Ji norėjo užsiimti kūrybine veikla ir imtis verslo, kuris būtų daugiau gyvenimo būdas nei darbas. Idėjos, kuo būtų galima užsiimti, paieška prasidėjo nuo naršymo internete.

Paanalizavusi sėkmės pavyzdžius, D. Taparauskienė nusprendė kurti aksesuarus nuotakoms. Šia idėja ji pasidalijo su dukra Inga (26), kuriai tai pasirodė tinkamas būdas įgyvendinti kūrybines idėjas ir panaudoti sukauptą patirtį. Taip gimė prekių ženklas „Florentès“.

Pirmas užsakymas – po dienos

Daiva Taparauskienė ir Inga Taparauskaitė
Įkūrėjų teigimu, bene didžiausia jų išmokta pamoka – suvokimas, kad, kūrybiniame versle ieškant partnerių ar paslaugų teikėjų, labai svarbu atrasti tinkamus žmones, kuriems idėja be galo patiktų ir kurie galėtų savo kūrybiškumu prisidėti prie jos įgyvendinimo.

„Kai esi naujokas, svarbu rasti bendrą kalbą su trečiosiomis šalimis. Tik taip pavyks pasiekti geriausią rezultatą. Pavyzdžiui, mūsų kuriamų aksesuarų pristatymui labai svarbu atrasti tinkamus fotografus. Juos keitėme ne kartą, kol supratome, kad svarbiausia – tinkamas fotografo nusiteikimas“, – tikina pašnekovės.

Nuo idėjos iki pirmųjų produktų ir e. parduotuvės atidarymo moterims prireikė penkių mėnesių.

Prieš pradėdamos veiklą, mama su dukra analizavo panašių verslų patirtį, todėl pirmojo pardavimo tikėjosi tik po kelių mėnesių. „Įsivaizduokite, kaip nustebome, kai pirmąjį užsakymą gavome jau kitą dieną po e. parduotuvės atidarymo“, – prisimena „Florentès“ įkūrėjos.

Laisvalaikį planuoja pagal klienčių poreikius

Mamos ir dukros plėtojamam verslui iki e. parduotuvės atidarymo prireikė maždaug 1,5 tūkst. eurų investicijų.

„Daugiausia pinigų reikėjo įrankiams ir medžiagoms įsigyti bei prekių ženklui sukurti. Kita investicijų dalis buvo kasdienis darbas – mokymasis, savito stiliaus paieškos, pristatymo ypatumų apgalvojimas ir rinkos patikrinimas mažiausiomis investicijomis“, – aiškina pašnekovės ir priduria, kad tik įsitikinusios aksesuarų paklausa, skyrė dar 4 tūkst. eurų tolesniam „Florentės“ plėtojimui.

Verslo pradžioje didelė dalis „Florentès“ aksesuarų iškeliaudavo į JAV ir Kanadą. Pagrindinis užsakymų derinimas vykdavo pasibaigus įprastoms darbo valandoms. Dėl to verslo savininkėms teko išmokti derinti savo laisvalaikį su klienčių poreikiais.

Svarbi gaminio istorija

D. Taparauskienės ir I. Taparauskaitės teigimu, plėtojant verslą svarbiausi uždaviniai – didinti žinomumą, išnaudoti pardavimo kanalus bei ieškoti naujų galimybių.

„Daug laiko investuojame į papuošalų pristatymo kokybę bei istorijos apie juos kūrimą. Perkantiesiems rankų darbo aksesuarus svarbu, kaip vyksta kūrimo ir gamybos procesas, kuo gaminys ypatingas, kokia jo istorija“, – aiškina pašnekovės.

„TOP 50 inovatyviausių jaunų verslų, sukurtų moterų” iniciatyvos ėmėsi „BZN start“ kartu su partneriais: naujienų portalu DELFI, „Žinių radiju“„Swedbank“, AB, „BIOK laboratorija“, ir Mykolo Romerio universitetu. Susipažinti su visomis šio projekto dalyvėmis ir balsuoti už labiausiai patikusias idėjas galite svetainėje iki birželio 2 d. O jaunų verslų įkūrėjas, jau kviečiame registruotis į kitų metų sąrašą.