"Kurį laiką organizuoju keliones traukiniais po Lietuvą, Latviją, Estiją. Pastebėjau, kad Kaune yra pora pramoninių trasų, kuriomis keleiviniai traukiniai nevažiuoja. Jomis transportuojami kroviniai, nors tas trasas kuo puikiausiai būtų galima pritaikyti ekskursijoms traukiniais", - įsitikinęs UAB "Udrio projektai" vadovas Udrius Armalis.

"15min" fotografui teko pačiam patirti, jog geležinkelio atkarpa Kauno geležinkelio stotis - Aleksotas išties ypatinga pakelėje stūksančių pramonės ir istorinių objektų gausa. Žvelgiant pro traukinio langą, vieną po kito keitė įspūdingi vaizdai: Kauno tvirtovės sienos, Aleksoto stiklo fabrikas, "Kauno grūdų" įmonė, senosios žydų kapinaitės.

"Kuo daugiau įvairių įdomybių, tuo miestui geriau. Turistai pageidauja keliauti netradiciškai - traukiniais, laivais. Jiems nebeužtenka paprastos ekskursijos po miestą", - sakė Kauno regiono turizmo informacijos centro atvykstamojo turizmo vadovė Inga Pažereckaitė. Didžiausią idėjos įgyvendinimo šalininkų nepasitenkinimą šiuo metu kelia įvairūs buitiniai trukdžiai - nuo Aleksoto kalno nežinia iš kur teka nuotekos, pakelės užverstos šiukšlėmis, o traukinių vagonai kol kas nepritaikyti keliautojams.

Tačiau miesto savivaldybės Plėtros programų valdymo vyriausias specialistas Romas Galinis buvo nusiteikęs optimistiškai, nes jau turima panašių kelionių organizavimo patirties ir galima pasimokyti iš klaidų.

"Prieš dvejus su puse metų buvo organizuotas projektas "Geležinkeliu aplink Kauną". Į šį maršrutą buvo įtraukta Jiesia, Hesas, Rokai, Rokeliai, Palemonas, Petrašiūnai ir Geležinkelio tunelis. Deja, pagal šį maršrutą buvo sudėtinga suderinti traukinio stovėjimo prie tam tikrų objektų laiką, nes tuo pačiu keliu dažnai sukdavo kiti traukiniai, be to, turistai ne patys drausmingiausi keleiviai", - prisiminė specialistas. Anot R.Galinio, naujai pasiūlytasis maršrutas kur kas tinkamesnis, mat tuo pat metu geležinkeliu nevažiuoja kitų maršrutų traukiniai. Tiesa, iškyla kita problema - nemenka vagono nuomos kaina, dėl kurios tektų vesti derybas su AB "Lietuvos geležinkeliai" atstovais.

AB "Lietuvos geležinkelių" filialo "Kauno geležinkelių infrastruktūros" direktorius Olegas Slepakovas naująją idėją irgi vertino palankiai, bet tikino negalįs priimti skubotų sprendimų dėl pačių keleivių saugumo. "Nuo 1983 metų neremontuotas geležinkelis bus tvarkomas dar šiais metais. Geležinkelis - pavojinga zona, o mes privalome užtikrinti, kad keleiviai juo keliautų saugiai", - gana lėtų derybų su kelionių organizatoriais priežastį įvardijo specialistas.

O.Slepakovo nuomone, įgyvendinant šį projektą turėtų būti aktyvesnė ir miesto valdžia, jai derėtų skirti lėšų šiukšlėms užgriozdintoms pakelėms sutvarkyti.