aA
Vis daugiau lietuvių dėl didesnio atlyginimo, geresnių karjeros perspektyvų ryžtasi į darbą kasdien važinėti šimtą kilometrų ar net daugiau, teigia specialistų paieškos portalas CVMarket.lt pranešime spaudai.
© DELFI

Marketingo specialistas Laurynas kartu su šeima gyvena nuosavame name, Kaune. Kiekvienos darbo dienos rytą jis sėda į automobilį, kad po pusantros valandos pravertų biuro duris Vilniuje. „Pasiūlė gerą atlyginimą, puikias darbo sąlygas ir tarptautinės karjeros galimybes, tad su šeima pasitarėme ir nusprendėme, kad važinėsiu į darbą iš Kauno. Kasryt autostradoje matau, kad tokių kaip aš – ne taip jau mažai, – sako Laurynas, – Esu dėkingas žmonai, kuri sutiko vežti vaikus į mokyklą ir būrelius.“

„Lietuviai, dirbantys didmiesčiuose, o gyvenantys aplink juos 15–30 kilometrų ar dar daugiau nutolusiuose kaimuose ar miesteliuose, jau nieko nestebina. Tiesa, didžioji dauguma Lietuvos gyventojų vis dėlto stengiasi susirasti darbą ne taip toli nuo namų, – pastebi CVMarket.lt marketingo vadovė Raimonda Tatarėlytė, – bent jau taip rodo mūsų ką tik atliktas lietuvių mobilumo tyrimas.“

Kiek laiko lietuviai praleidžia kelyje į darbą
Kiek laiko lietuviai praleidžia kelyje į darbą
© Organizacijos nuotr.

Apklausus 1224 dirbančius Lietuvos įmonėse paaiškėjo, kad keturi iš dešimties į darbą kasryt keliauja 16–30 minučių. Dar beveik trys iš dešimties darbovietę pasiekia greičiau nei 15 minučių.

Kiek mažiau nei du darbuotojai iš dešimties iš namų turi išeiti prieš 31–45 minutes iki darbo pradžios. Nuo 45 iki 60 minučių kelyje į darbą sugaišta 9 proc. dirbančiųjų. O daugiau nei valandos pasiekti darbo vietą reikia 2,6 proc. apklausos dalyvių. Iš jų kiek daugiau nei ketvirtadalis į darbą važiuoja pusantros valandos ar dar ilgiau.

Kaip rodo Vokietijos įdarbinimo kompanijos „StepStone“ pateikiami 2018 m. apklausos duomenys, vokiečių, kuriems iki darbovietės valanda ar daugiau kelio, yra gerokai daugiau nei lietuvių – 12 proc. Užtat tokių, kuriems darbovietė beveik pašonėje, priskaičiuojama kur kas mažiau. Per pusvalandį ar trumpiau į darbą atvyksta 52 proc. Vokietijos ir net 70 proc. Lietuvos gyventojų.

„Norėdami susidaryti pilną vaizdą apie lietuvių mobilumą, turėtume atkreipti dėmesį dar ir į tuos asmenis, kurie gyvena Lietuvoje, o į užsienį periodiškai išvažiuoja padirbėti keliems mėnesiams, – teigia ekspertė, – pastebėtina, kad taip dirbančių pastaruoju metu tolydžio gausėja. Kaip, beje, ir tokių Lietuvos gyventojų, kuriems išvis niekur vykti nereikia, nes darbdaviui jie dirba iš nuosavų namų.“

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Paskelbtas „Rail Baltica“ ruožo Rokai-Palemonas rangovo konkursas (1)

Valstybės valdoma bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ paskelbė europinės vėžės...

„Kautra“ atviruką 50 metų jai atidavusiam darbuotojui nupiešė ant autobuso (12)

Antradienio rytą „Kautros“ darbuotojai išradingai pasveikino buvusį autobuso vairuotoją,...

Vėl keis Gedimino prospekto trinkeles – dviratininkų takai taps šviesesni kainuos per 0,6 mln. eurų (103)

Vilniaus miesto savivaldybė kitąmet planuoja atnaujinti dviračių takus visame Gedimino prospekte.

„Lietuvos geležinkeliai“ studentams pradeda siūlyti apmokamas stažuotes (3)

„Lietuvos geležinkelių“ įmonių grupė nuo šių metų lapkričio pradėjo apmokamų...

„Busturo“ keleiviai gali atsiskaityti bekontakte kortele (3)

Šiaulių autobusų keleiviai, pirkdami bilietą iš vairuotojo, gali atsiskaityti bekontakte banko...

Top naujienos

Tarptautiniame kontrabandos tinkle įsipainiojo lietuviai: genialus planas apeiti Rusijos sankcijas (25)

Šeštame aukšte esančiame bute Sankt Peterburgo Lenino prospekte Nastia Loškina ant virtuvės...

Gyventojai prezidentei už darbą surašė pažymius: kokia Grybauskaitė liks atmintyje? (72)

Per beveik dešimt metų prezidentės Dalios Grybauskaitės populiarumo kreivė nukrito daugiau negu...

Lustų rinka smigo žemyn: 400 mlrd. dolerių vertės pramonės klestėjimas eina į pabaigą (8)

Nuostoliai lustų gamintojų rinkoje praėjusią savaitę tęsiasi, ypač po to, kai JAV...

Dvejus metus nelaiminčios rinktinės vedlys posto palikti neskuba: ne laikas apie tai kalbėti specialiai DELFI iš Belgrado (16)

Pirmas Tautų lygos turnyras lietuviams prisvilo: C divizione 4 grupėje Lietuvos futbolo rinktinė...

Juozaičio pranašystė: jei taip toliau, po 20 m. nebebus lietuvių kalbos ir tautos (1631)

„Niekada taip nebuvo, kad lietuvis taip ėstų lietuvį. Po bet kurio straipsnio tokių keiksmų...

Monikai Šalčiūtei nenusisekė romanas su Donatu Motiejūnu: buvau apgauta, buvo daug melo (16)

Daugeliui vis dar yra paslaptis, kaip žmonės uždirba pinigus socialiniuose tinkluose dėdami savo...

Su Nekrošiumi dirbusios aktorės vos tramdo ašaras: taip netikėta, taip staiga (40)

Antradienio rytą Lietuvą žaibiškai apskriejo liūdna žinia – mirė garsus teatro režisierius...

Orai: laikysis lengvas šaltukas

Lapkritis persirita į paskutinį dešimtadienį ir, panašu, artėja prie jam būdingų orų.

Andrius Užkalnis: mano šuo maitinasi geriau negu visa tavo šeima (536)

Lietuviai, nacionalinio maisto gadintojai. Ar pastebėjote, kad lietuviai blogiausiai elgiasi su tuo...

Markauskas pardavė jį iš posto išvertusį ūkį: politika privertė daryti greitus sprendimus (29)

Per patį skandalo dėl neteisėtai ariamos žemės įkarštį tuometinis žemės ūkio ministras...