aA
Vyriausybė trečiadienį pritarė Susisiekimo ministerijos siūlymui, kad geležinkelio ruožas iš Mažeikių į Rengę nebūtų laikomas svarbiu nacionaliniam saugumui. Toks sprendimas turėtų atverti kelią „Lietuvos geležinkeliams“ pasirašyti sutartį su ruožo atstatymo konkurso laimėtoju, išvengiant strateginių įmonių sandorius tikrinančios vyriausybinės komisijos patikros.
© DELFI / Rita Gečiūnaitė

Susisiekimo ministras Rokas Masiulis, Vyriausybės pasitarime trečiadienį turėjęs pristatyti ministerijos parengtą siūlymą, pareiškė nusišalinantis, nes sąrašo pakeitimai susiję su ministerijos reguliavimo srities bendrovėmis, be to, jis esą nenori paveikti sprendimų, kurie galėtų sukelti interesų konfliktą.

„Viena dalis iš šio sprendimo yra ta, dėl kurios aš turėčiau nusišalinti nuo šio sprendimo. (...) Priėmus šį sprendimą, gali būti, kad konkurso laimėtoju bus pripažinta įmonė (Estijos geležinkelių paslaugų grupės „Skinest Rail“ valdoma geležinkelių tiesimo ir remonto įmonė „Vitras-S“ – BNS), o ir siekdamas išvengti interesų konflikto su šia įmone, aš negaliu balsuoti“, – pasitarime sakė R. Masiulis.

Kitoje „Skinest Rail“ grupės įmonėje „Skinest Baltija“ dirba buvęs „Klaipėdos naftos“, kuriai to metu vadovavo R. Masiulis, administravimo direktorius Gerimantas Bakanas. Iš „Klaipėdos naftos“ jis perėjo į „Lietuvos geležinkelius“, kur buvo generalinio direktoriaus pavaduotojas, o iš pastarųjų pasitraukė 2017 metų lapkritį.

R. Masiulis patvirtino, kad pernai birželį, Vyriausybei svarstant komisijos išvadą, kad „Skinest Baltija“ neatitinka nacionalinio saugumo kriterijų, jis nenusišalino nuo klausimo pateikimo ir svarstymo.

„Ten buvo visai kitas klausimas, ten buvo klausimas dėl įtraukimo į nepatikimų sąrašą dėl nacionalinio saugumo, tada buvo neigiamas sprendimas, o ne teigiamas, dėl to aš nenusišalinau“, – žurnalistams po pasitarimo sakė ministras.

Vyriausybė pernai birželį nutarė, kad „Skinest Rail“ savininkas Olegas Osinovskis turi didinančių riziką ar keliančių grėsmę nacionaliniam saugumui ryšių su užsienio valstybių institucijomis ar jų fiziniais ar juridiniais asmenimis. Po tokios išvados „Lietuvos geležinkeliai“ nepasirašė apie 3 mln. eurų vertės sutarties su konkursą laimėjusia „Skinest Baltija

Vyriausybė trečiadienį patikslino konkrečių nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių įrenginių ir turto sąrašą, palikdama jame tik pasienyje su Rusija ir Baltarusija esančias geležinkelio linijas – tokiu būdu jame nelieka linijų pasienyje su ES šalimis – šiuo atveju Latvija, be to, į sąrašą įtraukiamos magistralinės geležinkelių linijos, Vaidotų, Radviliškio kuro bazės ir Klaipėdos kuro sandėlis bei ypatingos valstybinės svarbos projektas „Rail Baltica“.

BNS, remdamasi neoficialiais šaltiniais, anksčiau rašė, kad Vyriausybės vicekanclerio Almino Mačiulio vadovaujama komisija dėl Rengės atstatymo rangovo atsidūrė aklavietėje, todėl bus siūloma pakeisti strateginių objektų sąrašą, apibrėžiant, kad tarp ES šalių esanti strateginė infrastruktūra nebūtų komisijos tikrinimo objektas. Tai atvertų kelią „Lietuvos geležinkeliams“ patiems nuspręsti, kas atstatys Latvijos ir Lietuvos pasienyje esantį geležinkelį.

Geriausią kainos pasiūlymą – 9,35 mln. eurų (be PVM) – pernai rugpjūtį paskelbtame ruožo rekonstrukcijos konkurse pateikė Estijos geležinkelių paslaugų grupės „Skinest Rail“ valdoma geležinkelių tiesimo ir remonto įmonė „Vitras-S“.

Atstatyti ruožą už 9,55 mln. eurų pasiūlė Latvijos geležinkelių antrinė įmonė „LDz infrastruktūra“, o trečioje vietoje liko „Lietuvos geležinkelių“ antrinė įmonė Geležinkelių tiesimo centras (GTC) su 10,47 mln. eurų kaina.

Tačiau Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos koordinavimo komisija jau kelis mėnesius delsia priimti sprendimą, ar patvirtinti „Vitras-S“ konkurso laimėtoja, ji net nepradėjo šio sandorio patikros.

