aA
Europos Sąjunga priėmė sprendimą reguliuoti sunkvežimių CO2 emisijas. Siekdami spartinti technologijų vystymą „Volvo Trucks“ toliau daug investuoja į tvarių transporto sprendimų kūrimą ir atkreipia dėmesį, kad mažesnėmis CO2 emisijomis pasižyminčių sunkvežimių paklausai skatinti yra reikalingos papildomos priemonės, skelbia bendrovė.
„Volvo Trucks 2017“ koncepcinis sunkvežimis
© Bendrovės archyvas

„Mažinti sunkiojo transporto skleidžiamą emisiją yra nepaprastai svarbus uždavinys ir viena iš fundamentalių mūsų iniciatyvų kuriant tvarius transporto sprendimus. „Volvo Trucks“ yra pasiruošę priimti šį iššūkį. Puikiai suprantame ES siekį riboti CO2 emisijas, tačiau siekdami paspartinti perėjimą prie naujų transporto sprendimų, norėtume matyti daugiau finansinių paskatų klientams, kurie renkasi aplinkai draugiškesnes transporto priemones“, - sako „Volvo Trucks“ prezidentas Rogeris Almas.

Elektra varomi sunkvežimiai gali padėti sumažinti CO2 emisiją. Savo pirmuosius elektra varomus sunkvežimius „Volvo Trucks“ pristatė 2018 m., o šiemet pradės serijinę jų gamybą.

„Pasiekėme etapą, kai ši technologija jau greitai bus paruošta įvairesnėms sunkvežimių panaudojimo sritims. Jei paklausa būtų papildomai skatinama ir plečiamas įkrovimo stotelių tinklas, tokių transporto priemonių kiekis augtų daug greičiau,“ - sako „Volvo Trucks“ aplinkosaugos ir inovacijų direktorius Larsas Mårtenssonas.

„Volvo Trucks“ prezidentas Rogeris Almas
„Volvo Trucks“ prezidentas Rogeris Almas
© Asmeninio archyvo nuotr.

Gamtinių dujų ir biodujų naudojimas yra dar vienas klimato kaitą galintis sumažinti sprendimas. Suskystintomis gamtinėmis dujomis varomo „Volvo FH LNG“ anglies dvideginio emisija yra apytiksliai 20% mažesnė nei naudojant dyzeliną. Naudojant biodujas emisiją nuo „degalų bako iki ratų“ galima sumažinti net 100%.

„Volvo Trucks“ taip pat tobulina dyzelinu varomus sunkvežimius, kurie šiuo metu sudaro didžiausią dalį parduodamų sunkvežimių. Palyginti su 1990-ųjų pradžia, tipinio tolimiesiems gabenimams naudojamo „Volvo“ sunkvežimio degalų sąnaudos ir CO2 emisija sumažėjo apie 20%*, o kuriant efektyvesnius variklius, mažinant pasipriešinimą riedėjimui, pagerinus aerodinamines savybes bei optimizavus kiekvieną sunkvežimį konkrečiai jo veiklos sričiai, yra puikių galimybių šiuos rodiklius sumažinti dar labiau.

Nors naujieji ES emisijų ribojimai sunkvežimių gamintojams nustato aiškius sprendimų diegimo terminus, pats tikslas – didinti degalų naudojimo efektyvumą ir mažinti poveikį klimato kaitai – sunkvežimių pramonei jau seniai yra svarbiausias prioritetas. Iš dalies todėl, kad išlaidos degalams sudaro iki trečdalio transporto kompanijų veiklos kaštų.

„Volvo Trucks“ aplinkosaugos ir inovacijų direktorius Larsas Mårtenssonas
„Volvo Trucks“ aplinkosaugos ir inovacijų direktorius Larsas Mårtenssonas
© Asmeninio archyvo nuotr.

„Visada siekiame savo klientams pasiūlyti optimalų ir efektyviai energiją naudojantį kompleksinį transporto sprendimą, jų vykdomoms gabenimo užduotims atlikti“,- sako Larsas Mårtenssonas.

Daugelis „Volvo Trucks“ klientų bei transporto paslaugų užsakovų itin domisi galimybėmis transporto sektorių padaryti draugiškesnį klimato kaitai. Papildomos subsidijos arba mokesčių lengvatos investuojantiems į aplinką saugančias technologijas leistų paspartinti šį procesą.

