Draudimo ekspertas pateikia paprastą 5 žingsnių atmintinę, kuri padės lengvai ir tinkamai įvertinti skirtingus pasiūlymus, rašoma išplatintame pranešime spaudai.

1 žingsnis: asmeninius poreikius palyginkite su rizikomis, kurias norite apdrausti

Pirmiausia rekomenduojama atkreipti dėmesį į konkrečias rizikas, kurias norima apdrausti. Šias rizikas reikėtų palyginti su savo poreikiais ir įvertinti, ar draudikas tinkamai jus suprato ruošdamas draudimo pasiūlymą.

Rekomenduojama visais atvejais apsvarstyti „visų rizikų“ variantą. Tokiu atveju atsitikus nelaimei tikimybė negauti draudimo išmokos beveik išnyksta, nes būsite apsidraudęs nuo bet kokio įvykio, išskyrus bendrus nedraudžiamuosius (vienas iš jų – teroro aktas).

„Šis žingsnis taip pat ypač svarbus renkantis kelionių draudimą, ypač tuomet, kai keliaujama į tolimas keliones su persėdimais.

Tokiais atvejais padidėja rizikos, kad galite prarasti bagažą, gali būti atidėtas ar net atšauktas jungiamasis skrydis. Todėl svarbu turėti teisę reikalauti atlyginti nuostolius – visa tai turi būti įtraukta į draudimo liudijimą“, – pranešime spaudai sako Dainius Baltinas, „Compensa Vienna Insurance Group“ pardavimų departamento vadovas.

2 žingsnis: atkreipkite dėmesį į draudimo vertę

Labai svarbu atkreipti dėmesį, kokia vertė yra nurodyta draudimo liudijime – už tai atsako asmuo, kuris nori apsidrausti.

Pasak eksperto, renkantis draudimą nuo nelaimingų atsitikimų, reikėtų pasidomėti ne tik draudimo sumomis mirties, neįgalumo, traumų ar kitais atvejais, bet ir patariama išnagrinėti taisyklėse nurodytas konkrečias sumas, kurios būtų mokamos už tam tikrus įvykius.

„Kitu atveju – renkantis turto draudimą – rekomenduojama turtą drausti tokia suma, kurios turėtų užtekti visiškai atstatyti pastatą. Tačiau jeigu objektas yra labai stipriai nusidėvėjęs, tokiu atveju draudikas greičiausiai pasiūlys objektą drausti likutine verte.

Taip pat atkreipkite dėmesį į smulkmenas: ar bus atlyginami katilo gedimo taisymo nuostoliai, ar, pavyzdžiui, apdraudus tokį turtą kaip dviratis, bus įtraukta vagystės rizika“, – tvirtina pardavimų departamento vadovas.

3 žingsnis: visuomet pateikite išsamią informaciją apie draudimo objektą

Pasak eksperto, dažniausiai „nesusikalbėjimai“ tarp kliento ir draudiko įvyksta dėl klaidingai arba neišsamiai pateiktos informacijos apie draudimo objektą.

Dėl šios priežasties kyla nesusipratimų rizika žalos atlyginimo atvejais. Todėl prieš gaunant pasiūlymą, draudikui reikėtų pateikti kuo išsamesnę informaciją apie draudimo objektą ir išsamiai atsakyti į kylančius klausimus.

„Šis žingsnis ypač svarbus renkantis kelionių draudimą, šiuo atveju reikėtų nurodyti ne tik kelionės tikslą, bet ir suplanuotas ekstremalias pramogas, tokias kaip slidinėjimas, kopimas į kalnus, nardymas, fizinis darbas, kelionės motociklu.

Visa tai turi būti įtraukta į draudimo liudijimą. Dažnai draudikai taiko apribojimus gydymo išlaidoms užsienyje, o tai ypač svarbu rimtai nukentėjus ar net mirties atveju“, – teigia D. Baltinas.

4 žingsnis: įvertinkite, kokios pagalbos sulauksite nelaimės atveju

Patariama išsiaiškinti, ar į draudimo pasiūlymą yra įtrauktos visos asmeniui svarbios aplinkybės ir kokios papildomos naudos sulauktumėte renkantis vieną ar kitą draudimo bendrovę.

Kad būtų paprasčiau, panagrinėkite žalas, kurių gali nedengti draudikas konkrečių įvykių metu, tokių kaip žvėries nutrenkimas, gamtinės jėgos, stiklo dūžis ir kiti. Taip pat svarbu įvertinti draudimo teritoriją – ar sulauktumėte pagalbos nelaimei įvykus už šalies ribų.

„Draudikai labai skirtingai vertina įvykius, pavyzdžiui – pasirinkus draudimą nuo nelaimingų atsitikimų, vieni už čiurnos patempimą gali nieko nemokėti, kiti – tokį įvykį traktuoja kaip draudžiamąjį.

Renkantis transporto draudimą, svarbu įvertinti, kokią pagalbą kelyje gali pasiūlyti draudimo bendrovė nelaimės atveju – ar bus pristatytas laikinas automobilis, kokie limitai bus skiriami pristatant degalus ar transportuojant automobilį, kiek dėmesio bus skiriama gelbėjimui“, – pataria D. Baltinas.

5 žingsnis: atkreipkite dėmesį į draudimo konsultanto profesionalumą

Renkantis draudimą ypač svarbus draudimo konsultanto profesionalumas ir gebėjimas pateikti kliento poreikius atitinkantį sprendimą.

Konsultantas privalo kuo geriau įvertinti situaciją, teisingai išgirsti ir suprasti savo klientą.

Rekomenduojama turėti savo asmeninį draudimo ekspertą, kuriuo galėtumėte pasitikėti ir kreiptis jei tik reikėtų pagalbos ar patarimo bet kokiais draudimo klausimais.

„Jeigu kyla kažkokių abejonių dėl draudimo sąlygų, patariama su konsultantu bendrauti el. paštu ir tiesiogiai pateikti kilusius klausimus. Tokiu būdu bus išvengta tokių nesusipratimų kaip: „o man sakė, kad bus taip ir ne kitaip…“. Priklausomai nuo draudimo rūšies ir apimties, patariama pasiūlymo įvertinimui skirti bent 10-30 minučių savo laiko“, – priduria ekspertas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (3)