Kaip Eltai sakė VRAAD direktorius Marius Švaikauskas, VRAAD dėl sutarties sudarymo raštu kreipėsi į Aplinkos ministeriją.

„VRAAD raštu kreipėsi dėl tam tikrų klausimų ir detalių į ministeriją, kad ji pritartų, ar ji (sutartis - ELTA) legitimi, ar ne, ar jame išvardyti punktai tinka ir ministerijai, ar neprieštarauja ministerijos parengtiems teisės aktams. Tačiau atsakymo iki šiol negavome“, - sakė M. Švaikauskas ir pridūrė, kad „sprendimai turi būti priimti ne perskaičius spaudos pranešimą, o su raštišku paaiškinimu“.

Tuo metu aplinkos ministro spaudos atstovas Mindaugas Bajarūnas sakė, kad visa atsakomybė dėl galutinio sprendimo tenka VRAAD, nes ginčas vyksta tarp jų bei gamintojų ir importuotojų organizacijų.

„Norėčiau pabrėžti, kad galutinį sprendimą dėl taikos sutarties turi priimti VRAAD. Aplinkos ministerija neturi tokių įgaliojimų nurodyti, kaip elgtis VRADD, ministerija nėra teisminė institucija“, - Eltai kalbėjo M. Bajarūnas.

Jis taip pat akcentavo, kad ministerija savo poziciją jau išsakė anksčiau.

„Buvome surengę konsultacijas ir mes sakome, kad taikos sutartis gali būti pasirašyta, nors yra tam tikrų teisinių rizikų“, - pabrėžė aplinkos ministro spaudos atstovas.

ELTA primena, kad gegužės 17 dieną po ilgų derybų Aplinkos ministerija pareiškė pritarianti taikos sutarčiai tarp VRAAD ir verslininkų. Tuo metu verslininkai įsipareigojo sutvarkyti 15 tūkst. papildomų tonų atliekų. Taip pat jie siūlė įsipareigoti įsteigti 3 mln. eurų garantinį fondą.

Sausio pradžioje Vilniaus regiono aplinkos apsaugos departamentas, patikrinęs „Metrail“ veiklą, nustatė, kad ši netinkamai sutvarkė 14,5 tūkst. tonų metalinių ir 500 tonų plastikinių pakuočių. Už šį kiekį neteisėtai išrašyti gaminių ir pakuočių atliekų sutvarkymą įrodantys dokumentai buvo išduoti 1800 verslo įmonių. Įsigiję šiuos dokumentus iš „Metrail“ gamintojai ir importuotojai buvo atleisti nuo mokesčio už aplinkos teršimą pakuotės atliekomis.