„Naujos technologijos, kurios leidžia sumažinti CO2 emisiją, rinkose turėtų būti pristatytos kuo greičiau. Atsakingų institucijų prioritetai vertinant ir sertifikuojant jų naudojimą serijinėje gamyboje labai padėtų spartinti inovacijų diegimą transporto sektoriuje“.

ES planas apima jau naudojamų sunkvežimių anglies dvideginio emisijos mažinimą, tačiau „Volvo Trucks“ šį klausimą vertina platesnėje perspektyvoje.

„Jei visos transporto sistemos grandys kartu judės link to paties tikslo, poveikį klimato kaitai sumažinsime kur kas reikšmingiau. Geresnė logistika, didesnės biodegalų naudojimo apimtys, efektyvaus vairavimo mokymai, aerodinamiškos puspriekabės, aukštesni kelių kokybės standartai, platesnės galimybės naudoti ilgesnius sąstatus - tai yra tik keletas sudedamųjų dalių, galinčių prisidėti siekiant bendro tikslo,“ - sako Larsas Mårtenssonas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(2 žmonės įvertino)
3.0000
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Premjeras plungiškiams pažadėjo rasti lėšų 1,5 km geležinkelio atšakai nutiesti (60)

Premjeras Saulius Skvernelis penktadienį domėjosi plungiškių problemomis.

„Lietuvos geležinkeliai“ ir „Lineka“ kartu plėtos įvairiarūšių krovinių pervežimo projektus (2)

Valstybės valdoma geležinkelių įmonių grupė „Lietuvos geležinkeliai“ ir Lietuvos...

„Ryanair“ neplanuoja atšaukti „Boeing 737 MAX“ užsakymų (12)

Dvi „ Boeing 737 MAX 8 “ lėktuvų katastrofos nepakeitė „Ryanair“ planų įsigyti šio...

„Vitras-S“ atsiėmus ieškinį, „Lietuvos geležinkeliai“ galės tęsti konkursą

Estijos geležinkelių paslaugų grupės „ Skinest Rail “ valdomai geležinkelių tiesimo ir...

„Latvijos geležinkelių“ vadovas: pamažu perimame Baltarusijos krovinius iš Lietuvos (52)

Daugėja atvejų, kai Baltarusijos užsienio prekybos krovinių savininkai renkasi ne Klaipėdos, o...

Top naujienos

Už mažamečių operacijas gydytojai ėmė kyšius: galėjo ir neduoti, visus vaikus mylėjau kaip savo (111)

Nors kvėpavimo takų ligomis sergančius vaikus gydytojas turėjo operuoti nemokamai, tačiau...

Penkeri metai po okupacijos: Krymas Rusijai kainavo nesuvokiamą sumą (180)

Praėjo pusė dešimtmečio nuo tada, kai Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas aneksavo Ukrainos...

Iš degančio sunkvežimio išsigelbėjęs vairuotojas: viskas įvyko akimirksniu (2)

Naktį iš penktadienio į šeštadienį sostinėje sunkvežimio vairuotojui teko šokti iš...

Prisvilęs naujojo stratego debiutas: pirmavusi Lietuva neatsilaikė prieš Liuksemburgą (338)

Lietuvos futbolo rinktinė nesėkmingai startavo 2020 metų Europos futbolo čempionato atrankoje ir B...

Paviešinta Gianlucos Vacchi nuotrauka rodo kardinalius šokančio milijonieriaus pokyčius: ko nedavė gamta, pridėjo medicina (13)

Niekam ne paslaptis, kad pleibojumi pramintas italų milijonierius Gianluca Vacchi yra patyręs...

Sinoptikė: šeštadienis bus ramus ir saulėtas (39)

Penktadienis Vilniuje – graži, saulėta ir gana šilta diena, tačiau koks laukia savaitgalis? Apie...

Juozas Ruolia: kodėl patys medikai gydant vėžį taiko vandenilio peroksido efektą, bet ligoniams jo vartoti nerekomenduoja (130)

Interneto platybėse netrūksta stebuklingų receptų, neva gydančių vėžį. Žmonės geria ir...

Tik dabar lentelę nagrinėsiantis Jasikevičius: variantų buvo tiek, kad galva svaigo (22)

Eurolyga šį pavasarį teoriškai dar gali grįžti į „Žalgirio“ areną, bet jei tai buvo...

Trakų „Trasalis“ ir vėl parduodamas: prašo triskart mažiau, nei pirmą kartą (66)

Trakuose įsikūrusio viešbučio ir pramogų bei vandens relaksacijos centro „ Trasalis “...