Neoficialūs šaltiniai teigė, jog po to, kai pernai komisija užkirto kelią kitai „Skinest Rail“ grupės įmonei „Skinest Baltija“ pasirašyti sutartį su „Lietuvos geležinkeliais“ ir šiai apskundus sprendimą teismams, dabar bijoma tokių pat pasekmių.

Be to, komisija, pasak šaltinių, suabejojo rangovo konkurso skaidrumu bei jo laimėtojos vadovų bei akcininko galimais ryšiais Rusijoje, tačiau Viešųjų pirkimų tarnyba (VPT) šią savaitę patvirtino, jog neatliks išsamaus Rengės rangovo konkurso vertinimo, nes jo sąlygose nemato jokių pažeidimų.

„Lietuvos geležinkeliams“ delsiant pasirašyti sutartį su „Vitras-S“, iškilo grėsmė iki šių metų pabaigos neatstatyti ruožo į Rengę, kaip Europos Komisijai įsipareigojo beveik 28 mln. eurų baudą už jo išardymą 2017 metų pabaigoje gavusi bendrovė.

Prieš dešimtmetį išardytu keliu į Rengę produkciją į Latviją gabendavo Lenkijos naftos koncerno „Orlen“ valdoma Mažeikių naftos perdirbimo bendrovė „Orlen Lietuva“.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(1 žmogus įvertino)
5.0000
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Lietuviškų numerių atsikratyti negalintys ukrainiečiai automobilius palieka tiesiog pasienyje (69)

Nauja transporto priemonių registracijos tvarka Ukrainoje paskatino automobilių išregistravimo...

Tarp „Boeing“ katastrofų Etiopijoje ir Indonezijoje yra aiškių panašumų papildyta (2)

Etiopijoje ir Indonezijoje sudužusių dviejų lėktuvų „ Boeing 737 MAX“ nuolaužose rastų...

Atleistas „Kelių priežiūros“ vadovas Darius Aleknavičius papildyta (3)

Valstybės valdomos bendrovės „ Kelių priežiūra “ vadovas Darius Aleknavičius atleistas iš...

„Boeing“ atnaujins 737 MAX lėktuvų programinę įrangą (21)

„ Boeing “ rengiasi atnaujinti 737 MAX modelio lėktuvuose naudojamą programinę įrangą. Tai...

Kompensacijos ir mokesčiai už taršius automobilius – aiškėja planas, kas laukia vairuotojų (846)

Į dienos šviesą traukiamas planas, kaip bus apmokestinti taršūs automobiliai. Kada lietuviams...

Top naujienos

Prezidentiniai reitingai: pirmąjį trejetą vejasi naujas kandidatas (342)

Iki šalies vadovo rinkimų likus mažiau nei dviem mėnesiams, prezidentinių reitingų lentelėje...

Vidas Rachlevičius. Prezidento rinkimai: neklausinėkime kandidatų niekų (26)

Lietuva tarsi beviltiška romantikė ir naivuolė gyvena nuolatinio laukimo, nusivylimų ir naujos...

Mauricas: valdžia kovojo su maisto kainomis, bet atpigo visai kitos prekės (66)

„Luminor“ banko analitikai nusprendė pagerinti Lietuvos ekonomikos augimo prognozę –...

Pernai bankai kaip reikiant pasipildė kišenes: uždirbo daugiausiai nuo 2007-ųjų (120)

Didžiąją pelno dalį pernai bankams sukrovė paskolos, o pelnas buvo didžiausias nuo 2007-ųjų, -...

Aleksandras Ivanauskas-Fara įveikė tymus: negalėjo miegoti, akyse tvyrojo migla (11)

Dainininkas ir „ Rondo “ grupės lyderis Aleksandras Ivanauskas - Fara praėjusią savaitę...

Skvernelio atsakas Grybauskaitei: pagaliau viešai prisipažino, ką visą laiką darė (634)

Premjeras Saulius Skvernelis antradienį apkaltino prezidentę Dalią Grybauskaitę apsunkinus...

Putino cenzūra pasiekė visiškai naują lygį (84)

Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas pasirašė įstatymą, draudžiantį platinti visuomenei...

Vilniaus rajone įrengtas lankytojų dar neatrastas pažintinis takas: kitur to nerasite (2)

Jei ne pažintinių takų paieškos, apie šią vietą, tikriausiai, niekada nebūčiau sužinojęs,...

Rolandas Mackevičius: jei šiandien nerasite savo vaikui laiko, po kelerių metų jis jau siųs jus labai toli (16)

„Oi, aš vaikų norėjau nuo 24 metų, tai man tėvystė tikrai nėra iššūkis“, – atvirauja...

Įspėja vairuotojus: magistralėje – stumbrų banda (5)

Lietuvos automobilių kelių direkcija antradienio rytą išplatino įspėjimą vairuotojams.