Taip, pokalbis dėl darbo praėjo puikiai. Taip, jus atrinkęs žmogus buvo sveiko proto ir kalbėjo protingai. Tačiau dabar, kai išmetėte inkarą, galite susipažinti su iš pradžių gerai slėpta, bet dabar akivaizdžia realybe, kad ... dirbate blogam darbdaviui.

Didelė darbuotojų kaita, nuolat besiskundžiantys darbuotojai ir vėluojantys atlyginimai yra tie ženklai, kuriuos pastebės net naujokas. Tačiau kokie yra ne tokie akivaizdūs ženklai?

Žurnalas „Fortune“ už jus atliko varginantį darbą, kad padėtų jums išsiaiškinti, kokiam darbdaviui ketinate dirbti pačioje „žaidimo pradžioje“. Jis paklausė įvairių sričių ekspertų, kokie yra išduodantys blogo darbdavio požymiai. Štai ką jie atsakė.

Darbo pradžia – nepajudinamas dalykas

San Franciske veikiančios viešųjų ryšių kompanijos „Stellar Public Relations“ prezidentė Brenda Christensen pasakojo, kad kartą jos naujas viršininkas turėjo jai paskambinti ir pranešti, kada ji turi pradėti dirbti, kad ji turėtų laiko persikelti į naują miestą. Tačiau jis paskambino likus trims dienoms iki darbo pradžios.

„Jis buvo labai nustebęs, kad aš negalėjau kaip to serialo „Mano svajonių Džinė“ herojė mirktelti arka kaip ragana Samanta iš serialo „Kerėtoja“ pasukioti nosytę ir magiškai atsidurti prie jo durų jau kitą dieną“, – pasakojo ji.

Niujorke veikiančios bendrovės „Tigress PR“ įkūrėja ir vadovė Samuella Becker susidūrė su panašia problema, kai naujasis darbdavys nenorėjo perkelti darbo pradžios, nors jai reikėjo atlikti biopsiją siekiant atmesti krūties vėžio galimybę.

„Penktadienį man atliko operaciją, o jau pirmadienį turėjau būti darbe su visomis siūlėmis, tvarsčiais ir skausmu“, – sakė ji.

Motyvuojantis pažeminimas

Caitlin Pyle yra Orlande, Floridoje, veikiančios bendrovės „Proofread Anywhere“ įkūrėja prieš imdamasi savo verslo ji dirbo teisinių paslaugų firmoje, kurioje buvo mėgiami sadistiniai triukai.

„Kai kas nors padarydavo kokią klaidą, ten buvo taip priimta, kad bet kas pastebėjęs tą klaidą padarydavo kompiuterio ekrano nuotrauką ir išsiųsdavo ją visai kontorai kaip pamoką“, – sakė ji.

Melas, melas, melas!

Lori Nash Byron yra dviejų bendrovių savininkė. Ankstesnė darbovietė ją išmokė, kad reikia bėgti iš kontoros, kurioje bendradarbiai reguliariai meluoja.

„Už telefonų pardavimus atsakingas žmogus naudojosi išgalvota pavarde bendraudamas su klientais, ir būdavo tikra gėda, kai į ofisą atėję klientai tai sužinodavo. Kiti darbuotojai, ir net pats kompanijos prezidentas, taip pat turėjo savo išgalvotus vardus, kuriuos naudojo bendraudami su klientais, galimais partneriais ir net mokesčių inspektoriais“, – pasakojo moteris.

Pietų pertrauka – tinginiams

Mike'as Collinsas rašo asmeninių finansų tinklaraštį „Wealthy Turtel“. Blogą darbdavį jis gali atpažinti iš šimto metrų.

„Apsilankykite kompanijos automobilių stovėjimo aikštelėje per pietus ir pažiūrėkite, ar joje yra automobilių, – pataria jis. – Jeigu aikštelė yra sausakimša, veikiausiai tai reiškia, kad visi darbuotojai turi per daug darbų, kad galėtų išeiti papietauti, arba vadovas tikisi, kad dirbsite pietų metu.“

Ašarų kambarys

Niujorke veikiančioje konsultacijų kompanijoje „Prosek Partners“ dirbanti Maggie Edinger pasakojo, kad anksčiau yra dirbusi didelėje kabelinės televizijos kompanijoje su labai „unikalia“ patalpa.

„Pirmąją mano darbo savaitę viena mano kolegė man parodė kambarį, kurį visi vadino „ašarų kambariu“, – pasakojo ji. – Tai iš tiesų buvo kambarys, kuriame darbuotojai galėjo nueiti ir paverkti, jeigu diena biure būdavo tikrai prasta.“

Tiesiai arčiau – aplink greičiau

San Franciske veikiančiai ryšių ir darbuotojų atrankos kompanijai vadovaujantis Chrisas V. Nicholsonas sakė, kad apie darbovietę galima spręsti pagal tai, kaip greitai atliekami paprasti darbai.

„Jeigu darbovietėje neįmanoma atlikti paprastų dalykų, kurie kitoje aplinkoje būdavo be galo lengvai padaromi, tikrai verta susirūpinti darbo efektyvumu tokioje kontoroje“, – sakė jis.

Ledkalnio viršūnė

„Jeigu ką tik pradėję dirbti naujoje darbovietėje išgirstate rasistinių ar seksistinių pasisakymų, veikiausiai jie atspindi bendrą darbinę aplinką, kurioje moterys ir mažumos beveik neturi šansų, – sakė Viennoje, Virdžinijos valstijoje dirbanti darbo psichologijos profesorė Caren Goldberg. Jos teigimu, kartais pakanka pakalbėti su personalo atrankos specialistu.

„Personalo atrankos darbuotojai turi „signalizuojančią funkciją“, Jeigu kompanijos personalo skyriaus atstovas darbo pokalbio metu bendrauja nemaloniai ir neprofesionaliai, vertėtų susirūpinti dėl bendro profesionalizmo lygio toje kompanijoje.“

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (5)