aA
Jokia kavinė, baras ar restoranas negali reikalauti jūsų sumokėti už anksčiau prie jūsų stalelio sėdėjusią ir nesusimokėjusią kompaniją. Taip tikina Lietuvos barų ir kavinių asociacijos Raimondas Pranka. Tačiau tokia situacija – realybė, su kuria teko susidurti LRT.lt skaitytojai Ilonai. Moteris taip pat pasakoja, kad yra buvusi paprašyta susimokėti ir už didesnį kiekį gėrimų, nei iš tiesų išgėrė restorane.
© DELFI / Domantas Pipas

LRT.lt laišką parašė skaitytoja Ilona, kuri papasakojo susidūrusi su nemaloniomis situacijomis Vilniaus restoranuose ir kavinėse, kurios privertė plačiau atverti piniginę.

„Neseniai su drauge sėdėjome viename Vilniaus restorane, priklausančiame žinomam restoranų tinklui. Kadangi buvo savaitgalis, užsibuvome iki vidurnakčio. Kai padavėja atnešė sąskaitą, joje vietoje keturių taurių sidro ir šešių alaus buvo įrašytos septynios sidro ir septynios alaus. Bandėme aiškintis, tačiau išgirdome atsakymą: bet jūs ilgai sėdėjote. Sumokėjome, nes nieko neįrodysi. Kaip kavinių klientai gali apsisaugoti nuo tokių atvejų?“ – klausia moteris.

Su kita situacija Ilona sako susidūrusi maždaug prieš metus Vilniaus centre esančioje kavinėje. „Mūsų buvo ne mažiau kaip penki žmonės, atsisėdome prie laisvo staliuko. Kai atėjo laikas atsiskaityti, padavėja pasakė, kad mes atsakingi už prieš mus čia sėdėjusius ir nesusimokėjusius žmones bei pareikalavo apmokėti jų sąskaitą. Atsisakius pagrasino kviesti policiją. Sumokėjome“, – pasakoja skaitytoja.

Save gerbiantis baras taip nepasielgtų

„Tokios situacijos, kaip antroji, tiesiog negali būti. Jei padavėjas grasina kviesti policiją, lai kviečia. Žinoma, gaila laiko, tačiau kompanija tikrai nėra atsakinga už ankstesniąją ir neturi būti verčiama sumokėti už anksčiau prie to paties stalelio sėdėjusius nesusimokėjusius asmenis. Nei kavinė, nei baras, nei restoranas negali reikalauti sumokėti – tai yra restorano problema“, – tikina R. Pranka.

Tačiau pirmoji situacija, pasak pašnekovo, sudėtingesnė, nes merginos buvo išgėrusios ne taip ir mažai alkoholinių gėrimų.

„Jei pats baras pameta skaičių, negerai, kita vertus, kaip įrodyti jau išgėrusiam žmogui, kad jis išgėrė daugiau nei mano? Tačiau save gerbianti kavinė, jei negalėtų įrodyti, kad tikrai buvo išgerta tiek gėrimų, kiek nurodyta sąskaitoje, greičiausiai pasielgtų kliento naudai.

Jei klientai yra įsitikinę, kad sąskaitoje yra nurodyta daugiau, nei iš tiesų suvartota, jie neprivalo už tai mokėti“, – kalba pašnekovas ir priduria, kad galimybė išvengti tokių nesusipratimų yra – po kiekvieno užsakymo kompanijai reikėtų atnešti išankstinius čekius, tačiau paprastai niekas taip nedaro.

R. Pranka pripažįsta ir pats girdėjęs istorijų apie asociacijai nepriklausančių restoranų gudrybes įkaušusiems klientams priskaičiuoti papildomų gėrimų, idant būtų galima sumažinti kasoje dėl kokių nors priežasčių atsiradusį trūkumą.

„Gali būti tokių situacijų, kai pamačiusi išgėrusį žmogų kavinė sugalvoja įskaičiuoti papildomų gėrimų ir taip išspręsti anksčiau atsiradusį pinigų trūkumą kasoje, tačiau save gerbiantys barai taip nedaro. Nors, neslėpsiu, esu tokių istorijų apie tinklinius restoranus girdėjęs. Tai nėra barai, juose nėra barų kultūros, jie nepriklauso mūsų asociacijai. Miesto centro barai neužsiiminėja tokiais dalykais, jiems svarbus klientas ir ginčas dažniausiai išsprendžiamas jo naudai“, – sako R. Pranka.

Vartotojų teisėmis besirūpinanti institucija skundų nėra gavusi

Nors klientai neprivalo susimokėti už nesuvartotus gėrimus, panašu, kad jie arba susimoka ir su tuo susitaiko, arba sugeba situaciją išspręsti savo naudai, mat dėl tokių problemų Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) skundų gavusi nėra.

VVTAT Tarptautinių reikalų skyriaus vedėja Dalia Malinauskienė pabrėžia, kad tai, jog už nesuteiktas prekes ar paslaugas vartotojas neturi mokėti, apibrėžia Civilinis kodeksas.

„Kaip rašoma Civiliniame kodekse, vartojimo sutartimi verslininkas įsipareigoja perduoti vartotojui prekes nuosavybės teise arba suteikti paslaugas vartotojui, o vartotojas įsipareigoja priimti prekes ar paslaugas ir sumokėti jų kainą. Taigi vartotojas privalo sumokėti už faktiškai jam suteiktas prekes arba paslaugas. Jeigu vartotojas prekių ar paslaugų neužsisakė, jis neprivalo už jas mokėti, o iškilus ginčui situacija būtų vertinama pagal ginčo šalių pateiktus įrodymus.

Tačiau Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba nėra sulaukusi tokio pobūdžio vartotojų prašymų ar pasiteiravimų“, – pažymi D. Malinauskienė.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(1 žmogus įvertino)
5.0000

Dėl Neringos socialinių būstų nuomos poilsiautojams kreipimaisi į VMI, Prokuratūrą, VTEK ir Seimo Audito komitetą

Seimo Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos narys Justas Džiugelis...

Lenkijos finansų rinkoje sukrėtimas – pradingo daugiau negu 112 milijonų (15)

Lenkiją sukrėtė kriptovaliutų biržos „Bitmarket“ bankrotas. Spėjama, kad jo metu pradingo...

Platformų skvarba tradicinius verslus verčia išmokti valdyti kelias rinkas

„Tradiciniams verslams daugelyje rinkų iššūkį kelia sparčiai plintančios platformos. Tad...

Prie „Telia" rezultatų prisidėjo „Sostų karai" ir „Černobylis"

Didžiausią Lietuvos telekomunikacijų rinkos dalį turinčios bendrovės „ Telia " pajamos per...

Augant atmestų paskolų prašymų skaičiui, verslas priverstas ieškoti alternatyvų (11)

Bankų ir kitų kredito įstaigų skolinimo sąlygos įmonėms pastaruoju metu griežtėja – tą...

Top naujienos

Nausėda - apie Skvernelio kandidatūrą: šitas variantas yra variantas A teigia, kad Lietuvoje per daug ministrų (7)

Prezidento Gitano Nausėdos nuomone, Saulius Skvernelis galėtų tęsti darbą iki kitų Seimo...

Ilgai slėptoje apklausoje – tikroji rinkėjų nuomonė apie Vyriausybės darbus (404)

Lietuvos gyventojai labiausiai ant dabartinės Vyriausybės pyksta dėl vaistų ir švietimo reformų,...

Naujos detalės apie Vilniuje bandytos sudeginti moters nužudymą: jos kūne – durtinės ir pjautinės žaizdos papildyta (71)

Ketvirtadienio rytą pareigūnai DELFI atskleidė keletą detalių apie trečiadienį visuomenę...

Nausėdos į premjerus pateiktas Skvernelis įvardijo didžiausią savo klaidą nuolat pildoma (56)

Naujasis prezidentas Gitanas Nausėda ketvirtadienį Seimui pateikė Sauliaus Skvernelio...

Pasakiškus atlyginimus gaunantys jūrininkai bėga iš Lietuvos (75)

„Lietuvos jūrininkai bėga iš Lietuvos dėl prastos mokesčių sistemos“, – taip DELFI teigė...

Sąmokslo teorijomis apipinta JAV karinė bazė Nevadoje ruošiasi milijono smalsuolių šturmui kariuomenė perspėjo entuziastus (1)

JAV oro pajėgos perspėjo žmones nedalyvauti interneto išdaigoje, kurios organizatoriai siūlo...

Ežerų krašte keliavusiam lietuviui išsimaudyti nepavyko: čia net koją įmerkti į vandenį nėra jokių galimybių

Lankantis ežerų krašte būtų tikra nuodėmė nenuvažiuoti prie ežero. Zarasų miestą iš visų...

Nesuvaldęs motociklo žuvo jaunas ugniagesys gelbėtojas (2)

Liepos 17 d., apie 20.50 val., Panevėžio r., rajoninio kelio kelio Tiltagaliai–Sodeliai 2-ajame...

Rusijos klubas taip originaliai pristatė naujas aprangas, kad susilaukė nemalonumų (3)

Vos trečioje pagal pajėgumą Rusijos futbolo lygoje žaidžiantis Naberežnyje Čelnų „Kamaz“...

Pamirškite Černobylį ar Fukušimą: šis rojaus kampelis yra labiausiai užteršta vieta Žemėje (102)

Po branduolinio reaktoriaus sprogimo Černobyllio atominės elektrinės stogas buvo pramintas...