Parūpo mokesčiai

Didžiausiai šalyje Kauno „Žalgirio“ arenai įsigijus milžinišką išorės švieslentę, į pokyčius gana greitai sureagavo išorinės reklamos srityje dirbantys verslininkai.

Leidinio „Savaitraštis Kaunui“ redakcija sulaukė ne vieno skambučio. Neprisistatę kauniečiai teiravosi, ar miesto valdžios remiama arenos administracija neiškreips išorinės reklamos rinkos.

Viešai skelbiama, kad naujojoje švieslentėje bus galima matyti ne tik arenos pavadinimą, joje vykstančių rungtynių rezultatus, bet ir komercinę reklamą.

„Miesto savivaldybė apmokestino visą išorinę reklamą. Apie tai, ar arenai reikės mokėti mokesčius, kol kas niekas nekalba, tik džiaugiasi, kad arena pagaliau papuošta – įrengta moderni švieslentė. Iš tiesų tai – eilinis komercinės paskirties LED ekranas, už pinigus transliuosiantis reklamą“, − svarstė vienas skaitytojas.

Anonimais likti panorę verslininkai baiminosi, kad „Žalgirio“ klubą ir jo valdomą areną remiančiai savivaldybei nusprendus užmerkti akis ir neapmokestinti ką tik įrengto didžiausio šalyje šviesos diodų ekrano, bus iškreipta reklamos rinka.

„Įsivaizduokite – rinkoje atsiranda dar vienas žaidėjas, kuris dirba išskirtinėmis sąlygomis, nemokėdamas kitoms bendrovėms privalomų mokesčių. Apie kokią sąžiningą konkurenciją galime kalbėti?“ − svarstė verslininkai.

Mokesčiai nebus dideli

Kauno savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Petrauskas, paklaustas ar ketinama išorinės reklamos mokesčiu apmokestinti arenos švieslentę, tikino, kad jokių išimčių nebus daroma.

„Ši švieslentė bus apmokestinta kaip ir kitos miesto išorinės reklamos. Kai įrenginys sumontuojamas ir pradedamas naudoti, jis iškart apmokestinamas reklamos mokesčio tarifu“, − sakė G. Petrauskas.

Ar reikės skaičiuoti laiką, kada švieslentė transliuos komercinę reklamą, o kada – rodys vykstančių rungtynių rezultatus?

Pasak savivaldybės administracijos vadovo, to daryti nereikės. Jei anksčiau buvo apmokestinama tik komercinė reklama, o socialinė atleidžiama nuo mokesčių, nuo gegužės 1-osios šios lengvatos išnyks.

„Visi moka vienodu tarifu. „Žalgirio“ arenai nebus taikoma jokių nuolaidų. Yra įstatymas, nustatyta tvarka, kaip apmokestinami išorinės reklamos plotai, ir šios tvarkos privalu laikytis visiems“, − sakė G. Petrauskas.

Pasak savivaldybės atstovų, jei išorinė reklama yra privačioje žemėje ar ant objekto, kuris yra privatus arba nuomos, panaudos bei kitomis teisėmis perduotas naudoti, tokioje vietoje reklamos mokestis dabar yra 8,7 euro už kv. m metams.

Šiuo tarifu bus apmokestinama ir „Žalgirio“ arenos švieslentė, nes arena pastatyta savivaldybės lėšomis, o krepšinio klubas yra tik jos operatorius.

Tiesa, nuo gegužės 1-osios šis įkainis padidės iki 10 eurų už kv. m. Vadinasi, per vienus metus arenos administracija į miesto biudžetą papildomai turėtų sumokėti 3 tūkst. 200 eurų išorinės reklamos mokesčio.

Šie įkainiai yra tik simboliniai palyginti su tais, kurie taikomi valstybei priklausančioje žemėje esantiems reklamos plotams. Už kv. m. reikia mokėti 116 eurų per metus.
Žalgirio arenos švieslentė

Vengs informacinio triukšmo

„Žalgirio“ arenos vykdomoji direktorė Asta Ivanauskienė sakė neabejojanti, kad švieslentė tikrai atsipirks.

„Šis ekranas suteikia įvairios naudos – sukuria pridėtinę vertę pačiam objektui, reklamuojamas jo pavadinimas, be to, mes galėsime anonsuoti arenoje vykstančius renginius (jų per metus vyksta daugiau nei 120), taip pat – parduoti reklaminį plotą ir už tai gauti konkrečių pajamų“, − sakė arenos vadovė.

Ateities planuose – ne tik arenoje vyksiančių rungtynių rezultato transliavimas. Viliamasi, kad techninės galimybės leis gyvai rodyti ir varžybų eigą.

Kokie prekių ženklai bus reklamuojami arenos ekrane ir kiek tai kainuos, kol kas nėra aišku. Neoficialiai kalbama, kad reklamos transliavimo įkainiai didžiausiame šalies ekrane bus kur kas didesni nei kitų bendrovių valdomuose ekranuose.

„Siekiame, kad reklamuojamų prekių ženklų nebūtų daug, tik vienas ar keli. Tiesiog norime išvengti informacinio triukšmo, kuris sukuriamas ekraną perkrovus įvairiomis reklamomis“, − sakė A. Ivanauskienė.

„Žalgirio“ arenos vadovė atskleidė, kad dėl reklamos transliavimo galimybių deramasi ir su netrukus veiklą pradėsiančiu mažmeninės prekybos tinklu „Lidl“.

Atsidarysiančiose tinklo parduotuvėse bus nemažai „Lidl“ priklausančių, nuosavų prekių ženklų, todėl verslininkai ieško galimybių pirkėjams supažindinti su naujuoju asortimentu.

„Norime pritraukti naujų prekių ženklų, nes esamiems klubo rėmėjams suteikiame daug je galimybių reklamuotis arenoje. Tiesiog šiuo atveju orientuojamės į kitą auditoriją – pravažiuojančius žmones, kauniečius ir miesto svečius“, − minėjo A. Ivanauskienė.

Apie modernų ekraną

Modernus ekranas ir jo montavimo darbai kainavo apie 400 tūkst. eurų.

Lėšas skyrė „Žalgirio“ arena, prisidėjo ir Kauno savivaldybė. Ji perdavė kauniečių aukas, kurios buvo renkamos arenos statybai. Senąja valiuta buvo surinkta kiek daugiau nei 50 tūkst. litų.

Aukšta rezoliucijos ir didelis ryškumas užtikrins gerą vaizdą ir dieną, ir naktį.

Jį pagamino ir sumontavo Suomijos įmonės „Darepro“ specialistai.

4 m aukščio ir 80 m ilgio interaktyvus LED ekranas – pats didžiausias Lietuvoje ir vienas didžiausių visoje Europoje.