Pradės veiklą pas kaimynus

Jau šią vasarą – toks planas numatytas Latvijoje atidaryti pirmąsias „Spar“ tinklo parduotuves.

Kaip buvo teigiama, tai yra tarptautinė nepriklausomų didmenininkų ir mažmenininkų grupė, kuri atstovaujai vienam prekės ženklui.

Tikinta, kad naujai į Latviją ateinantis prekybos tinklas „Spar“ ten bendradarbiaus su mažmeninės prekybos srityje jau dirbančiais verslininkais, padės jiems organizuoti bei plėtoti verslą. Parduotuvių koncepcija bus modernizuojama, klientams siūlomų produktų asortimentas plečiamas, pasiūlant ir naujų produktų, rašė BNS.

„Šiuo metu deramės su keletu mažmeninės prekybos įmonių, jau veikiančių šioje srityje ir suinteresuotų prisijungti prie SPAR tinklo bei sukurti sėkmingą verslo plėtros pagrindą savo konkurencingumui, produktyvumui ir pelningumui didinti“, – anksčiau žiniasklaidai sakė „SPAR Latvija“ valdybos pirmininkas Andris Vilcmejeras, anksčiau vadovavęs bendrovėms „Maxima Latvija“ ir „Putnu fabrika Ķekava“.

Visgi lietuviams šio tinklo vardas taip pat nėra naujiena. Prekybos tinklas jau yra veikęs Lietuvoje ir čia gyvavo iki 2002-ųjų.

SPAR prekybos tinklas

Tuo metu jį valdė „Baltic Food Holding“. Bankrutavus įmonei prekybos tinklo „Spar“ parduotuves įsigijo „Iki“, keletą jų perėmė „Norfa“, rašė ELTA.

Visgi apie svarstymus sugrįžti į Lietuvos rinką buvo kalbėta ir vos prieš keletą metų, dar prieš prasidedant koronaviruso pandemijai.

Dar 2019-ųjų rugsėjį buvo skelbiama, kad Lietuvoje buvo pateikti registruoti du prekės ženklai: „Eurospar“ ir „Interspar“, tada pranešė portalas „Verslo žinios“.

Franšizę tinklui Lietuvoje gali turėti latviai

Pricer.lt vadovas Arūnas Vizickas „Spar“ prekybos tinklo valdymą lygino su Lietuvoje gerai žinomu tinklu „Aibė“ ir sakė manantis, kad neseniai franšizę įsigiję latviai, ko gero, ją įsigijo visam regionui, kas reiškia, taip pat ir Lietuvai, ir Estijai.

Arūnas Vizickas

„Ji yra vadinama master franšize, kuri skirta visam regionui. Jeigu kažkas šiuo metu kreiptųsi į „Spar International“, būtų nukreiptas į Latviją. Išeina, kad jie valdo franšizę, kuri skirta regionui“, – aiškino jis bei teigė čia matantis keletą scenarijų.

Pasak jo, vienas jų, kad kažkas iš Lietuvos kreipsis dėl franšizės į Latviją, o kitas – kad latviai patys bandys pritraukti mažmenininkus.

„Kadangi su NT dabar situacija ne kokia, galimai bus vystoma principu, kaip „Aibė“ – mažesniems tinklams bus siūloma prisijungti prie „Spar“ franšizės, duotas vardas, paorganizuotas kažkoks asortimentas. Tai reiškia, Latvijos SPAR galimai stengsis verbuoti į tinklą įstoti kitas parduotuvėles“, – svarstė Pricer.lt vadovas.

Visgi, pasak jo, ateiti į Lietuvos rinką tinklui nebūtų lengva.

„Reikia didelių investicijų į reklamą, taip pat reikėtų investicijų į pirmąsias parduotuves, kad būtų parodyta, koks jis yra“, – teigė A. Vizickas ir pridūrė visgi nematantis labai didelio poreikio, kad Lietuvoje atsirastų dar viena „Aibė“.

Pasak jo, jeigu būtų nuspręsta prekybos tinklą plėtoti ir Lietuvoje, didelių pokyčių rinkoje tai neatneštų.

„Jeigu neatsiras kažkoks tinklas su stipriais pirkimais ir tiekimu iš Lenkijos, Bulgarijos, kitaip tariant, tų šalių, kur yra pigi darbo jėga, tai laikui bėgant turėsime dar vieną parduotuvės iškabą, bet jose – tą patį turinį su tomis pačiomis prekėmis.

Jeigu nueiname į mūsų didžiuosius prekybos tinklus, mes ten matome praktiškai tas pačias prekes už tas pačias kainas ir jos būna vienodos. Klientams tikėtis kažko naujo būtų neverta ir rinkos tai nepakeistų.

Rinka galėtų pasikeisti tuo atveju, kai iš tiesų ateitų mažų kainų ar didesnių tiekimo grandžių konkurencijos žaidėjai, tokie, kaip „Aldi“, kurie konkuruotų su „Lidl“ ir pan. Tada dar būtų galima tikėtis pokyčių, bet „Spar“ atveju, tai yra būtų nauja iškaba ir jiems būtų labai sunku pasiekti mastą, nes reikia daug parduotuvių, logistikos, apimčių“, – sakė A. Vizickas.

Lietuvos prekybos įmonių asociacijos direktorė Rūta Vainienė redakcijai tikino, kad įmonė dėl plėtros planų Lietuvoje į asociaciją nesikreipė ir ši apie jokius planus negirdėjusi.

„Delfi“ įmonei „Spar International“ išsiuntė klausimus dėl galimų planų, tačiau atsakymų į užklausas negavo.

Atėjimą sietų su kito tinklo pirkimu

Mažmeninės prekybos ekspertas Justas Gavėnas scenarjių, jeigu „Spar“ tinklas nuspręstų ateiti į mūsų šalį, piešė kiek kitaip.

Justas Gavėnas

„Nelabai įsivaizduoju, kaip prekybos tinklas čia galėtų ateiti ne su dideliu parduotuvių skaičiumi.

Mano nuomone, kad tada turėtų įsigyti kitą prekybos tinklą ir jį perdaryti, o ne pavieniui statyti parduotuves. Mano supratimu, tai vienintelė galimybė.

Mažas parduotuvių kiekis niekada nepasiteisins“, – teigė ekspertas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją