aA
Sėkmingas startas platformoje „Amazon“ dažnam verslui gali reikšti kelią į sėkmę. Vis dėlto praėjusiais metais prekybos milžinė ėmė griežtinti taisykles, o tai tiesiogiai paveiks kiekvieną, norintį prekiauti ar jau pradėjusį savo verslą platformoje „Amazon“.
© Reuters

Daugiausia mokestinių pokyčių

„Innovators Lab Limited“ bendraįkūrėjis dr. Žydrūnas Stankevičius pardavimus platformoje „Amazon“ plėtoja nuo 2014 m. ir jau yra pardavęs produktų už beveik 5 mln. eurų, todėl nesunkiai pastebi ryškiausius pokyčius, kuriuos savo bendruomenei įveda „Amazon“.

Žydrūnas Stankevičius
Žydrūnas Stankevičius
© Asmeninio albumo nuotr.

„Ryškiausia „Amazon“ 2018 m. tendencija yra griežta mokesčių kontrolė, t. y. reikalavimas registruotis PVM mokėtojais tose Europos Sąjungos šalyse, kuriose pardavėjai laiko prekes „Amazon“ FBA sandėliuose. Įstatymiškai tai buvo privaloma seniai, bet kontroliuoti pradėta tik 2018 m. pavasarį Jungtinėje Karalystėje, o rudenį Vokietijoje. Tie, kurie nėra registravęsi PVM mokėtojais, praranda galimybę laikyti prekes „Amazon“ FBA sandėliuose arba jų „Amazon“ paskyra gali būti uždaryta. Taip pat JAV atskiros valstijos pradėjo sudarinėti sutartis dėl pardavimo mokesčio rinkimo per „Amazon“. Mokestinė priežiūra labai sugriežtėjo, o tai reiškia 16–17 proc. pardavimo pajamų paskyrimą mokesčiams ES, ko anksčiau praktiškai niekas nedarė prisijungę internetu“, – sako pašnekovas.

Jam antrina ir prekybos „Amazon“ specialistas Robertas Jackus, sakydamas, kad tokie pokyčiai bendruomenei išeis į naudą, mat bus įnešta daugiau skaidrumo.

„Griežtesnė „Amazon“ politika pardavėjų atžvilgiu pasireiškė per naujus PVM registracijos reikalavimus – tai ilgainiui apvalys pardavėjų rinką nuo neskaidrių pardavėjų bei sukčių ir išlygins žaidimo sąlygas visiems pardavėjams. Anksčiau, tarkim, Azijos pardavėjai siūlydavo prekes be PVM, t. y. apie 16 proc. pigiau, todėl norėdamas išlikti konkurencingas turėjai mažinti savo kainą“, – pabrėžia specialistas.

Surišo rankas išorės reklamdaviams

Kita labai ryški praėjusių metų „Amazon“ naujovė palietė reklamos klausimus. Įvesdamas vidinės reklamos tinklą, „Amazon“ tiesiogiai apribojo išorinės reklamos galimybes.

„Toliau vystėsi „Amazon“ vidinės reklamos PPC struktūra, daugėjo reklamavimosi galimybių. Tuo pačiu „Amazon“ monetizavosi, atimdamas duoną iš išorinės reklamos davėjų. Dar keitėsi ir reikalavimai „Amazon“ įtraukimui į biržos prekybos sąrašą, gerėjo produktų eksponavimo galimybės tiems, kurie yra užregistravę savo prekių ženklus“, – naujoves pastebi dr. Ž. Stankevičius.

R. Jackaus teigimu, tokia „Amazon“ politika išaugino reklamos biudžetus: „Reklamos išlaidų augimas palietė kiekvieną tiesiogiai, nes vis daugiau pardavėjų naudojasi „Amazon Sponsored Ads“ ir reklamos biudžetai didėja, todėl ir paspaudimo kaina auga“.

Robertas Jackus
Robertas Jackus
© Asmeninio albumo nuotr.

Stipriau jautė mažmenininkai

Anot R. Jackaus, esminės praėjusių metų „Amazon“ tendencijos, tokios kaip mokestinės sistemos pakeitimai, reklamos politikos pokyčiai ar augantis pardavėjų skaičius, labiausiai buvo jaučiamas tiems, kurie užsiima mažmenine prekyba. Tačiau didmeninės prekybos atstovams, kurių vienas yra ir R. Jackus, šios tendencijos nebuvo labai aktualios.

