Pačioje rugpjūčio pradžioje Vokietijos automobilių gamintojai susitiko su šalies vyriausybės atstovais siekdami susitarti, kokiais būdais būtų galima išsaugoti dyzelinius automobilius, pranešama LRT RADIJO laidoje „Ryto garsai“.
© Gamintojo atstovų archyvas

Volkswagen“, „Audi“, „Porsche“, „BMW“, „Opel“ ir „Daimler“ ketina į 5 mln. automobilių įdiegti programinę įrangą, kuri emisiją sumažintų maždaug trečdaliu.

Tai jie ketina finansuoti savo lėšomis, tačiau, anot gamintojų, šie pakeitimai nė kiek nepakenktų variklio galingumui, degalų sąnaudoms ir transporto priemonės techninei apžiūrai.

Aplinkosaugos specialistai jau seniai spaudžia valdžią mažinti dyzelinių automobilių skaičių gatvėse ir taip gerinti oro kokybę. Dyzelinu varomų automobilių įvaizdžiui stipriai smogė „dyzelgeitas“ – tada paaiškėjo, kad „Volkswagen“ automobiliuose naudota programinė įranga klastojo oro taršos rodiklius.

Dėl to, pavyzdžiui, Štutgartas, kuriame įsikūrusios „Mercedes-Benz“ ir „Porsche“, svarsto stipriai riboti arba apskritai uždrausti dyzelinius automobilius gatvėse, o nauji ribojimai gali įsigalioti jau nuo 2018 m.

Kiti miestai taip pat susiduria su didžiuliu spaudimu mažinti oro taršą. Šiuo klausimu labai stipriai kovoja pikti rinkėjai, reikalaujantys švaresnio oro miestuose, ir itin galinga automobilių industrija, stipriai sukanti Vokietijos ekonomiką. O artėjant rinkimams, vyksiantiems rugsėjį, politikai privalo labai atsargiai balansuoti tarp šių dviejų pusių.

Vokietijos automobilių industrija apskritai labai svarbi ne tik pačios šalies, bet ir viso pasaulio ekonomikai. Kas penktas pasaulyje riedantis automobilis pagamintas Vokietijoje. Čia veikia 41 pačius automobilius, jų variklius ir kitas detales gaminanti gamykla ir dirba per 800 tūkst. darbuotojų. O tai labai stiprus balsas tiek regioninėje, tiek nacionalinėje politikoje.

Pernai šių gamintojų pardavimai siekė daugiau kaip 400 mlrd. eurų. Automobilių bei jų dalių eksportas sudaro maždaug penktadalį viso Vokietijos eksporto.

Vis dėlto didelė dalis vokiečių mano, kad, mažinant oro taršą, turėtų būti padaryta daugiau. Apklausos rodo, kad daugiau kaip septyni iš dešimties šalies gyventojų mano, jog automobilių pramonei galioja per švelnūs įstatymai bei reguliavimas.

Maždaug kas antras Vakarų Europoje parduodamas naujas automobilis varomas dyzelinu. Tačiau dėl besivystančių technologijų ir sparčiai susidomėjimą auginančių hibridinių bei elektrinių transporto priemonių ši industrija patiria labai didelį spaudimą.

Pavyzdžiui, Prancūzija paskelbė, kad 2040 m. joje bus uždrausti dyzelinu varomi automobiliai ir čia galės važinėti tik hibridiniai arba elektra varomos transporto priemonės. Panašiai vis dažniau prabyla ir kai kurie Vokietijos miestai. To nori ir Jungtinė Karalystė, Norvegija ir Indija.

Tačiau „Daimler“ rugpjūtį pareiškė, kad tokie draudimai yra labai bloga mintis, nes tai stipriai pakenktų ekonomikai, tarptautinei prekybai ir patiems vairuotojams. Gamintojas sako, kad yra ir kitų – pigesnių, efektyvesnių ir greitesnių būdų, kaip sumažinti išmetamųjų dujų kiekius. Mažiausiai 10 valstybių, tarp kurių – Vokietija, Kinija ir Japonija, elektromobilius vadina tiksline rinka, kurios pardavimai turėtų augti.

Parengta pagal užsienio spaudą.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Kai kuriose Vilniaus gatvėse veiks nauji šviesoforai (16)

Vienos judriausių Vilniaus mieste gatvės – Žirmūnų bei Kalvarijų – artimiausiu metu...

„Kelių priežiūrai“ suaktyvėjus, privatus verslas mato nelygybę (9)

Kelių tiesimo konkursus vieną po kito laimi naujai sukurta valstybės įmonė „Kelių...

Vilniaus viešasis transportas bus nudažytas raudonai ir geltonai (43)

Vilniaus miesto savivaldybės viešasis transportas per pusketvirtų metų bus nudažytas raudonai ir...

Gatvės remonto darbai sustos neprasidėję - kalta žiema (13)

Rekonstruojant Klaipėdos Tilžės gatvės atkarpą nuo geležinkelio pervažos iki žiedinės...

„Ryanair“ pilotai Jungtinėje Karalystėje sutinka su 20 proc. algų didinimu (4)

Jungtinėje Karalystėje (JK) dirbantys „ Ryanair “ pilotai sutiko su jiems pasiūlytu 20 proc....

Top naujienos

Vienos kraupiausių žudynių istorijoje: odekolono vonios – vienintelis būdas atsikratyti kraujo dvoko (126)

„Degtinę, kaip patys suprantate, maukdavo iki sąmonės netekimo. Sakykite, ką norite, bet darbas...

Šalis su 4 500 eurų vidutine alga stebina kainomis (55)

Nors Šveicarijos vidutinis atlyginimas „į rankas“ yra didesnis nei Lietuvoje kone 7 kartus, kai...

Šaltis smogs kaip reikiant: –15 laipsnių bus ne riba (13)

Žiemos gerbėjai gali džiūgauti, nes sniegu ir žiemišku šaltuku dar kurį laiką tikrai...

Baikerio Kilkaus nužudymu įtariamas Baltrūnas griebėsi naujos taktikos (388)

Prieš daugiau kaip tris mėnesius mįslingai dingusio baikerio Aivaro Kilkaus tyčiniu nužudymu...

Gyvai / Lemtingasis 13-asis Dakaro etapas: lietuviai artėja link finišo krito dalis lyderių (484)

Paprastai 13-asis Dakaro ralio etapas vadinamas lemtinguoju, mat jame sportininkai galutinai...

Papasakojo, kas Kaune dedasi vakarais: be dujų balionėlio į gatvę nekelia kojos (468)

„Apie 22 val. laukiau autobuso ir telefonu kalbėjau su drauge. Stotelėje sėdėjęs aiškiai...

„AX Armani“ su naudingais lietuviais paskutinę sekundę triumfavo Vitorijoje, CSKA paėmė „Pao“ tvirtovę „Real“ krito Malagoje (5)

Viena autsaiderių Milano „AX Armani“ (6/13) Eurolygoje iškovojo antrąją pergalę iš eilės....

Nesušalkite! 6 pozos, tinkamos seksui po antklode (42)

Neatsisakykite meilės žaidimų vien dėl to, kad kambaryje yra vėsu.

Kaip buvo „taisoma“ nomenklatūrininkų sveikata (162)

Dažnas vyresnio amžiaus skaitytojas atsimena sovietmečiu sklidusius gandus apie tai, kad įtakingus...

Brolių Ballų vardu reklamuoja šakočius (54)

Kai buvo paskelbta, kad į Lietuvą atvyks krepšininkų Ballų šeima, netruko pasipilti prognozės,...