„Skatinsime elektromobilių plėtrą Lietuvoje. Plėtosime elektromobilių įkrovos stočių tinklą, valstybinio ir viešojo sektoriaus automobilius nuosekliai pakeisime elektra varomu transportu“, - Seimui pateiktoje programoje žada naujoji Vyriausybė.

A. Butkevičiaus Ministrų kabinetas taip pat ketina skatinti „aplinkai nekenksmingų transporto priemonių atsiradimą ir plėtrą“.

Laukia nauji greičio matuokliai?

Susisiekimo ministerija, kurios vadovu paskirtas socdemas Rimantas Sinkevičius, ypatingą dėmesį turėtų skirti kelių saugumui, pradedant jau nuo mokyklos suolo.

„Įpareigosime įstaigas, atsakingas už švietimo veiklos organizavimą, peržiūrėti ir papildyti mokymo ir ugdymo programas, kad visi vaikai, pradėdami lankyti ugdymo įstaigas, būtų supažindinami ir mokomi, kaip saugiai elgtis gatvėse ir keliuose“, - žada naujoji Vyriausybė.

Be to, programoje užsimenama apie planuojamas išlaidas naujam greičio matuoklių tinklui.

„Stiprinsime greičio ir vairuotojų blaivumo laikymosi kontrolę, diegsime šiuolaikiškus greičio matavimo postus visoje šalies teritorijoje, griežtinsime atsakomybę nuolat kelių eismo taisyklių reikalavimus pažeidinėjantiems asmenims“, - nurodoma dokumente.

Sieks daugiau krovinių geležinkeliams

Valstybinė bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ sulauks išskirtinio dėmesio. Jai skirta visa eilė Vyriausybės programos punktų. Ketinama į geležinkelių infrastruktūros plėtrą investuoti valstybines ir Europos Sąjungos (ES) lėšas, siekti didesnio krovinių tranzito iš Baltarusijos, Kazachstano, Rusijos, Ukrainos, Turkijos ir kitų Juodosios jūros baseino šalių, Kinijos, taip pat kitų ES valstybių narių bei JAV.

Geležinkelių sistemai skirtas ir dar vienas punktas, kuris tuo pat metu žada ir jos liberalizavimą, ir tolesnį centralizuotos struktūros išlaikymą. Valdantieji ketina plėsti galimybes geležinkeliais naudotis ne tik „Lietuvos geležinkeliams“, tačiau pelningą tranzito veiklą siekia palikti monopoline.

„Sudarysime keleivių ir (ar) krovinių vežimo paslaugas teikiantiems subjektams vienodas teisines sąlygas naudotis viešąja geležinkelių infrastruktūra, kad būtų sąžiningai konkuruojama geležinkelių transporto sektoriuje; apginsime Lietuvos nacionalinius interesus, pasinaudojant Lietuvai suteikta teise spręsti dėl trečiųjų šalių tranzitinių vežimų geležinkeliu liberalizavimo; užtikrinsime, kad tokius vežimus ir toliau galėtų vykdyti tik nacionalinis vežėjas“, - rašoma Vyriausybės programoje.

Tuo tarpu pastaraisiais metais aidėjusios kalbos apie Lietuvos pašto visišką ar dalinį privatizavimą veikiausiai pritils. Socdemų Vyriausybė paštą ketina išlaikyti valstybės rankose.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (106)