„Visgi, dirbant didmenos modeliu, kai parduodami produktai yra labai toli nuo konkurencijos ir dažniausiai nišinėse kategorijose, tos tendencijos nelabai darė įtaką veiklos rezultatams. Tuo labiau, kad didelis asortimentas išskaido rizikas ir, smarkiai kritus vieno produkto pardavimams, bendras nuosmukis nelabai jaučiamas“, – teigia R. Jackus.

Kova su Kinijos rinka

Šiais metais esminės „Amazon“ kryptys bus panašios. Anot pašnekovų, platforma ir toliau griežtins PVM klausimus, sieks suvaldyti dirbtinius reitingų kėlimus, pažaboti į „Amazon“ besiveržiančių Kinijos prekybininkų srautus.

„Amazon“ toliau griežtins nesąžiningo elgesio platformoje bei manipuliacijų atsiliepimais, dirbtinio reitingų kėlimo parduodant produktus su didelėmis nuolaidomis kontrolę. Taip pat bandys pažaboti kinų pardavėjus, plūstančius į „Amazon“ didžiuliais kiekiais ir naudojančius nelegalius triukus. Gerės galimybės sąžiningiems pardavėjams, prekių ženklų kūrėjams ir blogės sąlygos manipuliuotojams. Visgi sunku tikėtis didelio pardavėjų aptarnavimo pagerėjimo, kol nebus pakeistas įmonės požiūris į pagrindinius pardavimus nešančius partnerius“, – įsitikinęs dr. Ž. Stankevičius.

Ne ką mažiau klausimų platformai „Amazon“ kelia ir Europos rinka bei pokyčiai JAV. Pasak R. Jackaus, šiemet prekiaujantiesiems „Amazon“ teks dėl daug ko registruotis.

„Šiemet bus populiaru registruotis – Amerikoje registracijos vyks dėl valstijų pardavimo mokesčio, Europoje – PVM registracijos „Amazon“ šalyse, Vokietijoje teks registruotis dėl pakuočių utilizavimo, o tuo labiau dar nežinia, kokias rokiruotes padarys „Brexit“, – pastebi pašnekovas.

Svarbiausi patarimai 2019-iesiems

Tiems, kurie planuoja prekybą didmenos srityje, R. Jackus pataria koncentruotis ne vien į „Amazon“, bet turėti ir kitų prekybos kanalų bei nepatingėti susirinkti visų reikiamų dokumentų.

„Didmenos modelyje šiemet gamintojai ir prekių ženklai vis labiau koncentruojasi į konkrečios jų nišos pardavėjus, pageidautina papildomai su savais pardavimų kanalais, ne tik „Amazon“. Dėl to užtrunka daugiau laiko rasti naujų prekių ženklų, kurie leistų prekiauti jų prekėmis per platformą „Amazon“, bet galimybė vis dar įmanoma. Dėl atnaujintų teisinių reikalavimų rekomenduoju susitvarkyti visas įmonės registracijas. Veiklos sąnaudos paaugs, bet verta dėl tokio dydžio rinkos kaip „Amazon“, – patikina jis.

Tiems, kurių šių metų tikslas startuoti „Amazon“, dr. Ž. Stankevičius pataria gerai apskaičiuoti, ar tai iš tiesų bus naudinga.

„Verslas, einantis į „Amazon“, pirmiausia turėtų įsitikinti, kad tai jiems tinkama platforma. Taip pat žinoti, kad buvimo „Amazon“ išlaidos ir kainodara stipriai skiriasi nuo įprastų fizinių analogų ir netgi nuo savų internetinių parduotuvių. Kartu su didelėmis galimybėmis yra ir neįprastai didelės verslo sąnaudos, galinčios padaryti šį užsiėmimą ne tik nepelningą, bet ir nuostolingą. Geriausia sąnaudas suskaičiuoti prieš einant į „Amazon“ negu paskui skaičiuoti netikėtus veiklos nuostolius“, – pataria specialistas.

Antplūdžio sulaukę mokymai

Didžiausias jauno verslo portalas „BZN start“ sausio 23 d. organizuoja pakartotinius prekybos platformoje „Amazon“ mokymus. Sulaukus didžiulio susidomėjimo, šiame renginyje savo praktinėmis žiniomis dalysis dr. Ž. Stankevičius, R. Jackus, o prie jų prisijungs „Amazon“ paskyrų administratorius, konsultantas Klaidas Šiuipys ir advokatų kontoros „Glimstedt“ advokatė, ekspertė, platformos „Amazon“ praktikė Giedrė Rimkūnaitė-Manke.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kaip pradėti savo verslą: pinigų gauti lengva, sunkiausia visai kas kita (93)

Panevėžietės atidaryta mažoji bendrija „ Laikas desertui“ veikia tik ketvirtą mėnesį,...

Lietuvis siekia pakeisti prekybos rinką: derybų galią nori sugrąžinti pirkėjams (80)

Danijoje gyvenantis lietuvis įkūrė elektroninės prekybos platformą, kuria tikisi sugrąžinti...

Lietuviai surūkė daugiau kontrabandinių cigarečių – valstybė prarado milijonus (66)

Nors kontrabandinių cigarečių sulaikoma vis daugiau, tyrimai rodo, kad tai rūkaliams tai ne...

Trumpo patarėjas: JAV ir Kinijos derybose dėl prekybos proveržio nėra (1)

Baltųjų rūmų patarėjas prekybos klausimais Larry Kudlow sumenkino pranešimus apie proveržį...

Kai kuriose Lietuvos įmonėse uždirbti milijonams pakanka vieno darbuotojo: kaip joms tai pavyksta? (131)

Lietuvoje yra ne viena kompanija, vienam darbuotojui sugeneruojanti daugiau kaip 10 milijonų eurų...

Top naujienos

Aloyzas Sakalas įvardijo pagrindinį „valstiečių“ trūkumą: dėl to jie pralaimės rinkimus (363)

Lietuvos socialdemokratų partijos ( LSDP ) garbės pirmininkas Aloyzas Sakalas nepripažįsta...

Galvotrūkčiais prisipirko būstų už juokingas kainas: dabar šis sprendimas atsisuko prieš pačius gyventojus (39)

Rumunija pirmauja pasaulyje privačių namų skaičiumi, tačiau tai anaiptol nereiškia, kad...

Pastebėjo tik akyliausi: Gintarės Gurevičiūtės suknelė „Žmonių“ apdovanojimų scenoje vos neiškrėtė pikto pokšto (132)

Net ir šou pasaulio vilkams stovėti scenoje, kuomet tave stebi šimtai tūkstančių žmonių, nėra...

Prognozės nedžiugina: kitą savaitę temperatūra gali kristi ir žemiau 15 laipsnių (18)

Nors pirmadienis bus kiek šiltesnis, jau savaitės viduryje vėl paspaus stipresnis šaltukas, LRT...

Ilgauską iki NBA žvaigždžių pakylėjęs treneris: jis nesiekė žaisti kartu su LeBronu specialiai DELFI iš Londono (10)

Nors Domantui Saboniui ir traumos sustabdytam Jonui Valančiunui šis sezonas yra geriausias jų...

Išrinkite įsimintiniausią raudonojo kilimo įvaizdį: kuriai viešniai nebuvo lygių? balsavimas (7)

Penktadienio vakarą sostinėje įvykusi „Žmonės 2019“ apdovanojimų ceremonija suteikė peno...

10 įdomiausių kelionių tinklaraštininkų pagal „Forbes“

Daugelis truputį pavydime kelionių tinklaraščių kūrėjams, kurių pagrindinis darbas –...

Dukart išsiskyrusi Mia išdavė ilgai slėptą paslaptį: kiekviena diena buvo tragedija (467)

Skaudžiai meilės reikaluose nudegusi dainininkė Vilija Pilibaitytė-Mia prisipažino, kad po...

Mokslininkai atliko didžiausią dvynių tyrimą: kas gi lemia ligas – genai ar aplinka?

Jau daug metų visuomenės sveikatos ekspertai, kliaudamiesi įvairiais įrodymais, tvirtina, jog...

Kaip visiems laikams atsikratyti pajuodusių paakių (13)

Išties nemalonu be perstojo girdėti tą patį, kad ir su nuoširdžiu nerimu užduodamą, bet jau...