipėme į vieną svarbų kriterijų, kad darbo erdves būtų galima lengvai perplanuoti.

„Hostinger“ biuras Kaune

Kalbant apie planavimą, vienintelė konstanta, jog viskas labai greitai keičiasi. Jeigu tai suvoki ir kartu nori keistis – vyksta augimas“, – sakė sakė A. Stuopelis.

Verslininkas minėjo, jog pasaulinė interneto svetainių talpinimo rinka, kurioje veika „Hostinger“ yra milijardų JAV dolerių vertės. Tad erdvės plėstis esama labai daug.

„Hostinger“ biuras Kaune

„Žinome, ką darome. Norime tai daryti dar geriau ir sėkmingiau. Turime didelių iššūkių, ambicingų planų“, – sakė A. Stuopelis.

Jis minėjo, kad Lietuvoje veikiančios svetainių prieglobos paslaugas teikiančios bendrovės labiau koncentruojasi į vietos rinką. Visgi, jeigu atsirastų daugiau konkurentų, dirbančių ir globalioje, pasaulinėje rinkoje, A. Stuopelio vertinimu, nuo to visiems būtų tik geriau – lietuviai vieni iš kitų galėtų pasimokyti, dalintis specifinėmis žiniomis ir patirtimi.

Kaip anksčiau pranešė pati bendrovė trečiadienį, „Financial Times“ sudarytame sparčiausiai augančių Europos įmonių TOP 1000, 846 vietoje atsidūrė ir bendrovė „Hostinger“.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (60)