aA
Europos Sąjunga priėmė sprendimą reguliuoti sunkvežimių CO2 emisijas. Siekdami spartinti technologijų vystymą „Volvo Trucks“ toliau daug investuoja į tvarių transporto sprendimų kūrimą ir atkreipia dėmesį, kad mažesnėmis CO2 emisijomis pasižyminčių sunkvežimių paklausai skatinti yra reikalingos papildomos priemonės, skelbia bendrovė.
„Volvo Trucks 2017“ koncepcinis sunkvežimis
© Bendrovės archyvas

„Mažinti sunkiojo transporto skleidžiamą emisiją yra nepaprastai svarbus uždavinys ir viena iš fundamentalių mūsų iniciatyvų kuriant tvarius transporto sprendimus. „Volvo Trucks“ yra pasiruošę priimti šį iššūkį. Puikiai suprantame ES siekį riboti CO2 emisijas, tačiau siekdami paspartinti perėjimą prie naujų transporto sprendimų, norėtume matyti daugiau finansinių paskatų klientams, kurie renkasi aplinkai draugiškesnes transporto priemones“, - sako „Volvo Trucks“ prezidentas Rogeris Almas.

Elektra varomi sunkvežimiai gali padėti sumažinti CO2 emisiją. Savo pirmuosius elektra varomus sunkvežimius „Volvo Trucks“ pristatė 2018 m., o šiemet pradės serijinę jų gamybą.

„Pasiekėme etapą, kai ši technologija jau greitai bus paruošta įvairesnėms sunkvežimių panaudojimo sritims. Jei paklausa būtų papildomai skatinama ir plečiamas įkrovimo stotelių tinklas, tokių transporto priemonių kiekis augtų daug greičiau,“ - sako „Volvo Trucks“ aplinkosaugos ir inovacijų direktorius Larsas Mårtenssonas.

„Volvo Trucks“ prezidentas Rogeris Almas
„Volvo Trucks“ prezidentas Rogeris Almas
© Asmeninio archyvo nuotr.

Gamtinių dujų ir biodujų naudojimas yra dar vienas klimato kaitą galintis sumažinti sprendimas. Suskystintomis gamtinėmis dujomis varomo „Volvo FH LNG“ anglies dvideginio emisija yra apytiksliai 20% mažesnė nei naudojant dyzeliną. Naudojant biodujas emisiją nuo „degalų bako iki ratų“ galima sumažinti net 100%.

„Volvo Trucks“ taip pat tobulina dyzelinu varomus sunkvežimius, kurie šiuo metu sudaro didžiausią dalį parduodamų sunkvežimių. Palyginti su 1990-ųjų pradžia, tipinio tolimiesiems gabenimams naudojamo „Volvo“ sunkvežimio degalų sąnaudos ir CO2 emisija sumažėjo apie 20%*, o kuriant efektyvesnius variklius, mažinant pasipriešinimą riedėjimui, pagerinus aerodinamines savybes bei optimizavus kiekvieną sunkvežimį konkrečiai jo veiklos sričiai, yra puikių galimybių šiuos rodiklius sumažinti dar labiau.

Nors naujieji ES emisijų ribojimai sunkvežimių gamintojams nustato aiškius sprendimų diegimo terminus, pats tikslas – didinti degalų naudojimo efektyvumą ir mažinti poveikį klimato kaitai – sunkvežimių pramonei jau seniai yra svarbiausias prioritetas. Iš dalies todėl, kad išlaidos degalams sudaro iki trečdalio transporto kompanijų veiklos kaštų.

„Volvo Trucks“ aplinkosaugos ir inovacijų direktorius Larsas Mårtenssonas
„Volvo Trucks“ aplinkosaugos ir inovacijų direktorius Larsas Mårtenssonas
© Asmeninio archyvo nuotr.

„Visada siekiame savo klientams pasiūlyti optimalų ir efektyviai energiją naudojantį kompleksinį transporto sprendimą, jų vykdomoms gabenimo užduotims atlikti“,- sako Larsas Mårtenssonas.

Daugelis „Volvo Trucks“ klientų bei transporto paslaugų užsakovų itin domisi galimybėmis transporto sektorių padaryti draugiškesnį klimato kaitai. Papildomos subsidijos arba mokesčių lengvatos investuojantiems į aplinką saugančias technologijas leistų paspartinti šį procesą.

„Naujos technologijos, kurios leidžia sumažinti CO2 emisiją, rinkose turėtų būti pristatytos kuo greičiau. Atsakingų institucijų prioritetai vertinant ir sertifikuojant jų naudojimą serijinėje gamyboje labai padėtų spartinti inovacijų diegimą transporto sektoriuje“.

ES planas apima jau naudojamų sunkvežimių anglies dvideginio emisijos mažinimą, tačiau „Volvo Trucks“ šį klausimą vertina platesnėje perspektyvoje.

„Jei visos transporto sistemos grandys kartu judės link to paties tikslo, poveikį klimato kaitai sumažinsime kur kas reikšmingiau. Geresnė logistika, didesnės biodegalų naudojimo apimtys, efektyvaus vairavimo mokymai, aerodinamiškos puspriekabės, aukštesni kelių kokybės standartai, platesnės galimybės naudoti ilgesnius sąstatus - tai yra tik keletas sudedamųjų dalių, galinčių prisidėti siekiant bendro tikslo,“ - sako Larsas Mårtenssonas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(2 žmonės įvertino)
3.0000
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Europarlamentarai apribojo sunkvežimių taršą (4)

Nuo 2025-ųjų nauji sunkvežimiai ES vidutiniškai turės išmesti 15 proc., o nuo 2030 m. – 30...

Kelių ženklintojai pradeda darbus (3)

Atšilus orams kelininkai pradeda horizontaliojo kelių ženklinimo atnaujinimo darbus. Pirmiausia bus...

Skvernelis: Kukuraičio pasiūlymas dėl atlyginimų vežėjams – kompromisinis (16)

Socialinės apsaugos ir darbo ministro Lino Kukuraičio pasiūlymas tolimųjų reisų vairuotojams...

Indijos „Jet Airways“ stabdo visus skrydžius

Finansinių sunkumų kamuojama Indijos oro linijų bendrovė „Jet Airways“ pranešė stabdanti...

Taksistai kyla į kovą prieš pavėžėjus: dabar su jais labai sunku konkuruoti (131)

Praėjusios savaitės antradienį paskutinį kartą posėdžiavusi dabartinės sudėties Klaipėdos...

Top naujienos

Sezamai, atsiverk: Sutkus aukštų krašto apsaugos sistemos pareigūnų kabinetuose – kaip namie (114)

Aukštų Lietuvos krašto apsaugos sistemos (KAS) pareigūnų kabinetuose Lietuvos verslo...

Ulanovui asmeniškai dėkojęs Jasikevičius: čia vyksta aukščiausio lygio atkrintamųjų krepšinis specialiai Krepšinis.lt iš Stambulo (100)

Iš skurdžių – į turtuolius. Prieš dvi dienas rezultatyvumo antirekordus fiksavęs Kauno...

Dabartinė situacija NT rinkoje – nerami: būstų centre mažės, o kainos gali drastiškai pakilti (28)

Nekilnojamojo turto (NT) rinkos aktyvumas pirmąjį šių metų ketvirtį nustebino tiek pardavėjus,...

Atsakomybę prisiėmęs Obradovičius: aš juk sakiau, kad „Žalgiris“ sureaguos (1)

Kauno „Žalgiris“ ketvirtadienio vakarą Stambule vėjais paleido turėtą dviženklę persvarą,...

Rungtynių didvyris apie pergalingą savo metimą: visiška nesąmonė specialiai Krepšinis.lt iš Stambulo (9)

Daug vandens nutekėjo nuo to laiko, kai Edgaras Ulanovas vedė į pergalę Kauno „Žalgirį“....

„Spinter" apklausa parodė: lietuviai netiki, kad Jurijus Veklenko gali laimėti „Euroviziją“, tačiau paskutinis tikrai neliks (40)

Kol visa šalis laukia didžiosios „Eurovizijos“, o mūsų šalies atstovas šiame konkurse...

Sunku atsikelti, dieną migdo ir nėra jėgų: gydytoja nurodė žingsnius, kaip tai spręsti (1)

Saulė užsibūna vis ilgiau, šildo vis daugiau, tačiau daug kam iš lovos pakilti ryte darosi kai...

„Žalgiris“ įspūdingai smogė atgal – šį sezoną pirmasis triumfavo „Fenerbahče“ tvirtovėje (838)

Eurolygos atkrintamosiose varžybose Kauno „Žalgiris“ iškovojo pirmą pergalę ir pirmą kartą...

Orai: po apsiblaususių Velykų – tikra vasara (7)

Šiandien, penktadienį, Lietuvos orus dar lems giedro ir labai sauso anticiklono rytinė dalis.

„Uber“ ruošia naują plėtros strategiją, tik ji nebus pelninga

Jei norite tikėti, kad „ Uber Technologies Inc.“ gali iš nuostolingos pavėžėjimo bendrovės...