Pasak Kauno rajono mero Valerijaus Makūno, eismo situacijai ir pokyčių galimybėms įvertinti Kelių ir transporto tyrimo institute buvo atliktas kelių saugumo auditas. Pagal jo išvadas suformuoti pasiūlymai, kaip galima spręsti saugaus eismo problemas minėtame kelio ruože.

Anot ekspertų, gyventojų pageidavimas įrengti apšvietimą kelyje Mauručiai-Jurginiškiai ir tuneliniame pravažiavime per kelią A5 galėtų būti įvykdytas tik iš dalies. Kelio apkrovimas yra minimalus, pėsčiųjų itin mažai, tad apšvietimo būtinumas kelia abejonių. Jį galima būtų įrengti tik tuneliniame pravažiavime per kelią A5, kur rudens-žiemos periodu didžiąją dalį paros būna tamsu. Tam, kad būtų patogiau pėstiesiems eiti keliu Mauručiai-Jurginiškiai, užtektų sustiprinti kelkraščius ir įrengti kelio ženklą, greitį ribojantį iki 30 km/val. Nepagrįstas būtų pėsčiųjų viaduko įrengimas virš kelio A5. Pėsčiųjų toje vietoje mažai, į gyvenvietę reguliariai važiuoja maršrutinis transportas.

Kelyje Mauručiai-Jurginiškiai būtų galima įrengti prasilenkimo aikšteles sunkiasvorėms transporto priemonėms ir žemės ūkio technikai arba stiprinti kelkraščius, mat prasilenkiant tenka ant jų užvažiuoti. Prasilenkti lengviesiems automobiliams esamo važiuojamosios dalies pločio pakanka. Platinti apjungiamąjį kelią, kaip norėtų gyventojai, galimybės nėra. Platesnis kelias netilptų į kelio sklypą.

Panaši situacija ir su apjungiamuoju keliu nuo Juragių link Mauručių pramonės rajono. Ten taip pat užuot platinus kelią, esant galimybei, geriausia būtų sustiprinti kelkraščius ir įrengti 2-3 papildomas prasilenkimo aikšteles žemės ūkio technikai. Tiesioginis įvažiavimas iš kelio Mauručiai-Jurginiškiai į kelią A5, kurio norėtų gyventojai, sumažintų magistralinio kelio eismo saugumą ir kokybės lygį. Negalima įrengti ir krypties bei atstumo nuorodų nuo kelio A5 į Jurginiškių gyvenvietę, nes važiuojantieji magistraliniu keliu būtų apkrauti pertekline informacija.

Eismo problemų kiltų įvykdžius gyventojų prašymą dėl įvažiavimų į žiedinę sankryžą ties Mauručiais platinimo. Lengviesiems automobiliams tai sudarytų palankesnes įvažiavimo į žiedą sąlygas, todėl padidėtų susidūrimų dėl pirmumo nepaisymo tikimybė. Žemės ūkio technika įvažiuoti į sankryžą gali padargus pakėlus ar prisikabinus kaip priekabą. Saugant gyventojų gyvybes negalima rengti papildomo išvažiavimo į kelią A5 ties Stanaičiais. Tai pablogintų esamas eismo sąlygas. Išvažiuojant iš apjungiamojo kelio link apsisukimo, tektų kirsti 4 itin intensyvaus pagrindinio kelio eismo juostas. Tai skatintų važiuoti skubotai, neįsitikinus saugumu, todėl kelyje padaugėtų avarijų.

Kauno rajono savivaldybė primena, kad I-asis kelio „Via Baltica“ (magistralinis kelias A5) rekonstrukcijos etapas baigtas rugsėjo mėnesį. Vykdant darbus rekonstruoti kelio ruožai Kauno rajone nuo Garliavos iki Prienų savivaldybės ribos (17,34-23,40 km, dešinė kelio pusė ir 21,84-23,40 km, kairė kelio pusė). Rekonstrukcijos metu pastatyti nauji pėsčiųjų viadukai Stanaičiuose ir Juragiuose, įrengtas viadukas virš geležinkelio Mauručiuose ir vienas tunelinis viadukas. Tarp gyvenviečių nutiesti jungiamieji keliai. Taip pat įrengtos triukšmą slopinančios užtvaros, apšvietimas Stanaičių ir Juragių gyvenvietėse, rekonstruoti elektros ir elektroninių ryšių tinklai, sutvarkytas pakelės drenažas. Darbus įgyvendino viešųjų pirkimų konkursą laimėjusi AB „Kauno tiltai“.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (5)