Dvi svarbiausios dalys

Produkto optimizavimui „Amazon“ didžiausią reikšmę turi du dalykai – pavadinimas ir nuotraukos. Anot jo, būtent šias sritis būtina susitvarkyti, siekiant padidinti pardavimus.

„Pagal produkto pavadinimą, įskaitant ir pagal kokius raktažodžius produktas yra indeksuotas, klientai randa prekę, kurią ketina įsigyti. Pagal pirmąją nuotrauką nusprendžia ją peržiūrėti, pagal likusias nuotraukas, kainą, atsiliepimus ir aprašymus nusprendžia sumokėti pinigus ir įsigyti“, – elementarų pavyzdį pateikia pašnekovas.

S. Želvio teigimu, „Amazon“ yra sistema, kur visi elementai yra svarbūs, jei norima gerų rezultatų. „Pateiksiu pavyzdį aprašydamas kelias situacijas: produktas A – puikiai paieškos sistemai optimizuotas pavadinimas, patrauklios ir unikalias produkto ypatybes atskleidžiančios nuotraukos, teisingai pateikta informacija apie pagrindines produkto ypatybes, tačiau produkto pardavimų nėra – klientai, kurie įsigijo produktą, paliko neigiamus atsiliepimus, nes produktas yra labai nekokybiškas. Jautėsi apgauti, permokėję už produktą. Produktą dažnai grąžina atgal.

Produktas B – pavadinimo kokybė pakankama, kad produktas būtų randamas pagal pagrindinius raktažodžius, pirma nuotrauka truputį kitokia nei konkurentų pirmosios nuotraukos, aprašymai glausti, kaina mažesnė nei konkurentų. Produktas yra perkamas, nes klientai už gerą kainą gauna puikios kokybės produktą, todėl palieka gerus atsiliepimus. Apibendrindamas pavyzdžius noriu pasakyti, kad, neatsižvelgiant į pavadinimų ir nuotraukų svarbą, reikia nepamiršti, kad prekiaujant platformoje „Amazon“ reikia vertinti visumą su produktu susijusių parametrų.“
Simas Želvys / G. Kropio nuotr.

Nuo naujoko prie profesionalo

Pradedančiuosius ir profesionalus platformoje „Amazon“ atskirti nesudėtinga. Vis dėlto, siekiant kuo greičiau išaugti ir pasiimti savo rinkos dalį, reikia žinoti, kokius pirmuosius žingsnius būtina atlikti ir kaip vėliau tęsti savo veiklą.

„Naujokui rekomenduočiau pirmiausia pasistengti užtikrinti, kad produkto kortelė būtų geriausia, palyginti su konkurentais. Taip pat pasistengti produktą padaryti išskirtinį ir nebūti dar vienu tokiu pačiu produktu. Gali užtekti ir minimalių pakeitimų, bet išskirtinumas startuojant būtų didelis pranašumas. Produkto kokybė – tai vieta, kur jokių kompromisų negali būti. Tik pažengus ir pardavus daug prekių „Amazon“ bei suvokus, kaip sistema veikia, ko pirkėjai tikisi, galima suprasti, į kokias produktų detales kreipti daugiau dėmesio. Pirmasis produktas – jokių kompromisų“, – kategoriškai teigia pašnekovas.

Pažengusiesiems galioja jau kitos taisyklės. Jiems derėtų daugiau dėmesio skirti būtent optimizavimo procesams. „Profesionalams reikėtų susikurti veikiančią ir nuolat optimizuojamą PPC reklamos kampaniją. „Amazon“ reklamos plotai didėja ir netrukus taps vis sunkiau sulaukti organinės paieškos srauto, jei nebus papildomai reklamuojamasi“, – sako S. Želvys.

Vien paleisti reklaminės kampanijos neužtenka, svarbu ją nuolat prižiūrėti. „Reikia stengtis, kad reklamos kampanija sudarytų 8–10 proc. išlaidų nuo gaunamų „Amazon“ pajamų. Tai tik bendras patarimas ir kiekvienu atveju gali skirtis, bet panaši proporcija turėtų būti siekiamybė, norint užtikrinti pelningą prekybą“, – įsitikinęs pašnekovas.

Venkite klaidų

Didžiausia optimizavimo klaida, anot S. Želvio, yra tiesiog jo nebuvimas. Pašnekovas įsitikinęs, jeigu produktas aprašomas ir nufotografuojamas prieš tai neatlikus rinkos analizės, realios naudos iš to nebus. Be to, svarbu suvokti, kad „Amazon“ yra lygiavertis įprastam verslui, todėl būtina stebėti visus procesus.

„Tai yra verslas, todėl savo veiklą reikia vertinti kaip verslą su visomis galimomis rizikomis ir pasekmėmis. Pinigų srautų valdymas, produktų gamyba ir jų kokybės kontrolė, logistika, mokesčiai, buhalterija, verslo administravimas yra tos pačios problemos, kurias sprendžia bet kuris verslas. Siekiant sėkmingai ir ilgai prekiauti, neužteks vien tik optimizuoti produktų korteles“, – pabrėžia AMZ Group“ bendraįkūrėjis ir priduria, kad daugiau nei pusę sėkmės lemia tinkamo produkto pasirinkimas.

Be to, pašnekovas atskleidžia, kaip svarbu suvokti, kad klientas iš tiesų yra ne jūsų, o „Amazon“ ir čia jis visada teisus. „Pavyzdys: klientas nusiperka iš jūsų prekę ir dėl savo kaltės ją sudaužo, sulaužo, sugadina. Jūs vis tiek atsiprašote kliento už blogą ir nekokybišką prekę, nusiunčiate dar vieną nemokamai dovanų ir dar pridedate nuolaidos kodą būsimiems pirkiniams. Jei taip daryti negalėsite, platforma „Amazon“ ne jums“, – sako S. Želvys.

Pasitarti su profesionalais

Mokymų metu konsultacijas logistikos klausimais dalyviams teiks UAB „DHL Lietuva“ atstovai. Jų pardavimo skyriaus vadovė Aušra Rutkauskienė sutiko iš anksto atskleisti keletą gudrybių, kas svarbiausia „Amazon“. Visų pirma, anot jos, svarbu pasirinkti patirties dirbant su „Amazon“ turintį logistikos partnerį, kuris žinotų šio verslo niuansus.
Aušra Rutkauskienė

„Amazon“ – itin didžiulis mechanizmas, turintis griežtas taisykles ir jų nesilaikymas gali turėti neigiamos įtakos verslui – į jų sandėlį vežėjas neatvažiuos, kada panorėjęs. Prie reikalaujamos registracijos pristatant nustatytu laiku, t. y. turint tikslų laiką, kai kurjeris ar vežėjas gali atvykti, galioja ir sava sistema bei taisyklės siuntų ar krovinių pakuotei, žymėjimui, kurių privaloma laikytis. Pavyzdžiui, dėžutės turi būti ir atsuktos, ir neužstatytos, suklijuoti siuntą identifikuojantys galiojantys lipdukai“, – vardija pašnekovė.

Kitas ne mažiau svarbus niuansas – stebėti atsargas ir sumaniai planuoti prekių papildymus. „Paprastai ekonomiškiausias prekių pristatymas yra naudojantis sausumos transportu. Tai pristatymas per ilgesnį laikotarpį, atitinkamai – už mažesnę kainą. Be to, akylai planuojant prekių papildymą, galima išvengti ir sandėliavimo mokesčių „Amazon“, kai pristatomos naujos prekės senųjų dar neišpardavus“, – atskleidžia A. Rutkauskienė.

Bendradarbiavimo svarba

Pasak A. Rutkauskienės, tinkamas logistikos partneris gali ne tik sklandžiau suplanuoti tiekimo galimybes, bet ir užtikinti, kad prekės tikrai bus priimtos, atlikdamas vežėjui privalomus darbus.

„Logistikos partneris privalo užregistruoti pristatymą „Amazon“ sistemoje ir, kad būtų išvengta užlaikymo, važtaraštyje turėtų būti pateikta ši informacija: tinklalapyje „Amazon“ registruojant prekes pateikta identifikacija, siuntos ID, pardavėjo duomenys, kurjerių kompanijos ar vežėjo pavadinimas, priskirtas siuntimo nuorodos numeris, tikslus pakuočių skaičius ir tipas, kiti pakuočių ženklinimai“, – vardija pašnekovė.

Vežėjas privalo turėti šiuo duomenis jau anksčiau, nes privalės juos pateikti registruodamas atvykimo į sandėlį laiką. Pašnekovė pabrėžia, kad dirbant „Amazon“ privalu gerbti jų taisykles ir atkreipti dėmesį į pačių pakuočių reikalavimus.

„Keletas pavyzdžių: išorinė estetika, t. y. siuntų dėžės negali būti pažeistomis pakuotėmis, viduje neturėtų būti birių apsauginės pakuotės produktų, ant dėžutės nepaliekami seni prekių lipdukai ir kt. Nesilaikant reikalavimų, „Amazon“ turi teisę nepriimti tokių siuntų, kas vėlgi sukelia papildomų nepatogumų pardavėjui sprendžiant susidariusią situaciją“, – įspėja A. Rutkauskienė.

Kaip tapti profesionalu?

Žinoma, pirminis patarimas – bandyti prekiauti ir ieškoti sau tinkamo kelio, tačiau, siekiant išvengti skaudžių ir brangiai kainuojančių klaidų, rekomenduojama patirties pasisemti iš profesionalų. Būtent jie susirinks lapkričio 21 d. „bzn start“ organizuojamuose mokymuose. Be S. Želvio ir UAB „DHL Lietuva“ atstovų, patirtimi čia dalinsis advokatų kontoros GLIMSTEDT advokatė, ekspertė Giedrė Rimkūnaitė-Manke bei UAB „Seminal Work“ direktorius ir bendrasavininkis dr. Žydrūnas Stankevičius. Renginio draugai: verslo miestelis „Technopolis“ ir „Spaudos departamentas“ bei didžiausias naujienų portalas DELFI.