Bendrovės, atsiriekiančios apie 47 proc. vidaus alaus rinkos, pajamos išaugo nedaug - nuo 301 mln. iki 302,8 mln. litų.

Rinkos dalyvių teigimu, "Švyturio-Utenos alus" didelį pelną uždirba, nes nuolat investuoja į naujus produktus, yra lankstus rengiant įvairias kampanijas.

Antroje vietoje pagal pardavimus buvo Danijos koncerno "The Danish Brewery Group" valdoma "Kalnapilio-Tauro grupė". Ši alaus darykla pernai uždirbo 710 tūkst. litų grynojo pelno, kai 2003-iaisiais buvo patyrusi 5,481 mln. litų nuostolių.

Apie 24 proc. Lietuvos alaus rinkos turinčios "Kalnapilio-Tauro grupės" pajamos pernai sumažėjo 1,5 proc. - nuo 102,085 mln. iki 100,542 mln. litų

Pasak rinkos dalyvių, išbristi iš nuostolių "Kalnapilio-Tauro grupei" pavyko sumažinus sąnaudas ir daugiau koncentruojant gamybą į Panevėžyje veikiančią alaus daryklą, o ne Vilniuje. Teigiamos įtakos alaus daryklai ir turi pagrindinės akcininkės plėtra, įsigyjant naujas įmones užsienyje.

Kitos dvi didžiausių alaus gamintojų ketvirtuke esančios bendrovės 2004 metais dirbo nuostolingai.

Suomijos "Olvi" per Estijos "A.Le Coq" valdoma Kauno bendrovė "Ragutis" pernai patyrė 4,58 mln. litų nuostolių, užpernai - 6,23 mln. litų. Alaus daryklos pardavimai palyginamuoju laikotarpiu padidėjo 13,3 proc. - nuo 45,774 mln. iki 51,871 mln. litų.

"Ragutis" nuostolingai dirba jau ketverius pastaruosius metus, o viena iš pagrindinių nuostolingos veiklos priežasčių - dideli amortizaciniai atskaitymai, alaus daryklai daug investuojant.

Nuostolių pernai patyrė į biržą sugrįžusi Šiaulių alaus darykla "Gubernija". 2004 metais alaus daryklos nuostoliai siekė yrė 4,816 mln. litų, arba 3,3 karto daugiau nei užpernai (1,476 mln. litų).

"Gubernija", kaip ir "Ragutis", skirtingai nuo minėtų dviejų bendrovių, vis dar nemažai investuoja, ir tai turėjo įtakos galutiniam finansiniam rezultatui. Pernai Šiaulių "Gubernija" investavo į plastikinės taros (PET) pilstymo liniją. Įtakos pelnui turėjo ir sumažėjusi alaus kaina bei didiesiems prekybos centrams tenkančios pardavimų dalies padidėjimas.

Apie dešimtadalį alaus rinkos užimančios "Gubernijos" pardavimai ir paslaugos pernai siekė 50,369 mln. litų - 8,7 proc. mažiau nei 2003 metais (55,148 mln. litų).

Lietuvos aludarių asociacijos prezidento Audriaus Vidžio teigimu, didėjant konkurencijai bendrovėms pelno uždirbti darosi vis sunkiau.

"Konkurencija alaus rinkoje yra labai didelė, alaus kainą kelti jau niekas Lietuvoje net nesvajoja", - Eltai sakė A. Vidžys.

Lietuvos alaus rinka pernai, palyginti su 2003 metais, išaugo 5,4 proc. nuo 24,163 mln. iki 25,462 mln. dekalitrų (dal). Tokius duomenis anksčiau skelbė Lietuvos aludarių asociacija, vienijanti devynias šalies alaus daryklas.

Šaltinis
Kopijuoti, platinti, skelbti agentūros ELTA informacijas ir fotoinformacijas be raštiško agentūros ELTA sutikimo draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją