Lietuvos banko valdybos nario Mariaus Jurgilo įsitikinimu, apklausos rezultatai rodo didelį šių paslaugų poreikį.

„Daugiau kaip trečdalio apklaustųjų palankus požiūris į galimybę telefonu atlikti momentinius mokėjimus kitiems asmenims arba atsiskaityti už prekes ir paslaugas prekybos vietose patvirtina, kad rinkoje yra didelis tokių paslaugų poreikis. Jau šiemet įgyvendinsime konkrečias priemones, skatinančias momentinių mokėjimų atsiradimą mūsų šalyje“, – sako M. Jurgilas.

Šių metų sausio pabaigoje Lietuvos bankas ir trys didžiausios mobiliojo ryšio bendrovės sutarė siekti dar 2017 m. sudaryti sąlygas vartotojams ir verslui atsiskaityti momentiniais mokėjimais. Vartotojai tam pasirengusiose elektroninėse parduotuvėse, įprastinėse prekybos vietose, taip pat ir tarpusavyje galės atsiskaityti mobiliuoju telefonu, o lėšos bus įskaitomos per kelias sekundes visą parą be poilsio dienų. Lietuvos bankas numato išplėsti savo valdomos mažmeninių mokėjimų sistemos SEPA-MMS galimybes taip, kad sistema galėtų apdoroti momentinius mokėjimus tarp skirtingų mokėjimo paslaugų teikėjų. Nauja tokiems mokėjimams reikalinga infrastruktūra bus prieinama visiems mokėjimo paslaugų teikėjams.

Momentiniai mokėjimai yra viena iš Lietuvos banko strateginių veiklos krypčių, taip pat akcentuojamų ir parengtoje Nacionalinėje mokėjimų strategijoje, kuria siekiama didinti elektroninių atsiskaitymų mastą, skatinti konkurenciją mokėjimo paslaugų rinkoje, plėtoti mokėjimų infrastruktūrą, atitinkančią šiuolaikinių naudotojų poreikius.

Lietuvos banko užsakymu apklausą apie gyventojų mokėjimo įpročius atliko viešosios nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovė UAB „Rotelas“. Išsamesni apklausos rezultatai bus paskelbti artimiausiu metu.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (9)